Cez Obchodnú to dnes isto nie je rýchlejšie, presne ako píše Valec výjazd z Vazky (odbočenie doľava z vedľajšej), ďalšia zastávka, križovatka CSS,... a na obchodnej 20 kmh. Kdežto Odborárske Nám. - Americké Nám. - sú skoordinované aby vychádzal prejazd el. plynulo.
Takže keď to zoberieme z Trnka, tak za 5 minút keď idem s 8mičkou cez Vazku som v lepšom prípade na zastávke Technická univerzita, v tom horšom stojím na svetlách na Floriánskom.
Kdežto keď idem s 9inou, tak za rovnakých 5 minút už zvyčajne opúšťam Mariánsku.
Praktická skúsenosť z čias jazdenia je, že cez Obchodnú to bolo najrýchlejšie. Zastávka navyše pridáva max. 30 sekúnd. Pravda, dolnej trase by mohli pomôcť vypnuté semafory na Kamennom Kyjevskom námestí.
Ešte nepatrne rýchlejšia by bola trasa TrMý - Ivana Vazova - Andreja Radlinského - Obchoda Kšeftoviča - Tuleň - ZPKO, ale keďže touto trasou priamy spoj nejazdí, nemá význam prestupovať, pretože strata času pri prestupe by bola v každom prípade väčšia ako pri priamej ceste 9. Proste by som pri ceste do KV na Trnavskom vliezol do prvého spoja, čo mi týmto smerom pôjde a neriešil by som, či to je 4 alebo 9.
Pri ceste z Rače je 5 bezkonkurenčná, nejaké prestupy nemajú zmysel.
Z Ružinova do KV cestujem pravidelne, ísť 8čkou na Obchodnú a potom na 5ku neodporúčam. Predlži sa takto cesta asi o 4-8 min. Linka 9 je jednoznačne lepšia a rýchlejšia.
Pre teba je to obkľukou po Špitálskej, pre mňa je zasa obkľuka trepať sa cez Obchodnú. Jednak sa električka zdrží na Vazovovej (slávna dvojica zastávok, výjazd z vedľajšej ulice), potom sa pomaly trepe po Obchodnej... Jediné pozitívum je, že počas čakania pri prestupe je na tej Obchodnej "čo obzerať". ?
Súhlasím, že na račianskej radiále sa situácia v smere do KV nejako dramaticky nezhoršila, lebo po starom sa prestup z L3 na L9 na Radlinského aj tak väčšinou nestíhal. Takže čakať 8 minút namiesto starých 12 minút na ďalšiu 5ku je bezpochyby zlepšenie. Horšie je to s tým nábrežím, možno by pomohlo zhustenie L6.
Dobre, ale aj tak je medzi L9 a L8 "takmer súbeh". Osobne dám radšej prednosť L8 s prestupom na L5 na Obchodnej ako sa terigať do tunela okľukou cez Špitálsku a Nám. SNP.
Vo vzťahu TrMy - karloveská radiála je trasa Krížna - Špitálska - Nám. SNP - tunel jednoznačne najrýchlejšia.
A pri spojení Račianska - karloveská radiála porovnávať to so starým systémom je ťažko.
Lebo dajme tomu, že Ti priama L5 odišla pred nosom. Tak teraz ako si napísal, keby si mal ísť na L3 čo ide o 4 minúty, z nej nemáš moc dobrý prestup.. cez tú Mariánsku na L9 Ťa to môže výjsť ešte dlhšie ako keby si čakal na najbližšiu 5, čo ide o ďalšie 4 min... čiže v Tvojom prípade ak Ti pred nosom zdrhne L5 a chceš ísť do Karlovky, ak si odmyslíme na Račku prestup na 31/39 a pri PKO opäť na elinu, tak asi najlepšie je počkať tých 8 mi na ďalšiu 5.
Po starom (neviem v akom poradí chodili), no ak Ti pred nosom zdrhla 5, tak si síce mohol ísť 11 na Radlinského a tam by Ti asi došla ako ďalšia L9, ale takisto Ti mohla prísť L16 a znej by si neprestúpil asi na nič, jedine za cenu pešieho presunu z Vazovovej na Radlinského.
Dobre, ale predtým linky 5 a 9 chodili v 12 min. intervale a teraz každých 8 min. Kapacitne linka 5 z Obchodnej do Dúbravky úplne postačuje, čo sa nedá povedať o linke č.4 spod mosta SNP (hlavne cez víkend). Linka 9 má dobrú trasu, cez Obchodnú nemože ísť, to by bol súbeh s linkou 8
Predbehol si ma s tou radou o jednu minútu. Dobré riešenie ... ale aj tak mám dojem, že cestovanie električkou v centre (teraz nemyslím iba Jesenského a nábrežie) sa po otvorení tunela zhoršilo. Vadí mi, že L9 už nejazdí po Obchodnej ako pred odstávkou tunela, ale obchádzkou po Nám SNP. Z račianskej radiály do KV je teraz možné ísť iba L5, predtým bolo možné na Radlinského prestúpiť na L9. Teoreticky môžeš síce aj teraz prestúpiť z L3 na L9 pri Dvoch levoch, ale je to zdĺhavá okľuka.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.