ešte jedna perlička k nasadzovaniu nových trolejbusov do prevádzky - náš posledný vyrobený kus 31Tr(v poradí siedmy) pomaly mesiac odpočíva spolu s ostatnými piatimi 31Tr z prvej etapy v Škodovke na dvore, oproti tomu jedenásty Ikarus - Škoda Tr 187.2, ktorý sa v Plzni testoval 14.7., bol dopravený do Szegedu 22.7. ? ? ? mám dojem , že prístup vedenia szegedského DP je trošku iný ako prístup Delfína a spol... aj keď, aby som bol objektívny, dodávky trolejbusov Ikarus - Škoda Tr 187.2, riadne meškajú oproti plánovanému harmonogramu, dokonca trať pre ne bola postavená už koncom roka 2010 ? takisto bulharské 26Tr a 27Tr dlho nezostávajú v Plzni po absolvovaní skúšobných jázd, ale sú posielané čo najskôr na miesto svojho pôsobiska ? ? ? (zdroj www.plzensketrolejbusy.cz) súdruhovia z DPB, načo ešte čakáme? september je za dverami, čas plnej výpravy sa rýchlo blíži ?
Nemyslím tým výkonnostné parametre, tie môžu byť u oboch možností podobné. Skôr problémy s praktickou prevádzkou a vývojom.
- Životnosť akéhokoľvek bežného tabletu ako produktu pravdepodobne bude o dosť kratšia ako životnosť toho špecializovaného zariadenia, pretože bežné tablety sa rýchlo menia kvôli novým technológiám a marketingu výrobcov. Takže keď sa tablet o pár rokov pokazí, môže byť problém nahradiť ho iným, s ktorým bude ten software kompatibilný. Pri špecializovanom zariadení nepotrebuješ furt najnovšiu technológiu, takže môžeš ten hardware rovnako vyrábať aj 20 rokov.
- Bežný tablet nie je stavaný na takmer nepretržité použitie v rôznych klimatických podmienkach, a nie je príliš mechanicky odolný.
- Keď spravíš len bežnú aplikáciu pre povedzme Android, tak budeš obmedzený tým, čo ti Android umožňuje a kopa vecí nemusí vyhovovať. Ak spravíš nanovo celý operačný systém, tak to je už potom vlastne skoro to isté ako keby si vyvíjal to vlastné špeciálne zariadenie.
Keď chceš kúpiť autobus, tak tiež nekúpiš nákladné auto a nesnažíš sa tam pripevniť sedačky.
Nemyslel som len na viditeľnosť displeja, ale na konštrukciu zariadenia ako celku. Pri takých prevádzkových podmienkach, aké sú vo vozidlách (teploty od -20 do +60, otrasy, nonstop prevádzka) by podľa mňa také zariadenie nevydržalo ani rok.
HW tabletu by to isto utiahol keďže dnes sú výkonnejšie tablety tak výkonné ako staršie počítače, otázne je ako by sa zachoval displej pri tak dlhej prevádzke. Bežné tablety (ak vôbec nejaké) nemajú certifikáciu na bezproblémovú 24hod prevádzku displeja a preto je možné, že by po čase prišlo k zhoršeniu zobrazovania. Už len klasický počítačový LCD displej s certifikáciou 24 hod stojí stovky eur a pri tablete to zrejme nebude o nič menej.
To urcite nie - bezne tabletove displeje urcite nie su vhodne na zobrazovanie cisla linky a ciela. Z vacsiny uhlov to proste neuvidis, podobne silne slnko je problem.
Čisto teoreticky by to šlo, ale prakticky sú to úplne odlišné zariadenia. Predstava nejakej aplikácie pre Android, ktorú by používali dopravné podniky na celom svete je pekná, ale technické požiadavky na také zariadenia sú úplne iné než môže poskytnúť nejaký tablet či už čo sa týka hardwaru alebo softwaru.
Ja som to myslel tak že napr. X5 má niekedy trasu ako napr. teraz počas výluky, niekedy jazdí z centra mesta až do Dúbravky alebo v Rači sa niekedy jazdí len Krasňany - Komisárky, inokedy zasa Komisárky - povedzme Vazovova a niekedy zasa až Vazovova - Komisárky. V tom som myslel tie rozdiely tej východzej zastávky. Trošku zle som sa vyjadril.
Tak reálne by bolo možné označiť vozidlo piatimi tabletmi riadenými mobilom vodiča... otázne však je, akú životnosť by takéto zariadenia mali v každodennej (takmer) nepretržitej prevádzke vo vozidle MHD.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023