Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: endrucio #198753:
Tak z pohľadu zákona je to skôr výjazd z miesta mimo cesty, ale na druhú stranu, keď tam niekto zablokuje trolejbus, tak je to proste blb. ?
Mal by som otázku ohľadom obratiska Čiližská. Je výjazd z obratiska považovaný za križovatku? Majú autá stojace v kolóne smerom k Shellke rešpektovať zákaz nevchádzať do tejto križovatky ak ju nemôžu následne opustiť?

Už dlhšiu dobu si všímam, že 9 z 10-tich vodičov bez problémov zablokuje výjazd napriek tomu, že tam v rannej špičke majú vozidlá MHD výjazd každú minútu. To potom spôsobuje buď zmeškaný odchod MHD už z prvej zastávky, alebo vozidlo MHD tam musí prísť v predstihu a vyčkať minútu, kým sa autá pohnú - čím sa skracuje prestávka vodiča.

Nebolo by logické tam namaľovať značku V 12b?
http://goo.gl/Gl2vLe

Na koho môžem adresovať takýto podnet, aby sa s tým niečo spravilo?
Už neraz ma vytrúbili ponáhľajúci sa "manažéri", že som mal odvahu pustiť trolejbus z obratiska a nepohol som sa 20m dopredu, aby som následne blokoval výjazd.

Ešte pikoška: voz na L78, ktorý vyšiel z obratiska v čase, keď som tam stál v zápche, sa dostal ku kruhovému objazdu po svojej trase (3200 metrov) za rovnaký čas ako ja čo som išiel priamo po Dvojkrížnej (500 metrov) ?
Reply on: S499.1023 #198751:
Tak to mi vysvetli ako. Pokiaľ nie je za nejakým z výjazdov dementne navrhnutá križovatka (povedzme svetelná) tak vodič, ktorý raz vstúpi na kruhový objazd, už nemá komu dávať prednosť (ak si odmyslíme chodcov, ktorý kruháč asi ťažko zablokuje) a teda nemá ako kruhový objazd zablokovať.

Ak má vozidlo na kruháči prednosť, tak sa nemá sám od seba ako upchať, pretože autá, ktoré by preťažovali jeho kapacitu sa tam jednoducho nedostanú.

Naopak, ak má prednosť vozidlo na vjazde tak mechanizmus bude púšťať autá do kruháču hlava-nehlava.

Predstav si kruháč so 4 výjazdmi podľa svetových strán s kapacitou 10 áut. Stačí ti 6 áut zo západu, ktoré chcú odbočiť na 3 výjazde (sever) a 6 áut z východu, ktoré chcú odbočiť na 3 výjazde (juh) ,ktoré sa vyskytnú v jednom okamihu. Máš ukážkový deadlock.

Reply on: Ike #198746:
Presne taký istý deadlock hrozí pri prednosti poo kruháči.
Reply on: 810zssk #198743:
To už áno. A je to tak vo väčšine Európy.
Reply on: 810zssk #198741:
Nie.
Reply on: Ike #198736:
Minimálne v bode 2 nemáš pravdu.
Reply on: Ike #198736:
Veru, mňa dosť nahnevalo, čo pred pár rokmi spravili na križovatke Tomášikova - Gagarinova. Predtým kto chcel z Tomášikovej ísť doľava na Gagarinku smerom von z mesta, tak mal plnú zelenú a musel dávať prednosť protiidúcim. To bolo fajn, jednoduché a bezproblémové riešenie. Potom ale nejaký inteligent vymyslel, že k plnej zelenej pridajú doplnkovú šípku pre smer rovno a plnú zelenú skrátili. Neviem prečo to vymysleli tak divne, ale podľa mňa to je blbosť - tí, čo chcú ísť doľava, musia čakať na červenej nejaký čas aj vtedy, ak oproti nikto nejde, pritom by kľudne mohli prejsť keby to bolo po starom. A okrem toho, keďže tam nie je signál pre opustenie križovatky, odbočujúci vľavo musia aj tak dávať prednosť protiidúcim, lenže križovatka je nastavená tak, že protiidúci vtedy stoja, čo ale odbočujúci vodič nemusí vedieť a teda musí ísť zbytočne opatrne. Fakt nechápem toto myslenie u nás. Čo najviac všetko komplikovať nezmyslami.
Reply on: 810zssk #198743:
čo je samozrejme blbosť, lebo hrozí deadlock, ktorý neguje celú podstatu kruhového objazdu. Na druhej strane som neoznačený kruhový objazd na Slovensku ešte nevidel, takže to pravidlo beriem ako zabezpečenie zákazok pre výrobcov DZ.
Reply on: Andy #198742:
Ja sa pokojne priznám, že zastávky na vyzdvihnutie, vyloženie ľudí využívam. Ale dávam si pozor, či je za mnou vozidlo MHD. Ak je, nájdem si náhradné riešenie. Zastávka MHD je dobrý orientačný bod. Ak sa naloženie/vyloženie spraví dostatočne rýchlo, auto nemôže zavadzať.
Reply on: 810zssk #198741:
Prednosť dáva vodič v kruháči, lebo kruháč sa berie ako sústava križovatiek tvaru Y a platí prednosť sprava.
Reply on: 810zssk #198741:
Pardon, prednost DAVA vodic v kruhaci.
Reply on: Ike #198737:
Inak to nelegálne zastavovanie je trochu taký paradox, myslím si, že vo väčšine prípadov je rozumnejšie, keď človek s autom zastaví na zastávke MHD, ktorá je v nike, než keď zastaví priamo na ceste. Keď zastavím legálne 10 m za zastávkou, zablokujem tým aj MHD, aj ďalšie autá, čo vytvorí niekedy aj menšiu kolónu. Keď je vodič auta aspoň trochu rozumný, tak na tej zastávke nestojí minútu a zastaví tak, aby MHD neblokoval, a keď už má zavadzať, tak za označníkom, a nie na začiatku zastávky.

Okrem toho mnoho ľudí cestuje tak, že ich niekto autom odvezie niekam na trasu MHD, kde nie je možnosť slušne zastaviť, pritom z celkového hľadiska je lepšie, keď človek ide MHD aspoň nejakú časť ako vôbec 🙂 V zahraničí som pár krát videl aj špeciálne zastávky pre autá, malo to označenie K+R (Kiss and Ride) 🙂

Zaujímalo by ma, či už v histórii niekto za zastavenie na zastávke dostal pokutu 😃
Reply on: TheFiftik107 #198739:
Jop, v SR je to tak, ak nie je znacka, prednost ma vodic v kruhaci.
Reply on: S499.1023 #198733:
Nas zakon pozna vyhradeny pruh, problem je co mesto osadza.
Reply on: Ike #198736:
Tak pokial viem, tak u nas plati, ze pokial pred kruhovym objazdom nie je znacka daj prednost, prednost musi dat vodic v kruhovom objazde, kvoli pravidlu pravej ruky.
Reply on: Ike #198737:
Byt vodicom autobusu, tak tam zastavim a trubim kym neuhnu z cesty (nastastie ale nie som vodic ? )
Reply on: mrcheef #198735:
Ale všetci si priplatili vo výbave za "park everywhere button" ?
Reply on: S499.1023 #198733:
Ono problémom je, že sa veci aj zbytočne komplikujú. Nebudem chodiť ďaleko:

1. Zipsovanie (na ceste stojí pokazené auto a zaberá jeden pruh z dvoch - vodiči sú povinní sa zipsovať. Príde správca cesty a označí auto ako prekážku - zips už neplatí)

2. Kruhový objazd (nemám to síce oficiálne potvrdené, ale údajne sme jedna z mála krajín, kde nie je automatická prednosť vozidiel na kruhovom objazde, čo je samozrejmé)

3. Značenie niektorých úsekov a formulácia dodatkových značiek. Ako príklad uvádzam cestu z Karlovej Vsi na Devín, kde je akási - všeobecne-lokálna úprava MPR na 70 kmh (toto vôbec nie je definované vo vyhláške, ale celé nasledovné značenie sa tak správa) a potom je raz 50 kmh MPR zobrazená značkou 50 mpr, raz koncom 70 mpr. Ak k tomu zohladníš, že cesta má aj križovatky z ktorých vodiči o tej všeobecne-lokálnej úprave MPR nemajú ako vedieť, vznikne slušný guláš.

4. Rozmaznávanie vodičov. Mám pocit, že 80 % vodičov NEVIE, že platnosť zákazových (vrátane MPR) končí najbližšou križovatkou (pretože už všetky lokálne úpravy končia značkou koniec MPR pred križovatkou), NEVIE čo je prednosť sprava (lebo všetky križovatky už majú značky - odporúčam hlavne mňaky v Ružinove, alebo výjazd na diaľnicu D2 z DNV) a NEPOZNAJÚ význam doplnkovej zelenej šípky (zelená = všetky (fyzikálne) zákony sa prispôsobia tomu, že mám prednosť).

a takto môžeme pokračovať 🙂 Tým sa ale nezastávam špekulantov. BUS pruh pochopím vždy a využívam ho nevyhnutne na účel odbočovania alebo zaraďovania 🙂
Reply on: gejza #198728:
§ 25

(1) Vodič nesmie zastaviť a stáť

f) na zastávke vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa 5 m za označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním; ak je priestor zastávky vyznačený príslušnou vodorovnou dopravnou značkou, platí tento zákaz len pre nástupište a vyznačený priestor,

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.