Reply on: Pe67 #214855:
Okrem toho, čo píšeš, by prehodenie trás 8 a 9 v centre malo ďalší negatívny dopad. Buď by išli naraz (v minútovom odstupe) dve linky z Trnavského na Špitálsku (8 a 4) a tiež z Trnavského k Blumentálu (9 a 2) alebo dve linky smer KV (9 a 4). Dnes je v oboch situáciách približne preklad (3-5-3-5 min).
Technopol
2. Ja osobne vidím problém v až príliš hustom intervale v jednolinkovom variante v podmienkach Bratislavy. Prvý spoj naberie krátke meškanie (semafor, zastávka), už chytá cestujúcich čo mali byť v následujúcom spoji, tým sa stále predlžuje výmena cestujúcich na zastávke a druhý spoj dobieha ten prvý. Bolo to bežné na spomínanej 95, že na Nám Hraničiarov prišli už 2x95 a na Šafko 3x95, pričom prvá bola sardinkáreň, druha poloplna, tretia prázdna. Tu sa stráca výhoda krátkeho intervalu pretože namiesto pravidelného 3 min. intervalu 0-3-6-9 sa budú tvoriť pravidelne dvojičky (trojičky) s 6min. intervalom 2-2-8-8 (viď zápchy a napr. L50 a 68). V tomto je vhodnejšie vedenie niečo ako napr. 93/94 kde ak sa aj vytvorí dvojička, na konci trasy sa vetvia a tým obslúžia aspoň viac územia a cestujúci má viac možností dostať sa niekde bez prestupu. Samozrejme interval na vetvených koncoch má zostať stále atraktívny.