Vyhradeny pruh to nie je, lebo platnost tej znacky konci na vzdialenejsej hranici krizovatky. Ak chces tvrdit ze to vyhradeny pruh je, odcituj prosim podla ktoreho ustanovenia zakona/vyhlasky.
Inak ono tam ten vlak je úplne odveci, pretože keď som pozrel CP trate 110, tak REX 860 prichádza zo Záhoria ráno. Takže zrejme žiaden spoj o 13.24 z HLST nepôjde.
Pozrite si v novom GVD vlaky REX 860 (odchod z Ba-N.M. o 13.24) a REX 863 (odchod z Ba-hl.st. o 13.24). Ak ma oči neklamú, tak mi z toho vyplýva, že sa tieto dva vlaky medzi hlavnou stanicou a Novým Mestom zrazia.
Posledná poznámka: ak vychádzam napríklad od Kramárov z podjazdu na Brniansku, tak tam zvislá značka vyhradený jazdný pruh nie je, ale je tam len vodorovné značenie s nápisom "BUS".
Podľa tvojej interpretácie teda to, čo nasleduje, vyhradený jazdný pruh nie je, lebo zvislé označenie na konci vedľajšej cesty nie je.
Ale ono to vlastne vyhradený pruh je, viď napríklad coment od Solidera...?
V rámci defenzívnej jazdy, o ktorú sa neustále snažím, si uvedomujem, že v diskutovanom prípade aj v križovatke jazdím po vyhradenom jazdnom pruhu a tak sa aj správam. Z tohto pohľade je naozaj jedno, akú "moc" má vodorovné značenie - som na mieste, kde by som sa nemal dlho zdržiavať a to riešim.?
To platí samozrejme aj pre všetky druhy jazdných pruhov. Dôvod je prozaický: zanedbanie obnovy VDZ alebo pokrývka snehom. ?
Inak keď sme pri BUS pruhoch, tak 8/2009 hovorí:
§ 12
(1) Ak je na vozovke vyznačený vyhradený jazdný
pruh, platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých nie je vyhradený
jazdný pruh určený, primerane § 11 ods. 2
a § 19 ods. 4; ak je vyhradený jazdný pruh vyznačený
na električkovom koľajovom páse, aj § 19 ods. 5.
a konkrétne § 11
(2) Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa
smie vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní,
otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje
dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne
okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým koľajovým
pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový
koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo
znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky
inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať
len priečne, a to namieste prispôsobenom na to. Pritom
vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde.
Čiže jazda na estakáde nad Einsteinovu je v poriadku. Každopádne, ten zákon je dosť zle postavený, lebo v podstate je legalizovaná jazda v BUS pruhu. ?
To samozrejme, ale reagujes na nieco uplne ine ako to o com sme sa bavili Ja nikde netvrdim ze vyhradeny pruh neplati v krizovatke. Jedine co som tu tvrdil bolo ze pruh nevyznaceny zvislou znackou je neplatny - a to vyplyva aj z toho co tu bolo citovane.
Netreba zabúdať, že značka platí po vzdialenejšiu hranicu križovatky. Pred križovatkou sa nachádza zvislá dopravná značka C 24a Vyhradený jazdný pruh. Ak vykonávací predpis uvádza, že nie je nutné opakovať túto značku aj v rámci križovatky, tak platnosť je až po spomínanú hranicu križovatky. Preto obmedzenie v križovatke nevyplýva z VDZ v križovatke, ale zo ZDZ pred spomínanou križovatkou. Vodiaca čiara oddeľujúca priebežný od vyhradeného/odbočovacieho pruhu a informatívny nápis na vozovke len pripomínajú existujúce obmedzenie v križovatke.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
http://tinyurl.com/mljuvdz
http://tinyurl.com/k5uyn65
http://tinyurl.com/k44mv45