Zmeraj si šírku priecestia a spočítaj si cvične vyprázdňovací čas takéhoto priecestia. Počíta sa to na najdlhšiu možnú súpravu vozidiel (na ceste) a rýchlosť 5 km/h.
Zažil som to v pokročilejšom veku ako ty, zažil som aj Nivy, Krížnu a Šancovú pri Filiálke a tam to teda bolo výrazne brutálnejšie. Lenže dnes už máme iné možnosti programovania radičov CSS, vtedy akurát padali križovatky do blikavej žltej, pretože prechod do programu, ktorý by nemal fázy voľna cez priecestie, by trval dlhšie, ako uzavretie priecestia. Dnes už vieme zmeniť program v bezkolíznom bode bez prechodu celočervenou alebo celožltou.
Len postreh k železničným svetlám na križovatke Čabelku: pamätám si, je to už pár rokov dozadu, keď som tam videl nejaké asi manipulačné vlaky, že tie semafory koordinované s CSS boli (a snáď aj doteraz sú), ale nejako podivne, lebo pri prejazde vlaku sa na CSS rozsvietila prerušovaná žltá a navyše tomu predchádzala nejaká podivná medzifáza, kedy CSS ako keby "zamrzla" a nesvietilo na nej tuším nič. Znalejší ma prípadne opravia/doplnia.
Valec: nato je riesenie, nedavat kontakty na spustenie a zdvihnutie zavor 10km daleko, aj tak na tej trati sa bude daj jazdit max 50km/h, tak sa to da 600m pred zavory, z filialky niekde ku vyhybkam a ideme :)ano najdu sa experti ktory ti vletia do blikajucich zavor,prave pre nich tam je ten siroky priestor od jednej zavory k druhej
A zase nemyslim si ze keby sa zavory skombinovali so semadformi ze 2 min. Urobia kolony...
Ja navrhujem 30 min. takt vlakov na Filialku, ako od GA tak od TT, s tym ze na hlavnu budu jazdit v rannej a poobednajsej spicke aj REX, ako je to teraz, cize 01 rychlik, cca 03 Os od Filialky a 31 REX z hlavnej, tym by sa po cca Salu spravil 15 min. Int. A podobne to riesit aj na 120.
ALE je tu jeden problem, na filialku by sa teoreticky s 813/913 dalo jazdit aj dnes,len som cital ze k prevadzke trati, zavadzia most ponad trat na Predmeti smer NM. Je v dezolatnom stave. Ale suhlas, namiesto modernizacie na 160 tray 120 co usetri 3 min. By mohly radsej z EU fondov rekonstruovat filialku
Križovatka J. Čabelku kolabovala pred 20-timi rokmi aj vtedy, ak tadiaľ prešiel 2x za deň manipulačný vlak. Vieš si predstaviť čo by to spravilo pri dnešnej intenzite cestnej dopravy, ak by si v špičke 8x za hodinu (dva smery, po dva vlaky v oboch smeroch) na dve minúty ten prejazd zavrel?
Rôzne kategórie vlakov na jednej trati ti znižujú kapacitu trate. Ak by tam jazdili len Os, tak môžeš jazdiť hoc aj v menej ako 10-min. intervaloch (viď napr. S-Bahn-Stammstrecke Wien). Ale pokiaľ medzi ne poplácaš rýchlu vrstvu vlakov, tak už ten interval nedosiahneš... lebo rýchlik sa nebude vliecť 60 kmh len preto, aby nemusel všade zastavovať a aby zároveň nedobehol Os idúci pred ním.
(Zbehlejší nech ma konštruktívne opravia/doplnia).
Dalo by sa to síce riešiť tak, že by R šiel cez Bratislavu ako Os (a zastavoval by všade), čím by jednak zvýšil ponuku a zároveň aj odľahčil hl.st., ale neviem, či by sa takých 12 vozňový rýchlik do niektorej z menovaných staníc vôbec zmestil (10. koľaj je predsa jedinečná ?), každopádne do TIOPov by sa nezmestil určite.
ŽST Nové Mesto je dosť od ruky, Filiálka by už nebola až tak... áno, avšak presmerovanie vlakov mimo hl.st. je možné len pri hustom intervale, a nie pri hodinovom. Dajme tomu 10-15 minútový v špičke v pracovných dňoch, tým pádom 2 vlaky mimo, 30 minútový v špičke voľných dní. K tomu treba ale aj navýšiť počet cestujúcich, zatiaľ by to bolo zbytočné - nie darmo na Nové Mesto chodia už len 3 či 4 vlaky.
A križovatka Jozefa Čabelku by nekolabovala, veď kľudne by sa dalo previazať semafory s prichádzajúcimi vlakmi.
Tiež som za presmerovanie reg.špičkových vlakov od 120 a 130 na Predmestie , N.Mesto a výhladovo na Filiálku.
Záujem tam je. Vydieť na neskutočnom využívaní zastávky Vinohrady. Odbremenila by sa čiastočne aj preťažená Račianska radiála.
V Trnovci sú info tabule a aut.vyhlasovanie od reko stanice cca 5-6 rokov ?
No pri mimoriadkach sa aj tak nevyužívajú.
V lete počas prerušenej premávky pre požiar na trati vlaky končili v Trnovci.
Informácie na tabuliach nulové resp. ukazovali plánované odchody... bez infa o meškaní alebo odrieknutí spojov.
Os do Zámkov obrátili a vypravili z Trnovca naspäť do BA 5 min. pred príchodom NAD zo Zámkov... Ludia pochopitelne neskutočne nadávali.
Mňa tiež neskutočne vytáča nemožnosť sa dostať z chalupy do BA po 20 tej hod.
Úsek Senec - BA má na trati ešte toooľko rezervy, že v pohode by sa dali vopchať dokonca aj počas špičky nejaké vlaky... napríklad na Filiálku, keď už chcú tunelovať. Alebo do prerobenej hlavnej stanice, alebo na 6. nástupište, alebo do DNV.
Ja by som tiež povedal, že S60 je silnejší smer, ako S20, vidno to hlavne v sedle predpoludním a neskoro večer. (počas špičky značnú časť ľudí odvezú tie bystrické rýchliky, kým trať 110 nemá R, len špičkové REXy) - no ale na Galantu sa vždy kašlalo, a zrejme aj bude, preto kapacitne Os vlaky nepostačujú už teraz, no nikoho to netrápi. A ani to, že posledný vlak do BA prichádza o 20:52 už 15. rok. Plus to, že po celej trati prvú infotabulu nájdem v Galante, potom v Šali (rok stará), potom v Tvrdošovciach (dva roky), Palárikove, a tie stanice a zastávky vyzerajú katastrofálne, hovorí o niečom...
Takže nie darmo chodievali voľakedy skoro všetky osobáky zo Štúrova do Kútov... pretože ich frekvencia bola podobná, dodnes je, s malými odchýlkami. Oveľa divnejšie je to, že po novom práve najfrekventovanejšie trnavské vlaky pokračujú na Záhorie, tam je zlom frekvencie veľmi výrazný na hl.st.
Po Senec v rámci obsluhy IDSBK by bolo potrebné to posilniť v špičkách napr.prejazdami zo 110. V rannej špičke to majú od Senca skoro všetci na stojáka....
810zssk