Reply on: Valec #202721:
Ja ten Essen spomínam len preto, lebo sa tam rovnako skúšal odber prúdu pomocou pantografu na inak cestných vozidlách, akurát, že v tam mali jazdiť v prevažnej miere po tej špeciálnej dráhe, ktorá je pri takomto odbere nevyhnutná. Teda za predpokladu, že to má byť hlavný predmet diskusie. Ono tam šlo len o krátkodobé skúsky a neviem či vôbec sa uskutočnili aj s cestujúcimi. Je tam aj jedna fotografia akéhosi dvojkĺbového hybridného vozidla, niečo medzi autobusom a električkou, podobného, ako sa aj dnes vyrábajú hlavne pre BRT- metrobus. http://citytransport.info/Scans/Merc_0_305_G2a.jpg Pantograf sa však hneď po krátkom čase neujal a po dráhe potom už jazdili úplne klasické autobusy a trolejbusy na svoj klasický pohon.Preto je otázne, či sa odber prúdu pomocou pantografu v praxi ujme aj v prípade Los Angeles navyše bez akýchkoľvek vodiacich koľajníc. Vozidlá budú mať problém , hlavne náhle, obchádzať na ceste prekážky aj keď aj keď podľa toho videa je tam určitá vôľa posúvaním celého zberača na vozidle. To skôr dávam šancu klasickým trolejbusovým zberačom.
810zssk