Nič iné ako čistý súhlas ? VW je trochu iná firma ako tá,v ktorej pracujem,ale je mi jasné že v takejto obrovskej firme je to ťažšie čo sa týka vzťahov na pracovisku.Tam je to všetko o šikovnosti a znalostiach zamestnanca a takisto či má záujem pracovať na sebe a niekam sa posunúť na lepší flek.Takých závistlivcov vo VW je celá horda (hlavne šaľených),tam by som určite nikomu nepovedal koľko mi nabehlo ? už som premýšľal nad variantou,že skúsim šťastie tam na úsek "Transport" kde robí strýko a bratranec,ale neviem či ísť do toho alebo nie...Viem,že v tej firme sa oplatí vydržať a zamakať na sebe,ale mám pocit,že terajšia práca by mi strašne chýbala a mrzelo by ma,že by som opustil dobrý kolektív počnúc chalanmi a končiac našim "trafeným" vedúcim ? a zakaždým niečo nové čo ťa prekvapí...Noo kto raz vyskúša a chytí ho to,tak ťažko to zahodí za hlavu ?
Fajčiarov máme aj my ? niektorí naháňajú komerčné akcie (ČSOB Maratón,Night run,každý víkend Slovakiaring,domáce zápasy Slovana v KHL atď.) aby si "privyrobili"...Ja nevravím,tiež idem keď mi vedúci zavolá,že potrebuje na nejakú akciu ľudí,ale idem len keď mi zavolá ? nikdy nejdem za ním,že "Počuj nemohol by si mi dať komerčku?"Toto ja nepotrebujem ? aj tak vieme kto fajčí a robíme si zo seba srandu a takisto si narovinu pred vedúcim zanadávame na tú "výplatu".Sme dobrý kolektív a hlavne oproti VW sme len omrvinka 40 ľudí na stredisku Bratislava ?
Áno je aj na ručnom radiči ako tlačítko vpravo, aj pravý pedál a aj tlačítko zvonca (ktoré 26T a 15T nemajú, 15T tam má hlásenie zastávky kedže v Prahe to ešte stále majú na manuáli).
Tiež si myslím že to je skôr na skúšku. Ručný radič je samozrejme stále funkčný a nieje treba nič potvrdzovať. Len sa mi to zdá zvláštne že tie tlačítka sú zrazu preč. To isté sa dá všimnúť na tom istom obrázku napríklad so zvoncom. V 30T je hned u držadla vľavo dole tlačítko (pod diaľkovými svetlami) zvonec, no v 26T je neobsadené.
roman2 - som rád, že aspoň okrem mňa sa ešte nájdu ľudia, ktorým to je jedno. Prakticky aj kebyže napíšem na FCB každý mesiac koľko zarobím, nik z toho nič nevyčíta... Tu skôr ide o to, že v plate sa nachádzajú rôzne zložky mzdy. V čase, ke´d som robil vo VW som vedel plat vytiahnúť cez 1500 netto, no kolega, na rovnakej zmene ako ja nie. Rozdiely boli najmä v osobnom hodnotení a podobných prvkoch. Teraz si vezmi, že taký kolega bude vedieť, koľko som zarobil. Obaja "rovnako" robíme, a každý iný plat? Navyše, on tam je dlhšie zamestnaný? .... "Vedúci, on mal vyšší platz, aj mne zvýš!".... Preto by to malo byť tajomstvo....ale zase to je len o lakomstve iných. Koľko ľudí robí fajčiarov len preto, aby si na výplatnej páske našli vyššie hodnoty? ...
BTW, k tvojej znižujúcej sa výplate, odsleduj si sviatky a víkendy.... Navyše odpočítateľné položky sa rôzne menia počas roka... Ak si trafil zhodné hodiny, vidíš, ako moc kolíše plat. "Stabilný" plat....
A k tým vodičom DPB, cca si sa trafil....trošku viac, sú experti s 250h a viac....tam to sú krajšie čísla. Navyše 5/2 turnus máš slabší plat než 4/2 (4/2 chytá aj víkendy)... Takže tak.
K bodom 1 a 2 len toľko,že ja nemám problém povedať komukoľvek aký mám plat ? čo je vedenie do toho komu to vykecám? ? nech sa v prvom rade starajú o seba a o to ako zlepšiť hospodárenie firmy s čím súvisí v budúcnosti aj zvyšovanie platov (minimálne kmeňovým dlhoročným zamestnancom a perspektívnym mladým zamestnancom).Tu pod krycím nickom ťa šéf nemusí spoznať a pokiaľ niekomu s kolegov,ktorí "fajčia" vedúceho nevykecáš,že sem prispievaš,tak sa to nedozvie...A aj keby tak odchod na strom...Takéto niečo by som pochopil v nejakej obrovskej firme,kde manageri musia držať jazyk za zubami o všetkom čo sa vo firme deje.
Keď som už povedal,že s tým nemám problém povedať to na plnú hubu koľko zarobím,tak ja obvykle odrobím +- do 230h mesačne,niekedy aj viac,niekedy aj menej,závisí to od toho koľko ľudí má vedúci k dispozícii.Za posledné tri mesiace som odrobil 210 hodín a každý mesiac som mal inú výplatu!Odrobené to isté a v júli mi nabehlo 507,30€,v auguste 518,07,v septembri 498€ a teraz v piatok že 476,53€ ? nerozumiem podľa čoho to tie herečky v Košiciach (tam máme sídlo firmy a aj ekonomické oddelenie) počítajú,ale keď si to zakaždým dám skontrolovať svojej mame (takisto účtovníčke) tak všetko sedí jak r*ť na šerbeľ...Hodiny s nadčasmi a so sviatkami...Skrátka všetko je jak má byť.Tam tie ženské mi nevedia ani vysvetliť prečo mám zakaždým inú výplatu!Vraj tak to nahodila a to jej vyšlo,čo nejako nesedí,jedine ak by sa s tou mojou dochádzkou niekto "hral" čo by ma vôbec neprekvapilo ? a to som mal pred dvoma mesiacmi navýšený plat "až" o 30€ brutto,čo netto výchádza 17€ aj nejaké drobné...
Vám to môže byť úplne ukradnuté koľko zarábam a takisto mne je tiež fuk koľko zarábate vy,ale ide o to,že poviem na rovinu koľko dostávam za to čo robím.Jedno však viem a vysvetľujem to každému,že tú prácu,ktorú robím nemôžem robiť pre peniaze,ale preto že ma to baví a posúva ma to niekde inde a po čase inak pristupujem aj k svojmu zdraviu a vážim si aj to málo čo mám.Áno beriem málo za ten stres a zodpovednosť,ale zahreším si vydiskutujem si to s vedúcim a s "účtovníčkami",ale už nebojujem,lebo som to dávno pochopil o čom je táto práca ?
A odpoveď pre medzernika:Kolega,ktorý u nás robí jazdil v DPB na eline nejaký čas (neviem už ako dlho) a vraj to isté ako tu u nás,čiže cca okolo tých 500€...Možno klamal,možno nie...Neviem je mi to jedno,ale môžeš očakávať,že toľko ťa čaká.
Autobusy regulérne zastavovali na všetkých zaatávkach, problematické Hodžko a Zochovu nevynímajúc; nie je pravdou, že autobusy cestujúcich z týchto zastávok nebrali, hoci je pravdou, že asi tretina cestovaniachtivých z týchto zastávok sa už do spojov fyzicky nezmestila.
Nie, nehodí. Je to celkom jednoduché a priehľadné - z kurzu si vyletel kvôli tomu, že si sa za panelom vedel akurát tak blázniť a pojem zodpovedná, bezpečná jazda je ti absolútne neznámy.
Predpokladám, že ide o nejaké tlačidlá na skúšku magnetiek, nie na ich používanie...predstava vodiča, ktorý brzdí prevádzkovo (EDB), vbehne mu auto, a miesto zarazenia ovládacej páky dozadu na maximálnu brzdu + magnetky niekde naháňal medzi tlačidlami ešte s dvoma voľbami....
Ako, síce móda tlačenia windowsu do električiek tu už bola (LF2 + ) ale pravdepodobnosť, že pre použitie maximálnej brzdnej sily vozidla mám dačo dakde potvrdzovať
k poslednému sa radšej nevyjadrujem Tu sa hodí obľúbená hláška 13r dievčat v kolónke vzťah - Je to komplikované
Zbytok Mike popísal cca presne. Fakt záleží od človeka, od protekcie, od zručností, od voľných miest....
Dost sa to lisi , ze aka je doba, ake mas znamosti, ako su s Tebou spokojni, ake mas Ty preferencie atd..
Lebo su vodici, ktorym vyhovuje 5+2 a su aj taki, ktori sami chcu robit 5+2 delene. Alebo na druhu stranu, pokial po nastupe je volne miesto v 4+2, tak sa tam mozes dostat hned. Ak si uplne mimo zadelenia, tak sluzby vies tak tyzden dopredu +- 2 dni. Ale niekedy aj tak mozes mat zalohu, a to sa dozives co robis az den vopred, alebo az rano pri nastupe..
K bodu 4 sa chcem opýtať: noví, čerství vodiči električiek začínajú mimo zadelenia, t.j. 5+2 a do zadelenia 4+2 sa dostanú až po určitom čase odjazdenom v DPB? Ak áno, ako dlho asi trvá prechod z 5+2 do 4+2? A ešte jedna vec: mimo zadelenia v 5+2 sa vodiči dozvedia svoj rozpis služieb v akom časovom predstihu? Vozidlá sa prideľujú až keď vodič prejde do zadelenia 4+2?
Mike
Lebo su vodici, ktorym vyhovuje 5+2 a su aj taki, ktori sami chcu robit 5+2 delene. Alebo na druhu stranu, pokial po nastupe je volne miesto v 4+2, tak sa tam mozes dostat hned. Ak si uplne mimo zadelenia, tak sluzby vies tak tyzden dopredu +- 2 dni. Ale niekedy aj tak mozes mat zalohu, a to sa dozives co robis az den vopred, alebo az rano pri nastupe..