Reply on: Ámos #212522:
Rôzne kategórie vlakov na jednej trati ti znižujú kapacitu trate. Ak by tam jazdili len Os, tak môžeš jazdiť hoc aj v menej ako 10-min. intervaloch (viď napr. S-Bahn-Stammstrecke Wien). Ale pokiaľ medzi ne poplácaš rýchlu vrstvu vlakov, tak už ten interval nedosiahneš... lebo rýchlik sa nebude vliecť 60 kmh len preto, aby nemusel všade zastavovať a aby zároveň nedobehol Os idúci pred ním.(Zbehlejší nech ma konštruktívne opravia/doplnia).
Dalo by sa to síce riešiť tak, že by R šiel cez Bratislavu ako Os (a zastavoval by všade), čím by jednak zvýšil ponuku a zároveň aj odľahčil hl.st., ale neviem, či by sa takých 12 vozňový rýchlik do niektorej z menovaných staníc vôbec zmestil (10. koľaj je predsa jedinečná ?), každopádne do TIOPov by sa nezmestil určite.
david1
Záujem tam je. Vydieť na neskutočnom využívaní zastávky Vinohrady. Odbremenila by sa čiastočne aj preťažená Račianska radiála.