Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: rasto.f #207348:
ale subeznymi linkami si argumentoval ty, tak sa nekrut a odpovedaj.
Reply on: Ámos #207332:
A akú priamu linku máš medzi Kolibou, Slavínom a HLST??
Sorry, ale MHD by nemala byť o spojení odvšadiaľ-všade bez prestupu a o obsluhe každej ulice.
Reply on: S499.1023 #207345:
a uz si aj odbornik v diagnostikovani autizmu. to je mile...
Reply on: Mischo1 #207342:
A keby sa na všetkých troch častiach pracovalo súčasne, tak sa to dá stihnúť do pol roka.
Inak keby si etapizoval logicky a začínal úsekom Tunel - Molecova, tak môžeš postupne skracovať úsek s NAD a občianstvo by aspoň videlo pokrok.
Ja ale stále nevidím v časovaní rekonštrukcií tratí žiadnu logiku. Kedy sa spraví centrum - námestie SNP, Špitálska, okolo Reduty to je tiež pekne pokûrvená reko, námestie Troch Štvrtín Štúra - Tunel tiež...
Len tak mimochodom si dovolím upozorniť, že vek radiál od poslednej rekonštrukcie je inverzná funkcia akútnosti rekonštrukcie, čo svedčí o klesajúcej kvalite prác. Pritom ľudia, ktorí zmrvené projekty podpísali, robili stavebný dozor a na záver paskvily prevzali, veselo sedia na svojich miestach dodnes.
Reply on: Ámos #207339:
Ja chápem, že Aspergeri majú problém s pochopením irónie a nadsádzky ale pomôcť ti v tom neviem.
Reply on: Mischo1 #207342:
Predbežne sa uvažovalo (neviem či ešte stále) s tým, že časť v Dúbravke bude robená ako samostatná etapa.
Úsek Tunel - Karlova Ves sa mal rozfázovať na viacero menších etáp. Viac nových info bude zrejme až po verejnom zasadnutí v KV.
Reply on: S499.1023 #207336:
Diky za doplenie a opravu. Už som myslel, že to zle uviedli v dokumente, ktorý som čítal, ale hľa moja chyba, spomína sa tam len jednokoľajná prevádzka bez určenia typu výhýbky. ?
Reply on: Petto #207323:
Najlepšie bude rozdeliť modernizáciu na 3 časti a to:
1. etapa: Najprv trať od obratiska Karlova ves po Dúbravku, tam by sa použila X5, modernizácia by sa musela stihnúť do 4 mesiacov.
2. etapa: od Molecovej po Obratisko Karlova ves, v úseku Tunel-Molecova by som použil obojsmerné električky. Pri tuneli by sa prestupovalo na električky ďalej do mesta a takisto na Molecovej na NAD do Dúbravky. To prestupovanie by ľudia určite pochopili. Rekonštrukciu by som odhadoval na 5-6 mesiacov.
3. etapa: Tunel-Molecova, odstavila by sa úplne trať do Karlovej vsi a Dúbravky, nahradila by sa v celom úseku autobusovou dopravou a ja si myslím že na 4-5 mesiacov by sa to zvládnuť dalo.

Celkový čas rekonštrukcie by som odhadol na 1rok 2mesiace a nie na 2 roky, to je už prehnané, ako som písal rok by sa poriadne nič nerobilo a druhý rok by narýchlo dokončievali.
Reply on: jaro27 #207340:
Buď na infolinke DPB,alebo na výpravni vo vozovni Jurajov dvor respektíve Krasňany (električkové vozovne ? najskôr si asi zavolajte na infolinku a tam Vám poradia alebo povedia kam si po ňu máte prísť,ak sa našla ?
Dobry den...dnes vecer som zabudol vestu v elektricke...kde by som mohol zistit ci sa nasla/nenasla???...kedze cislo na straty a nalezy momentalne nefunguje.
Reply on: S499.1023 #207337:
ahaho aky ficizmus:

"Najracionálnejšie riešenie by bolo...." Je jednoznacnym oznacenim absurdneho navrhu.
Reply on: N/A #207329:
To by sa nedalo vyhodiť dostatočne veľa peňazí s príslušným všimným od výhercu súťaže, takže treba vymýšľať kokõtiny s kompletnou novostavbou. Však od Riviéry po Karlovku ani nové slupä sa nie treba.
Reply on: 810zssk #207320:
Ja trať na BANM rušiť nechcem, to bol len absurdný protinávrh na absurdné predlžovanie po Ružinovskú alebo po Ikeu s úvraťou.
Reply on: luky133 #207324:
Úsek Karlova Ves - Tunel je celý na koľajniciach S 49, takže stavebné výhybky Kalifornien sa nedajú použiť, tie vyžadujú žliabkové koľajnice a zadláždenú trať alebo BKV panely. Takže s jednokoľajnou prevádzkou sa to robiť dá, len nie s kaliforňanmi ale s klasickými výhybkami.
Reply on: N/A #207329:
ale sucastou rekonstrukcie je aj odhlucnenie trate.
Strkove lozko sa bude sypat do "vane" z podstrkovy rohozi pre znizenie vibracii a hlucnosti. To podbitim trate nedosiahnes.

A pokial viem, pevna jazdna draha sa ma robit od Molecky az po Lafranconi, co nie je len vybratie lozka. Aksa to nezmenilo.
Reply on: luky133 #207324:
to je celkom zaujimava informacia, to by znamenalo, ze sa rekonstrukcia Ruzinova a Vajnorskej dost posunie....
Reply on: rasto.f #207317:
aku mas subeznu linku medzi Obchodnou, Radlinskeho a HLST?
Reply on: Mike #207319:
Neviem ako na východe, ale na západe sú zhluky, resp. odstupy v pár minútach bežné. Pri preklade 10:5 (čo je pri trojkombinácii 4+5+9 vrchol, čo táto koncepcia ponúka), ak prvý spoj mešká už len 2 min, tak sa na zastávke čaká 12 min a potom na ďalší 3 min. Celkový čas, ktorý cestujúci strávia čakaním na zastávke, je vyšší než keby chodila jedna linka raz za 10 min... A obsadenosť, ak je dnes dlhší odstup 10-12 min, tak aj keby chodila jedna linka raz za 10 min, tak je to paradoxne to isté (lebo kapacitu udáva vždy najslabší článok reťazca - najdlhší rozstup).
Ak by bolo po 1 linke s intervalom 7-8 min (dnešný rozsah), ak aj keby to meškalo 2 min ako dnes, tak stále sme pri odstupe 10:5 = v tom horšom prípade sa dosiahne to najlepšie, čo je tu dnes...

2 linková koncpecia = ľudia viac čakajú na zastávkach, vozidlá chodia nerovnomernejšie obsadené a po funkčnej stránke máme štandard, ktorý sa dá robiť s 25 % menej vzkm.
Načo je toto dobré?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.