Že je to tak aj v iných mestách, kde je MHD lepšia, to viem, ale doteraz som od nikoho nepočul nejaké logické zdôvodnenie, prečo má význam v prestupnom systéme krátke lístky obmedzovať takouto výnimkou. Prečo niečo komplikovať, keď to môže byť jednoduchšie? Prečo cestujúci, ktorý má niekam priamy spoj, má mať lacnejší lístok, ako cestujúci, ktorý na rovnakú vzdialenosť priamy spoj nemá?
Príklad - chcem ísť z Trhoviska na Strojnícku. Cesta linkami 201+208 je aj s prestupom na 9 minút. prečo si mám ja označovať 60-minútový lístok, a niekto, kto sa vezie celých 15 minút z Trhoviska až na Komárovskú, môže ísť na lacnejší 15-minútový lístok?
Nedávno sa v článku o výluke na Štúrovej riešilo linkové vedenie električiek.
Trocha som upravil ten, čo tu bol ako návrh v roku 2008. Čo si o ňom myslíte vy
Akurát, že v prípade KVB Koln je ten lístok v prvom rade obmedzený max. 4 zastávkami, tzn. aj keby si za tých 20 min. stihol precestovať cez pol mesta, použiť ho nemôžeš.
ak má byť základný 15 minútový prestupný, tak určite by som privítal platnosť 20 minút (aj keď osobne by som to nikdy nevyužíval, nakoľko aj do centra mi trvá cesta viac než 20 minút.
Je to síce blbosť, ale mňa by naopak potešil 60 minútový neprestupný lístok za menej ako 90 centov. Keďže neprestupujem, tak neznečisťujem tú zastávku, kde iní prestupujú, teda pre dopravný podnik som menej nákladný ako ostatní čo prestupujú. Taktiež ušetria na mne nástupy a výstupy z vozidla, čiže menej emisií a meškania kvôli čakaniu na výmenu cestujúcich. ?
Toto je vseobecne znamy radoby argument DPB v style: "cestujucibytozneuzivali"?
Prudke vypadky v trzbach by som neocakaval. Tazko predpovedat ako by sa spotrebitel zachoval. Ale v kazdom pripade si myslim, ze prave dnesne nastavenie "vytvara" do urcitej miery "cierne jazdy". Cize radsej cestujuci s lacnejsim listkom, ako "cierny" po prestupe na jednu zastavku trebars SAV - HL. ST., Drobneho - Stepna, Magurska - Klenova a obdobne...
Vobec to neudavam podla seba. Ja v bratislavskej MHD cestujem minimalne, ale to bude asi tym, ze v BA nezijem ?
V roku 2000 sa zavadzala casova tarifa s troma "zakl." CL: 10/30/60min., neskor sa preslo do dvojvariantu 15/60min. Opakujem, som za co najjednoduchsi system bez mnozstva vynimiek. Cize oba mnou navrhovane CL, ako prestupne, s rozsirenou casovou platnostou na 20min. - CL je v europskych mestach asi vseobecne najrozsirenejsi druh "najkratsieho" CL...(?) Ten 80min. preto, aby sa zjednotila casova platnost vo vsetkych dnoch rovnako. Takze ako "konsenzus" medzi 60/90min. mi prislo najvhodnejsich prave 80min.
Je to iba moja sukromna uvaha, tak to treba aj brat...
To som prehlidol. ?
Predĺženie na 20 min. a naviac jeho sprestupnenie znamená, že sa časť cestujúcich presunie z cenovej hladiny 0,90€ do 0,70€. Otázka teraz znie (ja to teda neviem), ako veľká je táto skupina a ako veľká je tá skupina, ktorej cestovné zvýšiš na 1€. Lebo nakoniec sa môže stať, že celkové tržby ja jednorazové lístky sa znížia.
mám taký pocit, že každý by najradšej zmenil platnosť najlacnejšieho lístka podľa seba tak nech majme 24 minútový základný lístok, ten vyhovuje aj mne ☺
Podľa mňa existencia 80 minútového lístka nedáva moc zmysel. Keď už niekto musí cestovať 60 až 80 minút v jednom smere, tak
- buď ide šialene komplikovanými spojmi a x prestupmi - viacej sa mu oplatí asi taxík alebo iný individuálny odvoz
- alebo má niekde po ceste medzizastávku na napr. 30 minút (nákup, banky, atď,), ale potom mu nič nebráni kúpiť si dva samostatné lístky. Možno to vyjde trošku drahšie ako 1 euro, ale jednorázovo ho nezničí. Ak takto cestuje pravidelne, kúpi si PCL alebo auto a zvezie aj susedov. ?
Ja zasa nie tak celkom rozumiem otázkam typu "Mne pripadá neprestupný lístok v prestupnom systéme ako zbytočné vnášanie chaosu do systému".
Existuje predsa x príkladov zo zahraničia, kde existuje prestupný systém a v ňom lístok typu "Kurzstrecke" ktorý je neprestupný. A nikomu to divné nepríde. Skôr mi príde divné, že v takom Tábore existuje prestupný lístok s platnosťou 4 minúty.
Každopádne, nemám presne vyhranený názor na to, či prestupný alebo nie.
dyspozytor