Reply on: Ámos #206517:
Viac menej ma pravdu kazdy, len kazdy tahate z druheho konca. Je jednoznacne potrebne mat na sklade ND, no ide najma o spotrebny tovar ktory prio beznehodovom stave sa musi menit tak ci onak. Spatne skla, ziarovky, brzdove oblozenia, uhliky motorov, uhliky na zberace (E+T) a pod kraviny sa proste minaju, tie maju byt. No veci na vymenu po nehode (celne skla, narazniky, casti karoserie a pod) je zbytocne drzat, najma pri rozmanitom vozoparku. Len take celne skla.... Co typ, to ine....co seria, to ine.... ine to bolo za cias minulych, kedy Skoda 14Tr, Karosa B732 ci Tatra T3 boli v principe co do dielov vo velkej miere zhodne vozidla. Dnes je doba ina....ale zas na druhu stranu, prave DPB ma vlastnu zeleznicnu vlecku napojenu na zst nove mesto. Pristup do kazdej vozovne hned z dialnice. Naozaj drzat diely je zbytocne, ako uz bolo pisane. Na dennom osetreni vidim, co uz konci z dielov, a naplanujem pri pravidelnej objednavke nove kusy na dany pocet. Pri nehodovm stave sa hajit tym, ze cakanim na diely voz stoji....A? je po nehode, da sa robit dalsich X veci. zatial kontroly a spojazdnenie vozidla, priprava karoserie (vratane lakyrnickych prac) na osadenie dielov, a vuala, farba este nezaschla a diely dorazili......
Ci je tu dakto, kto miluje system DPB "Na holy ram osadime okna v tesneniach, a potom karoseriu nastriekame........"
Ámos
Ale neon, brzdove dosticky ci vzduchovy vankus nema byt co na sklade. Ten system by mal byt prepracovanejsi. Na zaklade denneho osetrenia sa zisti co voz potrebuje, na zaklade datumu dodania sa naplanuje na opravu a ta sa zrealizuje. (Stav brzdovych dosticiek sa ma kontrolovat tak, aby sa nestalo ze voz nemoze ist do sluzby lebo ma zodrane brzdove dosticky.)
Cele by to malo fungovat v nejakom softveri, ktory na den, kedy ma byt vykonana udrzba nedovoli voz zaradit do sluzby. Ak voz je nepojazdny odstavi sa a je umiestneni v poradovniku v priorite na prvom mieste s ohladom na datum dodania ND.
Dalej system by mal objednavat vozy na STK+EK, vacsia cistenia, etc. etc. a to plne automaticky presne podla danych kriterii - tepovanie calunenia 2 rocne a podobne)
Pravdepodobne vymyslam vymyslene, dokonca mozno to aj tak v DPB ciastocne funguje.
Ak by toto zacalo fungovat poriadne, tak netreba rezervu 20% ale trebars len 15%. Co je v pocte 600 - 700 vozidiel celkom slusna uspora.
To ze su na sklade ND na bambusy a Ik400 je presne ta zvratenost, ze sa objednava na sklad. Ked sa bude objednavat len suciastka na voz, tak nikdy nic nezvysi. Jedine ak DPB pristupy k repasovaniu ND a zriadi si na to dielnu - (mozno ju aj ma) Potom ano repasovany diel pojde na sklad.
No a situacia v dielnach asi bude lepsia. Ako som pisal, dnes je viac vozov pojazdnych ako byvalo bezne a to mame koniec kvartalu.
Co sa ZV tyka, neviem to ja vobec posudit. neviem kolko spojov sa denne nenahradi. A kolko sa nenahradi, lebo chyba ZV alebo je ZV uz na inej linke.