Čo je vcelku logické, pretože netuším, kam by v strede bežnej križovatky umiestnili zvislé dopravné značenie. V tomto konkrétnom prípade je prerušovaná čiara umiestnená nezmyselne, avšak aj napriek tomu je možné v jazde v pruhu pokračovať podľa ustanovenia § 12 ods. 1 s poukazom na § 11 ods. 2 zákona 8/2009 Z. z.
VEREJNÁ DOPRAVA
Nízka kvalita a efektívnosť MHD – a aj dopravného systému v celom regióne – vedie k úbytku cestujúcich vo verejnej doprave a k prechodu na individuálnu dopravu. Tento trend spôsobuje problémy s dopravou a parkovaním v meste a je veľmi ťažké ho zvrátiť. Počas dopravných špičiek sa prejavuje nedostatočná prepravná kapacita liniek z vysokozaťažených spádových oblastí. Niektoré mestské časti trpia nízkou obslužnosťou MHD. Hlavné cestné radiály a vybrané električkové trate (Hlavná železničná stanica, trať smer Dúbravka) sú v havarijnom stave. Systém fungovania taxislužieb v rámci mesta je nejednotný a neprehľadný, na čo klienti doplácajú nízkou kvalitou a kolísavou dostupnosťou.
Sprevádzkovanie integrovaného dopravného systému na úrovni kraja odľahčí mestské komunikácie a parkovacie plochy od individuálnej dopravy, preto je potrebné, aby sa mesto aktívne zasadilo o jeho dokončenie. Mesto by malo posilniť prepravnú kapacitu preťažených spojov v dopravnej špičke a zvýšiť tým komfort cestujúcich. Vozidlá mestskej hromadnej dopravy by mali mať prednostné právo jazdy aj v čase dopravných špičiek, preto je potrebné zdokonaľovať dynamicky riadené svetelné križovatky s inteligentným systémom napojeným na vozidlá MHD. Mesto by tiež malo dôslednejšie dbať na plošnú opravu cestnej a električkovej siete (cestné radiály a električková trať Hlavná stanica a smer Dúbravka, Zlaté piesky, Rača, Ružinov). V záujme zlepšenia služieb pre zákazníkov by malo dôjsť k zjednoteniu základných pravidiel pre taxislužby vrátane spoločného mestského vizuálu taxíkov.
Opatrenia:
• prostredníctvom úspor v nákladoch vytvoriť väčší priestor pre poskytovanie zliav žiakom a dôchodcom s postupným prechodom na bezplatné cestovanie pre tieto skupiny obyvateľov
• urýchlene sprevádzkovať integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji vrátane zavedenia univerzálneho jednorazového lístka
• posilniť prepravnú kapacitu v špičke vo vysokozaťažených spádových oblastiach
• posilniť prednostné právo jazdy pre vozidlá MHD a dynamicky riadené svetelné križovatky
• zoptimalizovať trasovanie a intervaly spojov v súlade s potrebami cestujúcej verejnosti
• za použitia eurofondov (operačný program IROP) revitalizovať dopravnú chrbticovú sieť MHD
• zaviesť základné pravidlá a zjednotiť podmienky pre prevádzkovanie taxislužieb
• v meste
Ja osm myslel, že si sa vo svojom treťom bode pýtal na vodiča busu. Ak si myslel vodiča IAD, tak ten nesmie. Ale ja by som samozrejme išiel tým buspruhom.
Zltu ciaru a zastavku vyznacenu vodorovnym znacenim respektovat musis, lebo to stanovuje prislusna vyhlaska. Napis BUS na ceste vsak v zmysle tejto vyhlasky neznamena nic. Nepovedal som ze vodorovne znacenie neplati, povedal som len, ze BUS pruh sa musi vyznacit zvislou znackou.
Všetci by mali jazdiť cez kruháč. Sem tam to ale nejaký vodič poruší, na vlastnú zodpovednosť. 74 je vypravovaná z inej vozovne ako 70, tam je možno tých "odvážnejších" porušovateľov viac..
(v tomto prípade sú v opozícií dôsledné dodržiavanie predpisov (ale aj vodorovného značenia) a racionálna úvaha o nejakú možnú úsporu času, resp. o zmenšenie meškania..)
takze vodorovne dopravne znacenie nie je dopravna znacka? chces povedat, ze ak zastavka nema znacky zastavka a oznacnik ale len zastavku a zltu ciaru na zemi nemusim respektovat? to sa mi nezda... aj radenie do pruhov pred krizovatkou je velakrat riesene len vodorovnym znacenim
zdravim, vie mi niekto povedat preco zo zastavky pristavny most na zastavku lucna (smer vlcie hrdlo) jazdi linka 70 cez kruhac a 74 popod? je mi jasne, ze cez kruhac je to kvoli bezpecnost, lebo zo zastavky nemusi krizovat tolko jazdnych pruhov, ale v poobednajsej zapche sa tam 70 zdrzi cca 10 minut zatial co 74 v pohode prefrci popod bez zdrzania...
ako prepac, pouzivam MHD pravidelne a nebudem tu vypisovat na com vsetkom sa mozem odviezt, uviezt MHD na uroven proestriedku pre nizke socialne vrstvy by malo urazat vsetkych slusnych ludi, ktori MHD pouzivaju.
Tak to musel byť policajt ako podľa definície bývalého ministra vnútra Hudeka a môj právnik by si ho dal medzi palacinkami a kávou. Vodič NIE JE povinný predpokladať, že iný účastník poruší ustanovenia zákona o cestnej premávke.