Reply on: 810zssk #209137:
Pravdu mas, moja predstavivost sa sekla ? Ale aj tak sa mi zda zbytocne mat linku specialne pre vlakom prichodzich turistov, ktorych teda ziadne davy nie su. A teda otazka stoji - mat radsej L1 pre nemnoho turistov alebo so zbytocnou kapacitou co moze chybat inde? (A v pripade, ze by bol do Pe dvojlinkovy variant, tak ta kapacita chybat velmi kde nema, pretoze raca by sa posilnila skrz 30T na 3 a ruzinovska vetva je pretazena v trase Tr.myto-Kamenne ktoru 30T na L8 nevyriesia)
810zssk
Moja hlavna vycitka je prave ta kapacita - zbytocne budeme prevazat 30T niekde kde ju netreba. OK, ak by presiel variant 1+3, tak to je este znesitelne (hoci podla mna je variant 3+8 ovela optimalnejsi).
Druha vec je potom charakter 1ky ako turistickej linky, ktora ma z tohto titulu pomerne specificku vytazenost (t.j. jej silne casy su inokedy ako na inych linkach). Tym ze by bola samostatna, by zostala zachovana moznost upravovat jej CP podla potrieb tejto relacie (napr. neskorsie ukoncenie spicky, specificky interval cez vikendy, viac spojov v lete a podobne). No a v neposlednom rade stale verim ze v suvislosti so zastavkou pod Manderlakom dojde aj k zobojsmerneniu zastavky pri starom SND a v takom pripade by bolo ziaduce aby tam ta 1ka stala tiez.
Ale ako hovorim, variant 1+3 by som este prekusol. Najviac sa mi vsak nepaci riesenie v ktorom by do Petrzalky jazdila len 1ka (co bolo navrhovane a mozno stale je) co uz je totalny nezmysel. To by znamenalo na stanicu dvojnasobny pocet spojov ako mala 1 doteraz (a to este nespominam interval byvalej 13ky) a este navyse aj dvojnasobna kapacita. To Petrzalcania nezaplnia + pre vacsinu cestujucich z Petrzalky by to znamenalo dalsi nuteny prestup.
Bol by som nerad keby kvoli linkovaniu vypalila petrzalska elektricka ako fail. Teraz je prilezitost naucit ludi v Bratislave, ze elektrickova doprava ma buducnost.