To som prehlidol. ?
Predĺženie na 20 min. a naviac jeho sprestupnenie znamená, že sa časť cestujúcich presunie z cenovej hladiny 0,90€ do 0,70€. Otázka teraz znie (ja to teda neviem), ako veľká je táto skupina a ako veľká je tá skupina, ktorej cestovné zvýšiš na 1€. Lebo nakoniec sa môže stať, že celkové tržby ja jednorazové lístky sa znížia.
mám taký pocit, že každý by najradšej zmenil platnosť najlacnejšieho lístka podľa seba tak nech majme 24 minútový základný lístok, ten vyhovuje aj mne ☺
Podľa mňa existencia 80 minútového lístka nedáva moc zmysel. Keď už niekto musí cestovať 60 až 80 minút v jednom smere, tak
- buď ide šialene komplikovanými spojmi a x prestupmi - viacej sa mu oplatí asi taxík alebo iný individuálny odvoz
- alebo má niekde po ceste medzizastávku na napr. 30 minút (nákup, banky, atď,), ale potom mu nič nebráni kúpiť si dva samostatné lístky. Možno to vyjde trošku drahšie ako 1 euro, ale jednorázovo ho nezničí. Ak takto cestuje pravidelne, kúpi si PCL alebo auto a zvezie aj susedov. ?
Ja zasa nie tak celkom rozumiem otázkam typu "Mne pripadá neprestupný lístok v prestupnom systéme ako zbytočné vnášanie chaosu do systému".
Existuje predsa x príkladov zo zahraničia, kde existuje prestupný systém a v ňom lístok typu "Kurzstrecke" ktorý je neprestupný. A nikomu to divné nepríde. Skôr mi príde divné, že v takom Tábore existuje prestupný lístok s platnosťou 4 minúty.
Každopádne, nemám presne vyhranený názor na to, či prestupný alebo nie.
Pri presunoch hlavne vrámci centra je takých prípadov dosť. Nevidím dôvod, prečo by 15-minútový lístok nemohol byť tiež prestupný. Ak sa už raz zaviedla prestupná tarifa, a priame linky sa rušia s odôvodnením, že máme prestupný systém, tak by mal byť prestupný vždy. Mne pripadá neprestupný lístok v prestupnom systéme ako zbytočné vnášanie chaosu do systému. Nerozumiem, prečo by 15 minút malo byť nejak málo na legálne cesty s prestupom. Vyhľadávače v dnešnej dobe nájdu zaujímavé trasy s prestupmi, ktoré sa za 15 minút dajú bez problémov stihnúť.
To sa divím, že prečo radšej tie 15-minutové lístky rovno nezrušia, keď ten cenový rozdiel je taký malý.
Mne by sa pozdaval 15min. neprestupny zmenit na 20min. PRESTUPNY, v cene dnesneho 15min.(0,70.-)
CL 60min. zmenit na 80min. aj v so/ne+sviatok(zjednotena platnost) v cene 1,00.-
Ustredny motiv casovej tarify je predsa prestupnost, cize nevidim dovod na neprestupne CL. Rozumiem dovodom takehoto opatrenia u miest s metrom a pod.(DPhl.m.P...)
Na tom elektrobuse ma dnes prekvapilo, že ide pomerne ticho. Keď som išiel tým vo Viedni, tak ten vydával poriadny hluk... Rozmýšlam, či to nebola nejaká porucha tam...
A elektromobiloch - autách som však niekde čítal, že sú veľmi tiché a pre chodcov tým pádom potenciálne nebezpečné..
Suhlasim ze rozdiel medzi cenou 15 a 60 minutovym listkom by mohol byt vacsi. Ale zas cenotvorba nemoze byt o strielani z brucha. Rozhodne nesuhlasim s prestupnostou 15 minutoveho listku.
Zrusenie zlavnenych papierovych CL nepovazujem rozhodne za dobry napad, rozmyslaj aj v kontexte IDS.
Pokial ide o pokutu, suhlasim, ale zda sa ze DPB nema zaujem ju zvysovat (nevyuziva ani sucasne zakonne moznosti). Osobne by som bol toho nazoru ze vyska pokuty by mala byt dynamicka: pri prvom prichyteni za iste obdobie nech zostane taka ako dnes, ale pre notorickeho cierneho pasaziera nech postupne stupa az na tych 100 eur.
Kazdopadne dufam ze v auguste uz dojde k zmene ceny hodinoveho CL na 1 euro a nie len zdrazovaniu PCL.
Myslíte, že by bolo lepšie keby zmenili JCL nasledovne?
Krátkodobý prestupný 15 min. = 0,50€ (zlacnenie o 0,20€ a "sprestupovanie")
Základný hodinový prestupný 60 min. = 1,00€ (zdraženie o 0,10€)
Tým, že by sa hodinový lístok stál základným by sa pokuta mohla zvýšiť na 100€
Viacerí si totiž nekupujú lístky, lebo idú len krátku vzdialenosť, keďže 0,70€ je dosť vysoká cena. Zároveň by sa zjednodušili nepraktické ceny a vydávanie
Možno by sa mohli zrušiť aj zľavnené CL. Dosť by sa to zjednodušilo a "spropagovali" PCL
Však v územnom pláne BSK je tá trať zakreslená... len škoda, ju nikto (ani BSK, a to tam Frešo ešte ani nebol, ani mesto Stupava) nechceli v tedy, keď sa viedlo konanie o jej zrušení.
Tak či tak... ako Stupava, ak aj Šamorín by bolo z dopravného hľadiska riešiť nejakou tramvajou (príp. tram-trainom) v trase dnešnej cestnej komunikácie. Inak bude mimo špičiek preprava po takejto trati pre cestujúcich nezaujímavá z časového hľadiska.
Po roku 1989 tu bola spracovaná štúdia, kde aj napriek vtedy už klesajúcej nákladnej vozbe boli železničné trate, ktoré sa ekonomicky (samozrejme, že pri vtedajších cenách) oplatí optimalizovať a elektrifikovať. Medzi inými tam boli aj BNM - DS a NZ - PD (spolu s Ld-Nr). Dodnes sa o tom len kecá, premrhávajú sa prachy a prijímajú sa tie najhoršie a najnesystémovejšie varianty.
BNM - DS (prípadne až -KN) už dávno mala byť narovnaná na aspoň 100 km/h, v diaľkovine, drátizovaná aspoň po DS a buď zdvojkoľajnená, alebo aspoň s výhybňami pre letmé križovanie, čo v praxi znamená, že každý druhý medzistaničný oddiel bude dvojkoľajný, vystriedaný jednokoľajným.
Namiesto toho modrogumníčkovia prišli so samovratmi, ešte tak debilne postavenými, že každý prechodiaci vlak musel brzdiť na 40 km/h, lebo aspoň na jednom veksli šiel odbočkou. Paráda, nech žije priepustnosť, nech žije cestovná rýchlosť, nech žijú ŽSR a svetový mier. Mieriť treba, ale rovno do hlavy, pretože dnes to je v stave, že tam už nie je takmer žiadna rezerva v kapacite dopravnej cesty a skús si tam zohnať trasu napríklad pre mimoriadne idúci nákladný vlak.
Pravdu mas! Jednoduche riesenia neboli u politikov nikdy ziadane. Radsej utopicke vizie za miliony a miliardy... Najprv sme "potrebovali" dlhe roky VAL a teraz nas spasi jedine tram-train...? ...no a samozrejme TGV Paris Gare de Lyon - Bratislava Filialka, via Rovniankova ulica
?
Stupavu "nezabil" Freso - bola davno, davno rozparcelovana. A ZSR sa tiez preventivne poponahlalo s odrezanim od siete. Ved co keby nahodou boli poziadavky. Radsej to rychlo seknime - nech mame pokoj...(na sprave s hospodarenim majetku s.r.o. (inak VOJ ZSR) by vedeli "spievat").
Ten Samorin by bol samozrejme mega prinosny! Dnesne ranne RJ do/z Kvetoslavova by mohli jazdit teda priamo do Samorina. Ak by bol na SK aj nejaky iny rozvoj, ako rozvoj skupin, skupiniek a korupcie, bola by trat BNM - DS uz davno zdvojkolajnena a mozno aj elektrifikovana! Namiesto toho tam pred par rokmi montovali samovratne vyhybky, aby ich pred prichodom RJ(r.2011) znova davali do pecka. A za toto tu nikto nenesie ziadnu zodpovednost...
Valec
Predĺženie na 20 min. a naviac jeho sprestupnenie znamená, že sa časť cestujúcich presunie z cenovej hladiny 0,90€ do 0,70€. Otázka teraz znie (ja to teda neviem), ako veľká je táto skupina a ako veľká je tá skupina, ktorej cestovné zvýšiš na 1€. Lebo nakoniec sa môže stať, že celkové tržby ja jednorazové lístky sa znížia.