Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #207806:
Tak asi len reklama na softvér na CP...
Slovak Lines spustil online sledovanie autobusov, resp. online zastávkovú tabuľu so sledovaním meškaní či jednotlivého vozidla, alebo všetkých vozidiel z danej zastávky. Všetko nájdete na stránke www.mojbus.sk ? ? ?
Reply on: roman2 #207759:
Ešte raz sa vrátim k tejto téme - ako to, že vodič SOR-ky nemusel obchádzať rozbitú krajnicu v pravom pruhu a pritom išiel rýchlejšie ako vodič Mercedesu? Taktiež vodič osobného auta, obviňovaný miestnou šotoklikou z ohrozovania neviniatok prekračovaním rýchlosti, evidentne nešiel rýchlejšie, ako vidič SOR-ky. Myslím, že celé to video je o tuposti a arogancii, ale nielen vodiča osobného auta.
Reply on: petoo #207805:
Ešte som nevidel žiadne oznam DPB, kde by bol QR kód štvrcového formátu. V tých PDFkách s CP električiek na 1.6. dokonca kód nasmeroval na stránku http://www.fssoftware.cz/
Viem že už dávnejšie sa niekde riešilo že dpb zaviedol nový formát QR kódu (teda že nemá štandardný štvorcový tvar ale obdĺžnikový ) vtedy to bol myslím že nejaký informačný leták, no teraz tuto vychytávku dali už aj na cestovne poriadky ?
Reply on: Solider #207799:
Aky "mnou navrhovany stav", prosim? 🙂 Ja som povedal len to ze nepouzivane tykadla na streche dostatocne neodovodnuju aplikovanie rozdielnych predpisov. Ked uz by to niekto riesil, tak samozrejme potom by bol cas diskutovat o tom aky model je najlepsi (idealne by samozrejme bolo jedno spolocne schvalovanie pre oba druhy prevadzky).
Inak, prečo vôbec musí byť trolejbus dráhové vozidlo? Veď je to v podstate autobus, resp. elektrobus, ktorý neberie prúd z batérie, ale z vedenia. Také vozidlá, ktoré sa indukčne nabíjajú na zastávkach sú myslím autobusmi a nie dráhovými vozidlami. Pri električkách a vlakoch je to mi samozrejme jasné, ale trolejbus je z 90% autobus.
Reply on: 810zssk #207791:
Presne aj ja som nad tým premýšlal takto.
Reply on: Solider #207788:
Bože veď to bolo len obrazne povedané.
Reply on: 810zssk #207767:
Normálny elektrobus ŠPZ musí mať, ale elektrobus jazdiaci na elektrinu vyrobenú priamo v tom autobuse nemusí 😃
Reply on: 810zssk #207791:
Výrobca vyrobil 30 Tr s pomocným pohonom ako trolejbus s pomocným pohonom a nechal ho schváliť ako trolejbus, preto si budeš musieť vybaviť technický preukaz dráhového vozidla a s vozidlom absolvovať technicko-bezpečnostnú skúšku. Tu nie je priestor na akékoľvek špekulácie.

A čo sa týka „rôznych predpisov“, paradoxne tebou navrhovaný stav by priniesol dvojité schvaľovanie, čiže trolejbus s pomocným pohonom by bol predmetom schvaľovania zo strany ministerstva podľa zákona 513/2009 Z. z. a opäť ministerstva podľa zákona 725/2004 Z. z. Toto by malo aký zmysel? Nestačí snáď vozidlo schváliť iba raz?
Reply on: Mikimaus #207797:
Ja neviem,vidím to tak,že si DPB robí z ľudí dobrý deň ? čisto hypoteticky je možné,že dali vedúci prevádzok nejaký príkaz vodičom ju nezapínať,zapínať na minimum alebo otvárať okná?Nemám pocit,že vodiči nevedia o tom,že majú klimatizovaný voz...Ja byť na mieste vodiča tak si pri nástupe do vozu skontrolujem zamknuté okná a nastavujem si klimatizáciu podľa potreby (ak samozrejme nie je automatická).Taká sviňa by som nebol,aby som ľudí varil vo vlastnej šťave,keď im to cestovanie môžem spríjemniť ?
Reply on: MatejBA #207796:
Dost si za to moze DPB sam, kedze nezapne klimu, alebo len volajako minimalne, tak potom v klima vozoch naucil cestujucich otvarat okna...a potom uz cestujuci to beru en bloc a otvaraju okna vsade?
Reply on: Mikimaus #207789:
A sprostejsi vlci tomu tiez pomahaju ... Kde je klima, tak otvarali okna, kde nebola vsetky zatvarali ?
Reply on: Mikimaus #207789:
To ešte ok.. Ale nedávno som išiel trolejbusom, v ktorom boli okná pozamykané...
Reply on: Mikimaus #207789:
ľudia sú d...... jediná možnosť je okná zavrieť na kľúč.
Reply on: 810zssk #207791:
Zmysel zákona je jedna vec a ckutočnosť druha, neboj nekúpiš si 30Tr skús sa previesť a časom pochopíš.
Reply on: Mikimaus #207789:
Lebo o nakupe klimatizovaneho vozidla sa da spravit tlacovka. O tom ze tu klimu niekto aj zapol uz nie.
Reply on: Solider #207780:
Napadana nebola nejasnost zakona, ale nevhodne riesenie problematiky s ktorou sa pri jeho tvorbe neratalo. Nevidim dovod aby sa pre dve vozidla iduce mimo drahy (autobus a trolejbus s pomocnym pohonom) uplatnovali rozne predpisy, len preto ze jedno teoreticky moze niekedy jazdit aj na drahe.

Co ak si kupim 30Tr s pomocnym pohonom a budem s tym chciet jazdit iba na agregat (t.j. vozidlo bude pouzivane len mimo drahy). Potom co?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.