Bavim sa aku to vsetci nadavate na DPB, pricom este sa len podala ziadost na EIA. Predpokladam, ze najskor sa len riesi ako sa cela reko bude robit. ?
Ale na zaklade domienok soutosov tu robite zavery ? ?
Odborníci z DPB sa asi zabudli spýtať v iných mestách. Stačí naplniť obidve slučky vozidlami v spôsobilom technickom stave (vozov bude kvôli výluke dosť). Praha, Braunschweig, Freiburg in Breisgau - tam boli vlani v lete tri ostrovné prevádzky, pričom vozovňa len v jednej z nich.
Samozrejme lepsie by bolo zavriet obe naraz, bolo mi ale tvrdene ze to nie je mozne, kvoli reviziam. Ak odmyslime variantu velmi casteho prevazania vozov medzi vozovnou a tratou.
Etapizovat najma kvoli NAD. Navyse aj keby sa to robilo cele naraz, stale je ziaduce aby aspon v ramci Dubravky elektricky jazdili.
Tak to by bolo skutočne neracionálne využitie jednej koľaje. Tie vozidlá by sa tam mohli naviezť pred začitakom výluky, drobné opravy a denné ošetrenie robiť na mieste a na väčšie prevážať na podvalníku.
Mne skôr nejde do hlavy, prečo chcú všetci etapizovať.
Neviete náhodou, to, že vodiči MHD vo Viedni umožňujú nastúpiť cestujúcim ešte pred odchodom a dokonca sú schopní ich tam nechať chvíľu aj samých je tam oficiálne a legálne alebo tým porušujú interné pravidlá?
No a Dr. Richard, Blaguss a neviem kto ešte - ich služby si na niektorých linkách objednáva Wiener Linien príp. VOR či ako je to? Napr. na linku vypravovanú Richardom môže ísť v prípade potreby aj záložák z Wiener Linien?
A ono trat Karlova Ves - Chatam zvladne prevadzku po jednej kolaji? V spicke som v jednom smere naratal 30 spojov/hod, cize obojsmerne to je spoj priemerne kazdu minutu. Ako to tade chcu prepchat? To budu musiet byt sakra kratke useky. Skor by som rozumel uzavretiu jednej kolaje v celom useku tunel - KV, s tym ze po druhej kolaji by rano a vecer (vzdy jednosmerne) jazdili manipulacne vlaky pre usek KV-Dubravka kde by cez den potom jazdili ostrovne. Ale ludi by z centra do KV vozila normalne NAD.
nie je nic na tom, mat pochybnosti o projekte.
Ina vec je akou formou tieto pochybnosti napises. Hovorit o mentalnej urovni niekoho, koho si v zivote nevidel, je divne.
Nevraviac, ze takyto projekt ma pojekcny tim ludi a nie len jedneho projektanta.
Neviem ci je to najlepsie riesenie pre nase mesto, ale na AS pod zemou nevidim nic zle. Co sa vyskovky tyka, len dufam, ze funkcia bude byvanie a nie zase len kancle.
náklady na prevádzku ventilácie ma zaujímajú z jednoduchého dôvodu - ich objem si vlastník AS premietne do poplatkov pre autobusové spoločnosti a tie do cestovného ... takže budem platiť viac za cestovanie .... nevraviac o tom, že zlyhanie ventilácie môže mať za následok ohrozenie väčšej masy ľudí - to by bolo na povrchu eliminované
projektant sa môže do mňa pokojne navážať, ja si z toho aj tak nič nerobím ... ozaj, načo je potrebná k tej AS výšková budova ? terajšia AS ju nemá a predpokladám, že cestujúcim nechýba ...
len som si dovolil vyjadriť svoj laický názor - nikdy som netvrdil, že je správny, no je môj ...
každopádne sa však s Tebou nechcem ďalej hádať, takže beriem na vedomie, že nákupné centrum, v ktorého garáži je autobusová stanica je to najlepšie riešenie pre naše mesto ...
ani ja nie som expert, ale jedno viem. tliachas hluposti.
Ostatne co ta je do toho, kolko bude prevadzka ventilacie stat. S tym nech si lame hlavu vlastnik budovy.
A mentalna uroven projektanta? Na rozdiel od teba sa zrejme nenavaza do ludi co nepozna a v zivote nieco dosiahol. Projektuje nieco tak obrovske ako autobusova stanica s vyskovou budovou. Cim sa mozes pochvalit ty, ak si taky odbornik, ze sa vyjadrujes k mentalnej urovni niekoho?
pri takom objeme splodín ??? ... a zároveň pomerne veľkom počte ľudí ... síce nie som expert, ale zdravý rozum mi vraví, že mať autobusovú stanicu na povrchu výrazne zníži náklady na ventiláciu ... to, že ju napchali pod zem len vraví o mentálnej úrovni projektanta ....
gejza