Predpokladam ze toto beztak musi riesit niekto kto nie je urceny na komunikaciu, ale realne sa tym podnetom venuje na odbornej urovni. A ked uz chceme porovnavat pocet ludi, noze porovnajme aj velkost miest a objem stavieb a podobnych zalezitosti.
Samozrejme nejakych ludi si to vyzaduje, ale je to dolezity proces. Neni mozne stavat elektrickovu trat napriec najvacsim sidliskom v meste bez akejkolvek konzultacie s verejnostou, to je chore.
Absolutne nepochybujem ze blbe pripomienky prichadzaju aj tam. Celkovo nemam rad tuto vyhovorku, preco sa u nas vsetko pred verejnostou skryva, lebo "pridu neodborne pripomienky". So what? Nato ten proces je, aby sa to zvazilo a podla vaznosti argumentov bud akceptovalo, alebo zamietlo.
k tým 14Tr - neviem, kde si prišiel na to, že sa vyraďovali po pár mesiacoch, tie najhoršie z overovacej nultej série prežili aj v Bratislave 7 rokov, prvá séria (6204 až 6218)sa prerábala vo fabrike, to je všeobecný fakt, potom vydržali minimálne 12 rokov každý jeden voz
k poslednej vete - nemáš pravdu, to len podľa českej legislatívy nemôže byť súčasne klíma a APU kvôli nápravovým tlakom, 50ks 27Tr pre Sofiu je vybavených aj klímou aj APU
to sa ale šeredne mýliš - dnes jazdí v Česku cca 170ks trolejbusov s kasňou Solaris, robí sa na viacerých ďalších zákazkách(najväčšia je dodávka pre Ústí nad Labem), troloSORov v Česku je dnes 34ks(31ks Hradec Králové + 3ks Teplice), spolu s Brnom ich bude stále len 64ks, tak tu nemystifikuj, ešte veľa vody pretečie Vltavou a Labe, pokiaľ sa troloSOR stane českou jednotkou, ak to vôbec niekedy dokáže ?
A ešte jeden taký drobný detail. TfL má len na komunikáciu s verejnosťou viac ľudí, ako v BA plánuje dopravu v DPB, na magistráte, BSK a BID dokopy... to sa potom úplne inak komunikuje.
Tak to sa odporucam aj previezt tym tureckym zazrakom, ktrory nikde v civilizovanej europe nechcu (vyjma par prezentaciek), napriklad takou 4917 - podla sluchu nerozoznas rozdiel od SORu... A to aj napriek technologickym "vychytavkam" v podobe novin povkladanych medzi jednotlive diely oblozenia.
Inak ked uz porovnavas naklady, kolko stoji udrzba a nahradne diely jednych a druhych?
Nehladal som autobusy co sa museli vyztuzovat, ale napriklad vsetkymi ospevovane 14Tr boli na zaciatku este zufalejsie a boli vyradene po par mesiacoch.
Inak ako tu bolo viackrat zdoraznovane - Solaris trofle byt nemohli, lebo neunesu aj klimu aj agregat.
no je to krok spravnym smerom.
Akurat dnes som si uvedomil, ze zanedlho bude 10 rokov od prelinkovania Petrzalky a v akych srackach (s prepacenim) vtedy DPB bol co sa za tych 10 rokov podarilo, tak by vtedy tomu nikto neveril.
Samozrejme nie su vsetky problemy vyriesene a nikdy ani nebudu, dokonaly svet neexistuje.
Ale ked uz sa bavime o definovani sirky ulicky v podmienkach verejneho obstaravania, pricom pred 10 rokmi sme riesili ako nekvalitne prizvarali schody a stale je vidiet cez diery cestu....
Dnes je uz skratka DPB a magistrat postaveny pred uplne ine problemy a otazky buducnosti, kam a akym smerom sa vybrat. Dnes sa uz neriesia existencne problemy verejnej dopravy v Bratislave, dnes sa uz riesia vizie.
Áno máš pravdu . Ale tak či onak to nieje chyba výrobcu . Ja teda netvrdím ani že kvalitovo sa môže SOR porovnávať s MAN-om alebo podobne . Ale obvinovať čisto výrobcu
No a s tebou sa o SORe bavit uz vobec nebudem.
prave z dovodov ake som napisal.
Len jedno dopisem, casto jazdievam L83 a L21/25 a vzdy som rad, ked konecne prestupim z MBCC do SORu.
1. Vieš si predstaviť, aké pripomienky by k u nás k tomu prišli? ?
2. Do realizácie o 9 rokov? Už vidím tie naše komentáre k tomu, že sú neschopný nachystať a postaviť to za rok, nanajvýš dva. ?
Zdoraznil by som ze ide o stavbu ktora ma ist do realizacie v roku 2023
Pripadne moznost verejnostou pripomienkovat takyto dokument: https://consultations.tfl.gov.uk/buses/accessible-bus-stop-design-guidance/consult_view - v Bratislave by predpokladam nebol zverejneny ani po schvaleni, keby sa ovsem niekto nieco take vobec uracil vypracovat a zastavky sa neriesili stylom "drbneme tam oznacnik" (najnovsie letia prenosne!)
Ako je to fajn keď sa vodič stará o zverené vozidlo,ale keď to vozidlo pendluje medzi ostatnými (nemá pridelenú stálu partiu,ktorá sa na ňom strieda) tak sa niet čo čudovať ako všetky vozy vyzerajú.Tých 75% - vodič je príliš prehnané číslo.Na to,aby bolo z vonka aj zvnútra vozidlo čisté má predovšetkým zabezpečiť DPB a nie vodič ? keď je vozidlo pridelené tak je to len o tom aký je ten dotyčný pedant a či si potrpí na čistote ? minimálne po každej službe by sa malo vozidlo po dotankovaní presunúť do dielne (jak vo voz. Petržalka) kde je partia (tuším brigádnikov),ktorí pretrú aspoň podlahu ? zvyšné detaily ako sú rámy okolo okien (čistenie sedadiel atď by sa mali robiť každý víkend,ale tým,že sme na Slovensku a v Bratislave tak sa nečudujme,že to vyzerá tak ako to vyzerá...
Čo sa týka MBCC tak neviem ako tebe,ale mne sa ten brutálny zvuk poriadneho motoru páči ? To že niečo píska je vina (ne)údržby DPB,inak je to to najlepšie čo tu máme a je to fakt hanba,že sa im nechce ani len skontrolovať kĺb (napríklad na 4905),ktorý škrípe jak v totálne rozsypanej 15Tr(M) ? celé je to len o prístupe k vozidlám a ten žiaľ DPB nemá ?
Zákon o VO v tomto smere nie je zlý... problém je, že si DPB nevie/nechce našpecifikovať čo mu majú dodať - preto podmienky znejú ako znejú. Ale na druhej strane, ak si DPB aj zadal podmienky, ktoré SOR vie splniť, stále môže byť lacnejší a szaa s tým neurobíš nič. Však aj na tom západe by možno radšej Mercedesy a MANy, ale cenovo ich podlezie Solaris.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
trolejbus6207
k poslednej vete - nemáš pravdu, to len podľa českej legislatívy nemôže byť súčasne klíma a APU kvôli nápravovým tlakom, 50ks 27Tr pre Sofiu je vybavených aj klímou aj APU