Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #202721:
Ja ten Essen spomínam len preto, lebo sa tam rovnako skúšal odber prúdu pomocou pantografu na inak cestných vozidlách, akurát, že v tam mali jazdiť v prevažnej miere po tej špeciálnej dráhe, ktorá je pri takomto odbere nevyhnutná. Teda za predpokladu, že to má byť hlavný predmet diskusie. Ono tam šlo len o krátkodobé skúsky a neviem či vôbec sa uskutočnili aj s cestujúcimi. Je tam aj jedna fotografia akéhosi dvojkĺbového hybridného vozidla, niečo medzi autobusom a električkou, podobného, ako sa aj dnes vyrábajú hlavne pre BRT- metrobus. http://citytransport.info/Scans/Merc_0_305_G2a.jpg Pantograf sa však hneď po krátkom čase neujal a po dráhe potom už jazdili úplne klasické autobusy a trolejbusy na svoj klasický pohon.
Preto je otázne, či sa odber prúdu pomocou pantografu v praxi ujme aj v prípade Los Angeles navyše bez akýchkoľvek vodiacich koľajníc. Vozidlá budú mať problém , hlavne náhle, obchádzať na ceste prekážky aj keď aj keď podľa toho videa je tam určitá vôľa posúvaním celého zberača na vozidle. To skôr dávam šancu klasickým trolejbusovým zberačom.
Reply on: S499.1023 #202716:
Ake "taketo uvazovanie"? Nejazdim v BUS pruhoch, neobhajujem jazdenie v BUS pruhoch. Ale ak raz chceme napriklad presadzovat pokutovanie ludi co tak jazdili, tak je nutne aby ich policia pokutovat MOHLA. Dnes ak pruh nie je vyznaceny zvislou znackou tak to skratka bus pruh nie je. Btw, v Bratislave momentalne take pripady nie su - tie zvisle znacky vsade su.

Aky je teda tvoj navrh? Aby sa udelovanie sankcii neriadilo zakonom, ale nejakymi nahodnymi nikde nepisanymi pravidlami? Nesnazime sa nahodou hrat na pravny stat?
Reply on: Mirtschi #202717:
Tak systém vedenia vozidla v jazdnej dráhe, ako vidno na videu, nie je potrebný.

OBahn tak ako je v linku popísaný systém z Essenu bol o čomsi inom, keďže po ňom premávali autobusy a štandardné trolejbusy - niekde v súbehu s električkami (najmä v podzemnom úseku v centre), avšak nikdy nemali odber prúdu z pantografu. Niektoré úseky sa pritom dodnes používajú.

Čo sa rozšírenia železnice týka... ono to dosť záleží aj od logistiky celej prepravy v oblasti... je možné, že dosť podstatná časť nákladu sa vozí z rôzneho zdroja do rôzneho cieľa, akurát majú spoločný úsek po diaľnici. V takom prípade môže byť praktickejšie voziť náklad kamiónom, ako presúvať jeden dva vozne z jednej fabriky do zriaďovacej stanice a po 100 kilometroch ich zas rozpájať.
Reply on: AAA #202710:
Nove gvd je uz definitivne takze ziadne zmeny v nom uz nebudu. K tomu REXu 863 ide naozaj rano lebo co ja viem tak usek BA HL ST a BA NM obsluhuje o takomto case iba RJSK takze ide len o chybu 😉
Reply on: Mirtschi #202717:
Podla tohoto videa od siemensu je tam nejaky "navadzaci" system pre troleje. Je vidno ako sa pantografy natacaju k vedeniu.
http://inr.synapticdigital.com/siemens/ehighway/
Vsak uvidime ci a ako sa to uchyti.

Ten zilinsky system mal mat trolejmi "zastresenu" celu cestu kazdych 50cm od seba pokial si dobre pamatam. Tam by nebolo kam vypadnut.
Reply on: Mirtschi #202717:
Ešte raz ten odkaz: http://www.citytransport.info/OBahn.htm
Reply on: Valec #202715:
Pred časom bola o takomto, resp. podobnom systéme už diskusia, myslím na žilinskom fóre.
Nápad to nie je zlý, len neviem ako chcú zabezpečiť aby vozidlo šlo presne vo svojej jazdnej dráhe nakoľko žiadna pevná tam nie je ako vidno na tej vizualizácií. To by tie kamióny museli byť riadené počítačom alebo mať nejaký navádzací systém, aby sa udržali vo svojej jazdnej dráhe. Inak stačí vybočiť trocha z jazdnej dráhy a je hneď aj po pantografoch a aj po vedení. Podobný systém, čo viem, bol pred časom skúšaný už aj v Nemecku http://www.citytransport.info/OBahn.htm. Tam niektoré vozidlá, v tomto prípade autobusy a trolejbusy boli pokusne vybavené aj pantografmi na odber prúdu, no v tomto prípade boli udržované vo svojej požadovanej jazdnej dráhe pomocou akýchsi koľajníc. Celý systém sa tam však nakoniec po niekoľkých rokoch neosvedčil.
Otázne je, či sa toto osvedčí v Los Ageles. Nie je predsa len ekonomicky výhodnejšie radšej rozšíriť jestvujúcu železničnú trať pridaním ďalšej koľaje ako budovať tak či tak nad cestou dvojité trolejové vedenie a do vozovky dávať drahý navádzací systém? Nehovoriac o rýchlosti dopravy po ceste a po železnici.
Reply on: 810zssk #202712:
A práve pre takéto uvažovanie Slovákov musí zákon a vyhláška pamätať na každú momotinu. Každý normálny vodič by pochopil, že keď je v pruhu napísané BUS, tak to asi bude znamenať BUS. Len Slovák (Čech, Poliak) bude špekulovať, ako to oyebať.
Reply on: N/A #202701:
600 mm x 210 mm
Reply on: 810zssk #202712:
*v poslednej veta vyznacujucu=vyhradzujucu
Reply on: kape #202711:
Ako napisal Ike, uviedol si zle vstupne udaje, preto moj vystup bol zly.

Este raz a naposledy: V zmysle platnej vyhlasky neexistuje vodorovna znacka vyhradzujuca jazdny pruh pre nejaky typ vozidla. NEEXISTUJE a ak chces tvrdit opak, uved prosim ktora to je. Napis BUS, ako som napisal nizsie, nevyhradzuje jazdny pruh. Jazdny pruh je mozne vyhradit prostrednictvom zvislej znacky a nijak inak. Ak niekde zvisla znacka vyhradzujuca pruh je, tak tam vyhradeny pruh je. Ak zvisla znacka vyhradzujuca pruh nie je, tak tam vyhradeny pruh nie je. Dana zvisla znacka standardne plati po vzdialenejsiu hranicu krizovatky a za nou uz nie - za kazdu krizovatku je potrebne opatovne umiestnit znacku vyznacujucu jazdny pruh.
Reply on: 810zssk #202708:
Sám si si na svoju otázku odpovedal: za Husákovou križovatkou smerom do mesta je na Brnianskej zvislá značka vyhradený jazdný pruh, ktorej platnosť "končí na vzdialenejšej hranici križovatky" Brnianskej s cestou cez podjazd od Kramárov, teda na mieste, kde je ďalšia značka vyhradený jazdný pruh (jej polohu zaslal na obrázku Ike). Keď však idem cez podjazd, zvislú značku za Husákovou križovatkou nevidím, ale vidím len vodorovné značenie, ktoré ma "informuje", že som vo vyhradenom jazdnom pruhu aj pre tou ďalšou značkou, čo vyvesil Ike.
Reply on: TomJ #202702:
Odhliadnuc od toho, že ten GVD je len v štádiu príprav, k žiadnej zrážke by nedošlo, len by jeden z tých vlakov každý deň meškal.
Reply on: 810zssk #202708:
Chlapci, vychádzate z neplatnej hypotézy. Značka tam je ?
http://tinyurl.com/nqh8lde
Reply on: kape #202698:
Vyhradeny pruh to nie je, lebo platnost tej znacky konci na vzdialenejsej hranici krizovatky. Ak chces tvrdit ze to vyhradeny pruh je, odcituj prosim podla ktoreho ustanovenia zakona/vyhlasky.
Reply on: Error 0x007 #202705:
A koľkože zahraničných GVD v štádiu pripomienkovania si už takto dôkladne analyzoval?
Reply on: Error 0x007 #202705:
Inak ono tam ten vlak je úplne odveci, pretože keď som pozrel CP trate 110, tak REX 860 prichádza zo Záhoria ráno. Takže zrejme žiaden spoj o 13.24 z HLST nepôjde.
Reply on: TomJ #202703:
Take nieco je mozne asi iba v Slovakistane ?
Reply on: kecho #202691:
Vidis, najdu sa tu este take individua . A ten ich optimizmus sa prejavuje v urazajucich odpovediach.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.