Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #203168:
Takže by do Ružinova mohli taktiež jazdiť len obojsmerné vozidlá, aby mohli na Trnavskom Mýte otvoriť dvere na obidvoch stranách? Môjtybože...
Reply on: Ike #203170:
Tiež si vypol mozog?
Reply on: diwi #203169:
Ježišikriste, nerozmýšľať, len bez rozmyslu niečo tresnúť...
Aj vlaky majú nástupištia po oboch stranách súčasne?
To som akurát tak v ex-ZSSR zažil, staničné hlásenie: "Žiadame sprievodcov ubytovacieho vlaku, stojaceho na prvej koľaji, aby otvorili dvere na oboch stranách súpravy, na druhej koľaji zastaví vlak!".
Reply on: MatejBA #203168:
Preborníkom v ostrovných nástupištiach je Budapešť. Ale ani tam nemajú u električiek obojstranné nástupištia. Asi si ešte zachovali zvyšky zdravého rozumu.
Reply on: diwi #203166:
Ty by si chcel nástupištia na obidvoch stranách vozidla???
Reply on: BigMac #203160:
K tomu si dovolím podotknúť, že v Mníchove bol na NORMÁLNOM rozchode (ktorý je aj na polomery oblúkov náročnejší) donedávna najmenší polomer oblúka na miniatúrnom obratisku Pasing Marienplatz (cca. pred rokom nahradené blokovou slučkou okolo Pasing Bf.) a podľa toho sa aj dávali technické zadania. Dal to aj pevnopodvozkový Stadler Variobahn s neodpruženými motormi ale za akú cenu, to by mohla porozprávať mníchovská traťovka.

Ad mazací bod: Buďme radi, že dnes namontujú aspoň ten, že už neplatí legendárny výrok ing. Vetvičku: "Žiadne mazacie body nebudú, moje koľajnice nepískajú, moje koľajnice tam tíško ležia, kým tam nepríde električka, pískajú tvoje električky, namontuj si mazanie okolesníkov na električky!".
Reply on: Sommelier #203157:
V Plzni si dobre uvedomili najmä toto:
DPB požadoval v technickom zadaní ASPOŇ krajné podvozky otočné. Tak dali krajné podvozky otočné, načo by dávali viac?
DPB požadoval v technickom zadaní ASPOŇ (cca., nepamätám si to presne) 75% adhéziu, tak dali 75% adhéziu, načo by dávali viac?
DPB požadoval priebežné nápravy, tak dali priebežné nápravy - to je v priamom rozpore s koncepciou 15T.

Žiadne základné premisy o vhodnosti pevných podvozkoV na rovinatých tratiach neexistujú - alebo má snáď TGV či ICE pevné podvozky?

Prečo by 15T viac vlnkovali 15T keď vlnkvanie výrazne vzrástlo práve po nasadení 14T?

A vozidlo koncepcie 29T/30T existuje už dávno, už som to tu niekoľkokrát písal - sú to düsseldorfské "Combiná naopak" NF8, NF10 a NF8U. Ich výsledky sú, mierne povedané, rozpačité a ľudia, ktorí s nimi pracujú a jazdia, priam nekriticky obdivovali jazdné vlastnosti 15T (keď bola 15T na skúškach v Chemnitz, boli si ju z Düsseldorfu dôkladne vyskúšať).

Čo sa jazdných vlastností aj opotrebovania koľajníc ako v priamej, tak v oblúkoch týka, tak absolútne bezkonkurenčnou koncepciou je zatiaľ "Kurzgelenkwagen" aktuálne reprezentovaný Siemensom Avenio. Bohužiaľ jeho nasadeniu v Bratislave bránilo hneď niekoľko vecí:
1) Dogmatici v DPB nepripúšťajúci čiastočne otočné podvozky.
2) Dogmatici v DPB nepripúšťajúci samostatné kolesá.
3) Priame politické zadanie, že sa má zákazka napísať na mieru tomu, čo Schadefabrika dokáže.
4) Výrazne vyššia cena.
5) Schopnosť Siemensu dodržiavať prisľúbené termíny a akceptovať zmluvné sankcie za ich nedodržanie. Pred pár dňami sa konečne dostali do premávky s cestujúcimi Aveniá v Mníchove, ktoré mali byť nasadené od minuloročnej zmeny grafikonu (ani nie rok meškanie). Siemens sa riadi pravidlom "sľubom nezarmútiš ale nič nedaj na papier pod sankciou".
6) Výrazne protikorupčné prostredie u veľkých svetových dodávateľov.
Reply on: diwi #203169:
V Bratislave a na Slovensku sa do budúcnosti nepozerá ?
Reply on: 810zssk #203167:
prislo mi to logicke, ked sa nakupuju aj elektricky s dverami po oboch stranach, tak ked stavaju nanovo niektore zastavky mohli ich uz postavit takto
Reply on: 810zssk #203165:
Tak urcite by sa na niektorych zastavkach, ak by 30T jazdili na roznych linkach, tento system hodil. Uz len pre bezpecnejsi prestup medzi 2 linkami. A na Trnavskom myte v smere z mesta by to bolo super pre elektricky do Ruzinova ?

Ale zas zbytocne kvoli tomu upravovat existujuce zastavky by bola blbost a zbytocne naklady navyse.
Reply on: diwi #203166:
A ty si snad predpokladal ze keby bolo ostrovne nastupiste tak by sucasne bolo nastupiste aj po okrajoch trate?
Reply on: 810zssk #203165:
cez 10 otvorenych dveri vystupi / nastupi 2xviac ludi ako cez 5 dveri v rovnakom case? ci?
Reply on: diwi #203164:
Ako by sa tym urychlil nastup?
Reply on: 810zssk #203162:
to je skoda, aspon by sa urychlil vystup nastup na par zastavkach a vyuzil potencial obojstrannych dvier
Reply on: Sommelier #203158:
Ziaden kalifornan, normalna trvala spojka. Obratisko nebude.
Reply on: diwi #203161:
Pokial viem, ani v Petrzalke sa nerata s ostrovnymi nastupistami.
neviete ci pre 30T budu nastupne obojstranne zastavky aj niekde v centre Bratislavy? kolko takych typov nastapuist bude aj v Petrzalke?
Reply on: Sommelier #203157:
Ad oblúky:
Celé to začína a končí nesystémovosťou. Tu nik nerozlišuje hodnoty jednotlivých polomerov.
Ono nie je oblúk, ako oblúk. r = 25 m (Šafko) sa určite z hľadiska mechaniky správa inak ako r = 750 m v nejakej dlhej, jemne tiahlej zákrute (Tesco Zl.p.).

Tu chýbajú prechodnice, prevýšenie buď nie je alebo je nedostatočné (lepší prípad) alebo je záporné, teda vnútorná koľajnica je vyššie ako vonkajšia (stará trať na Krčacoch ich mala niekoľko, určite je medzi STU a Hl.st., esíčko pod "Experimentálkou" v Rači, atď, atď... čo je ten veľmi zlý prípad), zvarovaná koľaj v oblúku bez patričných dilatácií, nerozšírenie rozchodu do oblúka (naopak Mostová x Jesenského je v tej pseudo pevnej jazdnej dráhe ZÚŽENÁ!!! asi o 4 mm), chyba na chybu!

Pochopím, že sa to tak prevzalo z minulosti, nepochopím však, prečo sa to pri kolaudácií rekonštrukcie alebo novostavby prevezme! A čo, nainštalujeme mazací bod, veď to predáva spriatelená firma...
Reply on: Sommelier #203157:
Vhodné riešenie: všetky podvozky otočné. A je úplne jedno, ako sa to bude volať.
Očakávaš, že 29/30T vlnkovitosť spôsobovať nebude? Ver, že bude.

Tých oblúkov nie je pár, je to cez 18% siete, presné údaje sa dajú zistiť.

A rýchlejšie sa vieš v ostrej prevádzke zbaviť vlkovitosti (fréza môže ísť aj medzi dvoma spojmi, najlepšie medzi posledným večerným a prvým ranným), ako pracne navarovať ohlodky na oblúkoch (čo sa ešte dajme tomu dá aj bez výluky) alebo meniť ojazdené koľajnice, čo sa už bez výluky moc dobre nedá, v našich podmienkach nedá (nikdy sa to tak nerobilo) a hlavne to stojí trošku viac peňazí. O výmene koľajového oblúka v pevnej jazdnej dráhe ani nehovoriac (Dúbravka). To tiež projektoval inžinier, ktorý tomu prd rozumie.
Ako to je s petržalským obratiskom - sľučka alebo definitívne kaliforňan v nádeji že sa tam potom pripojí 1435 z akéhosi tunela ?
Mimochodom po uznesení o začatí obstarávania územnoplánovacej dokumentácie Územný plán z 2011 vie niekto viac ako toto ? http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700000&id=11028915&p1=11049956 Znamená to nová dokumentácia, šanca na vymazanie metra ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.