Nove gvd je uz definitivne takze ziadne zmeny v nom uz nebudu. K tomu REXu 863 ide naozaj rano lebo co ja viem tak usek BA HL ST a BA NM obsluhuje o takomto case iba RJSK takze ide len o chybu
Podla tohoto videa od siemensu je tam nejaky "navadzaci" system pre troleje. Je vidno ako sa pantografy natacaju k vedeniu. http://inr.synapticdigital.com/siemens/ehighway/
Vsak uvidime ci a ako sa to uchyti.
Ten zilinsky system mal mat trolejmi "zastresenu" celu cestu kazdych 50cm od seba pokial si dobre pamatam. Tam by nebolo kam vypadnut.
Pred časom bola o takomto, resp. podobnom systéme už diskusia, myslím na žilinskom fóre.
Nápad to nie je zlý, len neviem ako chcú zabezpečiť aby vozidlo šlo presne vo svojej jazdnej dráhe nakoľko žiadna pevná tam nie je ako vidno na tej vizualizácií. To by tie kamióny museli byť riadené počítačom alebo mať nejaký navádzací systém, aby sa udržali vo svojej jazdnej dráhe. Inak stačí vybočiť trocha z jazdnej dráhy a je hneď aj po pantografoch a aj po vedení. Podobný systém, čo viem, bol pred časom skúšaný už aj v Nemecku http://www.citytransport.info/OBahn.htm. Tam niektoré vozidlá, v tomto prípade autobusy a trolejbusy boli pokusne vybavené aj pantografmi na odber prúdu, no v tomto prípade boli udržované vo svojej požadovanej jazdnej dráhe pomocou akýchsi koľajníc. Celý systém sa tam však nakoniec po niekoľkých rokoch neosvedčil.
Otázne je, či sa toto osvedčí v Los Ageles. Nie je predsa len ekonomicky výhodnejšie radšej rozšíriť jestvujúcu železničnú trať pridaním ďalšej koľaje ako budovať tak či tak nad cestou dvojité trolejové vedenie a do vozovky dávať drahý navádzací systém? Nehovoriac o rýchlosti dopravy po ceste a po železnici.
A práve pre takéto uvažovanie Slovákov musí zákon a vyhláška pamätať na každú momotinu. Každý normálny vodič by pochopil, že keď je v pruhu napísané BUS, tak to asi bude znamenať BUS. Len Slovák (Čech, Poliak) bude špekulovať, ako to oyebať.
Ako napisal Ike, uviedol si zle vstupne udaje, preto moj vystup bol zly.
Este raz a naposledy: V zmysle platnej vyhlasky neexistuje vodorovna znacka vyhradzujuca jazdny pruh pre nejaky typ vozidla. NEEXISTUJE a ak chces tvrdit opak, uved prosim ktora to je. Napis BUS, ako som napisal nizsie, nevyhradzuje jazdny pruh. Jazdny pruh je mozne vyhradit prostrednictvom zvislej znacky a nijak inak. Ak niekde zvisla znacka vyhradzujuca pruh je, tak tam vyhradeny pruh je. Ak zvisla znacka vyhradzujuca pruh nie je, tak tam vyhradeny pruh nie je. Dana zvisla znacka standardne plati po vzdialenejsiu hranicu krizovatky a za nou uz nie - za kazdu krizovatku je potrebne opatovne umiestnit znacku vyznacujucu jazdny pruh.
Sám si si na svoju otázku odpovedal: za Husákovou križovatkou smerom do mesta je na Brnianskej zvislá značka vyhradený jazdný pruh, ktorej platnosť "končí na vzdialenejšej hranici križovatky" Brnianskej s cestou cez podjazd od Kramárov, teda na mieste, kde je ďalšia značka vyhradený jazdný pruh (jej polohu zaslal na obrázku Ike). Keď však idem cez podjazd, zvislú značku za Husákovou križovatkou nevidím, ale vidím len vodorovné značenie, ktoré ma "informuje", že som vo vyhradenom jazdnom pruhu aj pre tou ďalšou značkou, čo vyvesil Ike.
Vyhradeny pruh to nie je, lebo platnost tej znacky konci na vzdialenejsej hranici krizovatky. Ak chces tvrdit ze to vyhradeny pruh je, odcituj prosim podla ktoreho ustanovenia zakona/vyhlasky.
Inak ono tam ten vlak je úplne odveci, pretože keď som pozrel CP trate 110, tak REX 860 prichádza zo Záhoria ráno. Takže zrejme žiaden spoj o 13.24 z HLST nepôjde.
Pozrite si v novom GVD vlaky REX 860 (odchod z Ba-N.M. o 13.24) a REX 863 (odchod z Ba-hl.st. o 13.24). Ak ma oči neklamú, tak mi z toho vyplýva, že sa tieto dva vlaky medzi hlavnou stanicou a Novým Mestom zrazia.
Valec