Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #197124:
Prerobenie takého kupé ani nie je treba, veď mobil bar jazdí na Šarišane už dnes. A funguje to tak, že Wagon Slovakia si proste za to vyhradené kupé zaplatí - ZSSK to nestojí nič. Obsluha mobil baru má pritom všetky potrebné veci so sebou (vrátane vriacej vody) - celkovo taký plne naložený vozík váži tak 40-50 kg, no radosť nakladať do vlaku a chodiť cez koľaje ☺

Tržby na Šarišane extra zlé nie sú, dokonca párny Šarišan (v smere do BA) je jeden z najlepších vlakov, čo sa tržby týka. Ale je pravda, že súpravu by to mohlo mať lepšiu (cez pracovné dni to jazdí na spomínaných REXoch BA - Trenčianska Teplá a späť), zvlášť keď ZSSK je schopná nakresliť 200km denný beh aj novým súpravám, či 7,5 hodinové prestoje 671kám (obzvlášť žilinské obehy sú v tomto špecifické).
Reply on: Valec #197119:
Hej. A potom je tu iná skupina cestujúcich, ktorá do dialkového vlaku bez špajzáku ani nenastúpi (samozrejme s výjimkou jednonočného ubytovacího vlaku). Preto sú pre mňa jediné prijatelné vlaky na SK IC, EC a rýchliky BA-KE.
Je inak zaujímavé, že na relácii BA-KE sú tie špajzáky stále plné, zatial čo keď sa prevádzkovatel špajzáku z predpendolinnej Slovenskej Strely pokúsil o jedálenský vagón na Horehroncovi/Dolehroncovi, musel ho ani po nie jednom grafikone zrušiť pre totálnu prepadákovitosť. Horehronci mali zo sortimentu Speisewagenu záujem jedine o borovičku.
Reply on: Ámos #197124:
Len je otázne, ako by si taký vozík razil cestu cez východniarskych študentov okupujúcich uličku ? Tí si sa ti asi moc nepoďakovali.
Reply on: Valec #197119:
No prerobenie jedneho kupe vo vozni na zazemie pre tetu s vozikom a s predajom bagiet, cukroviniek, napojov a dennej tlace, by si na seba zarobilo.
Reply on: david1 #197121:
REXy nie sú komerčné vlaky, aj preto na nich platí rovnaká tarifa, ako napr. na Os. Komerčné sú len IC a Ex Chopok, pokiaľ viem. Takže moja otázka stále platí
Reply on: david1 #197121:
Tak, tá vzájomná výmena výkonov je častá, pri medzištátnych súpravách je to bežné. A nielen u vozňov, ale aj u strojvodcovských čiat. Malo by to byť nastavené tak, aby sa to vzájomne ako-tak vyrovnalo, čiže niektoré výkony na našom území zase riešia MAV, ČD a pod. Je to logické, inak by sa zakaždým na medzinárodných trasách muselo prestupovať prihraničných staniciach k inému dopravcovi.
Reply on: Rubber38 #197120:
Čo ja viem tak vlaky ako Rex a ic a ec sú komercne nazvy. Platia stále klasicke os,zr,R a Ex. Ináč naše nové rychlikove súpravy sa dosť používajú na R do Cz. Hlavne z Ke,Za a Zv.
Reply on: david1 #197118:
To je samozrejme rozumný argument. Ale v takom prípade by som bol rád, keby že sú na Rýchlikoch zavedené isté základné štandardy (napr. reštauračný vozeň, podobne ako oddiel pre prepravu imobilných, atď.) a posilové vlaky, ako je tento, mali zvlášť kategóriu, napr. VR, teda vložený rýchlik. Síce by to bolo na jednej strane ďalšie rozširovanie kategórii vlakov, a tých je už dnes celkom dosť, ale na druhej strane by ľudia hneď vedeli, že aha, tuto pravdepodobne pôjdu samé črepy, nebude reštauračný vozeň, atď.

A pri tejto príležitosti ma napadá ešte jedna otázka: načo je vlastne dnes ešte dobré označenie Zr (zrýchlený vlak)? Resp. prečo sa tieto vlaky nepreznačia na REXy, v čom sa od nich odlišujú? Mne osobne to totiž príde zbytočne mätúce a zložité, ale možno sa mýlim, preto sa pýtam
Reply on: Rubber38 #197113:
Podľa dostupných internetových zdrojov má ZSSK 23 reštauračných vozňov, pričom v súčasnom grafikone je potreba 15. Či tých zvyšných 8 je nutných kvôli zálohe alebo inej technológii ktorá neumožňuje ich nasadenie na jeden posilový vlak neviem. Avšak, ak by sa mal dokúpiť/zaradiť ďalší len kvôli Šarišanovi, tak som presvedčený, že je to ekonomický nezmysel.
Ono, taký reštauračný vozeň je vyše 40 ton mŕtvej váhy ktorú treba odviesť aj napriek tomu, že na seba nezarobí. Na jeho mieste tak môže byť obyčajný vozeň, ktorý poskytne ďalších 66+ miest pre cestujúcich. Vzhľadom na súčasné slovenské pomery cestujúci skôr ocenia pohodlné cestovanie aj na úkor takej doplnkovej služby, ako je reštauračný vozeň.
Reply on: 810zssk #197115:
Presne ako pises. Sarisan je čisto posilovy priamy vlak,ktorý ide iba 1x do týždňa v jednom smere. Na také nemá ako dať restaurak kvôli obehom.
Reply on: Dave177 #197116:
Nie len dobre spravene, ale aj spravne umiestnene. Kruhace ako take nie su zle, ak su pouzite na spravnych miestach. Nie Bratislava Style ze to davaju uplne vsade.
Reply on: mark178 #197102:
Veď áno, dobre spravené kruháče majú význam. Ale tie pri DNV sú na míle vzdialené od dobre spraveného kruháča ? .
Reply on: Rubber38 #197113:
Treba si uvedomit, ze okrem toho ze ZSSK tam musi vypravit vozen tak tam niekoho musi poslat robit aj Wagon Slovakia.. a neviem si dost dobre predstavit ten obeh kde by posadka jedalenskeho vozna (uz beztak zle platena) isla v piatok do Presova, cez vikend tam meditovala a v nedelu isla naspat.
Reply on: Andy #197093:
To sa pytas nespravneho, nemam prehlad o takychto veciach (ja som teda iba fanusik ?)
Reply on: Valec #197112:
Mne nevadí (resp. nie som s tým spokojný, ale rozumiem, prečo to tak je) nasadzovanie starých vagónov na takéto výkony. Ale zdá sa mi zvláštne, že ZSSK nemá ANI JEDEN reštauračný vozeň navyše, ktorý by sa dal zaradiť k Šarišanovi. Neviem, ako si s nimi na tom vo všeobecnosti stojí, keďže o železničnú dopravu sa v tomto ohľade moc nezaujímam, ale zdá sa mi zvláštne, že práve na jeden rýchlik nevyšlo... Jedine že by fakt neexistovali žiadne ďalšie prevádzky schopné. Alebo sa to ZSSK nechce nasadzovať kvôli nutnosti obsadenia ďalším personálom? Ako je to vlastne?
Reply on: Rubber38 #197111:
Šarišan je posilový rýchlik. Posilové vlaky sa skladajú predovšetkým zo starších vozňov, ktoré sú už z väčšej časti/úplne odpísané, keďže z ekonomického hľadiska si nikto nedovolí dať novému vozu s vysokými odpismi minimálne výkony.
To isté platí aj o reštaurákoch, držať celý týždeň reštaurák na odstavnom len kvôli tomu, aby spravil jednu víkendovú jazdu do PO sa nikdy nebude rentovať. Nanajvýš by sa v takom vlaku mohlo vyhradiť jedno kupé v ktorom by mal zásoby mobil bar... avšak v posilovom vlaku by aj to jedno kupé chýbalo a ani ten bar by veľmi mobilný nebol.
Reply on: 810zssk #197110:
Áno, ale platí dodnes #wink Teda hlavne platí to, že neobsahuje jedálenský voz, , len 10, resp. 9 vozov 2. triedy, a to ostatné neriešim.
Reply on: Rubber38 #197109:
To je radenie z GVD 2011.
Reply on: Tedomík #197103:
No neviem, ja chodím R 6xx celkom často a ten jedálenský plný väčšinou nikdy nie. A pokiaľ viem, Šarišan ani jedálenský nemá.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.