Reply on: 810zssk #196775:
skús sa najprv zamyslieť pre tým, než niečo napíšeš... - ak ide Ballo na stavebné povolenie, to znamená že: má schválenú DUR so všetkými formalitami a posúdeniami, má už projekt na stavebné povolenie (komplet projekt na všetky časti) poprípade až do stupňa DVZ zrejme so všetkými formalitami a posúdeniami (keď chce žiadať SP)
- takáto zmena by si vyžiadala zásah vo všetkých stupňoch projektu - čiže od DUR a prepracovanie projektu, čo je práca v rádovo mesiacoch vrátane formalít a posúdení (a už vidím ako by sa v tomto smere komunikovalo s Ballom - to je skôr predstaviteľná diskusia s ľadovým medveďom na tému plávajúcich ľadových krýh)
- zmenu by chcel na 100% zaplatiť, na to mesto nemá a keď nie je táto trať nijakým strategickým dokumentom potvrdená (najlepší je z tohto pohľadu skutočne generel, pretože tento podklad akceptuje aj EU), tak neverím že by sa do toho niekto vôbec dal
Netvrdím týmto, že sa to nedá, naopak sa stále vo všetkom snažím nájsť možnosti ako to ide, iba upozorňujem na množstvo rizík ktoré sa s týmto projektom spájajú a preto je vhodné mať aj alternatívy, samozrejme každá z alternatív má svoje pre aj proti... a som hodne skeptický pri projekte Hlavnej stanice, nakoľko je jasné aká je asi diskusia s Ballom, z toho vychádza predpoklad diskusie o nejakej zmene projektu (z čoho by chcel vyťažiť najmä on a to napr. predĺžením zmluvného termínu ako predpokladám) takže neostáva nič iné, iba čakať na uplynutie zmluvy k pozemkom (ak sa niekto z politikov nezblázni a nepodpíše mu ďalšiu "super" zmluvu) a potvrdenie trate v rámcovom strategickom materiáli. Potom by som to videl na dopravno-urbanistickú štúdiu celého priestoru Predstaničného námestia tak, aby sa vybláznili aj dopraváci aj architekti a navrhli funkčné riešenie tohto priestoru v priamej väzbe na jeho veľmi dôležitú dopravno-mobilitnú funkciu
Petto