Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #196775:
skús sa najprv zamyslieť pre tým, než niečo napíšeš...
- ak ide Ballo na stavebné povolenie, to znamená že: má schválenú DUR so všetkými formalitami a posúdeniami, má už projekt na stavebné povolenie (komplet projekt na všetky časti) poprípade až do stupňa DVZ zrejme so všetkými formalitami a posúdeniami (keď chce žiadať SP)
- takáto zmena by si vyžiadala zásah vo všetkých stupňoch projektu - čiže od DUR a prepracovanie projektu, čo je práca v rádovo mesiacoch vrátane formalít a posúdení (a už vidím ako by sa v tomto smere komunikovalo s Ballom - to je skôr predstaviteľná diskusia s ľadovým medveďom na tému plávajúcich ľadových krýh)
- zmenu by chcel na 100% zaplatiť, na to mesto nemá a keď nie je táto trať nijakým strategickým dokumentom potvrdená (najlepší je z tohto pohľadu skutočne generel, pretože tento podklad akceptuje aj EU), tak neverím že by sa do toho niekto vôbec dal

Netvrdím týmto, že sa to nedá, naopak sa stále vo všetkom snažím nájsť možnosti ako to ide, iba upozorňujem na množstvo rizík ktoré sa s týmto projektom spájajú a preto je vhodné mať aj alternatívy, samozrejme každá z alternatív má svoje pre aj proti... a som hodne skeptický pri projekte Hlavnej stanice, nakoľko je jasné aká je asi diskusia s Ballom, z toho vychádza predpoklad diskusie o nejakej zmene projektu (z čoho by chcel vyťažiť najmä on a to napr. predĺžením zmluvného termínu ako predpokladám) takže neostáva nič iné, iba čakať na uplynutie zmluvy k pozemkom (ak sa niekto z politikov nezblázni a nepodpíše mu ďalšiu "super" zmluvu) a potvrdenie trate v rámcovom strategickom materiáli. Potom by som to videl na dopravno-urbanistickú štúdiu celého priestoru Predstaničného námestia tak, aby sa vybláznili aj dopraváci aj architekti a navrhli funkčné riešenie tohto priestoru v priamej väzbe na jeho veľmi dôležitú dopravno-mobilitnú funkciu
Reply on: 810zssk #196785:
ak by to tak naozaj bolo, potom sa bude musieť urobiť nové zadelenie a niečo z L201, L202 a L208 by zostalo na Hroboňke, čiže na 15Tr-kách, ale vyčkajme, však apríl je tu o chvíľu ?
čo sa týka električiek, k nim nemám žiadny vzťah, takže ma to nejako nezaujíma
Reply on: Petto #196786:
kedže mám sebou uložený päťročný zákaz kritiky renomovaného výrobcu poľnohospodárskej techniky, nemôžem napísať, čo si o tom skutočne myslím ?
Reply on: trolejbus6207 #196784:
ťažký ale kratky ? - nemusia sa bat 25 ročnej životnosti ako im slubil Delfin ?
Reply on: trolejbus6207 #196783:
Ak by aj naozaj na Trnavke boli, na zaradenie na linky to vplyv mat nemusi, proste sa poradia medzi vozovne rozhodia nejak primerane.

(osobne sa inak ovela ovela viac obavam toho ze na Trnavku pojdu aj NP elektricky)
Reply on: Petto #196781:
v tom s Tebou súhlasím bez výhrady a ako som písal dnes v DF, na L33 budú mať naozaj ťažký život, ak ich tam zadelia ?
Reply on: 810zssk #196779:
o tomto som tu písal presne pred mesiacom - dnes potrebuješ 32 klbov, ciže Ti ešte zostanú aj na L212 a L204, takže Kramáre by mohli byť garantované NP, otázne je, ako sa rozdelia 31Tr-ky do vozovní, agentúra JPP tvrdí, že všetky pôjdu na Trnávku a ešte jedno - dúfam, že vedenie DPB nenapadne hneď vyraďovať 15Tr-ky, aj keď tí exoti sú schopní všetkého ?
Reply on: Petto #196781:
Rád si napríklad pozriem, ako budú šúchať podvozky o zem na tom tankodróme medzi Cint. Vrakuňa a zast. Prievoz - Most ? Ale aj na viacerých iných úsekoch
Reply on: trolejbus6207 #196780:
v HK urcite nevozia baliky + aj cesty tam budu asi lepsie ?
Reply on: Petto #196777:
dva také už jazdia v Hradci Králové, hádam už muchy vychytali a tuším to niekto už písal, že tie s APU majú prísť až v poslednej fáze dodávania, takže ešte majú čas...
Reply on: Ike #196778:
No klbaky urcite pojdu na tie kde klbaky jazdia uz dnes - 201, 202, 208 a snad aj 212. Sola zavisia od vozovne.
Reply on: luky133 #196776:
Už sa vie na aké linky budú nasadené?
Reply on: luky133 #196776:
polnohospodari este spevnuju ram na vykrese, aby im to tu celu lepsiu vybavu vratane klimy a agregatu unieslo - t.j. neni co odfotit este
Prvé trolejbusy vraj už vo februári a zatiaľ žiadne "spy" fotky neunikli? ? http://bratislava.sme.sk/c/7057257/nove-trolejbusy-by-mohli-jazdit-od-februara.html
Reply on: VLK #196773:
Tu nikto nehovori o tom ze to ma stavat Ballo. Ale mesto to moze napojit roznymi sposobmi. Preco by pri vystavbe Stefanikovej nemohlo trat napojit formou krizovatky pod zemou?
Počíta sa ešte vlastne s obnovou trate na Americkom? V minulosti na to boli plány, ale v posledných správach o obnove tratí (z eurofondov) sa o nej už nikto nikde nezmieňuje. Čaká sa na spojku cez areál UNB? ☺
Reply on: 810zssk #196771:
také prosté to nie je, nakoľko Ballo už má DUR a ak bude na to žiadať stavebné povolenie, tak to vybuduje tak ako to má schválené... čiže žiadne napojenie na Štefánikovu sa nekoná (nakoľko tam projektované nebolo)... ono sa to nedá iba tak mirnix dirnix, v každom projekte sú určité stupne, tie si vyžadujú komplexnú dokumentáciu a zapojenie určitých úradov... ani projekt rodinného domu nie je záležitosť na pár dní... niekedy sa mi už nechce, ale rád by som bol, aby ste konečne pochopili že existujú určité predpísané postupy a tie sa musia dodržiavať ❗

Re #196772 Solider: no neviem či sa smiať a či plakať, ale to si fakt toľkí myslíte že v zahraničí niekto ráno vstane a si povie že ideme stavať električkovú trať iba tak ❓ Rovnako musia dodržať jednotlivé postupy (normatívy a zákony) a na základe toho potom stavať... rovnako musia mať vypracované štúdie a posúdenia, napr. tomu čomu hovoríme u nás územný generel dopravy v iných štátoch volajú ako Urban mobility plan a tiež slúži ako podklad pre jednotlivé realizované projekty... bez toho by mohli tiež iba snívať
Reply on: VLK #196770:
V zahraničí si takéto spojky typu prepojenie cez UNB, obrazne povedané, budujú formičkami po víkendoch, u nás sa musí zmobilizovať celý byrokratický aparát ako na udalosť desaťročia, musí sa vypracovať niekoľko štúdií, aj generel, ktorý posúdi, či týchto neuveriteľných 125 metrov električkovej trate v uzavretom areáli nenaruší chod tejto planéty a dopravný rozvoj mesta. Samozrejme, kým by v zahraničí už finišovali s tými spomínanými formičkami, u nás sa ešte bude pripravovať nejaká veľmi dôležitá verejná diskusia, po ktorej všetkým racionálne zmýšľajúcim v miestnosti poklesne IQ minimálne o 50 bodov.

Prečo sa v tomto štáte z tak triviálnych záležitostí stavajú takmer nerealizovateľné veci?
Reply on: VLK #196770:
Ja len prilis nechapem preco sa vobec s UNB zacalo uvazovat, lebo mi je akosi nejasne pre koho by ta trat mala byt dobra. Pride mi to take "dostanme to nejak na stanicu" bez uvahy nad tym ci ta trasa pre niekoho bude atraktivna. Pritom existuje prirodzena trasa kade uz ta elektricka isla.

Btw, realizacia Ballovho projektu vobec Stefanikovu nevylucuje, proste by napojenie tej trate bolo pod zemou a na povrch by to vyliezlo za SAVkou (v smere do centra)
Reply on: 810zssk #196769:
a kto povedal že je to definitívne❓
Štefánikova (jedna varianta) ako aj prepojenie cez UNB (druhá varianta) musí najprv posúdiť generel, bez neho je to iba teoretický návrh... v každom prípade je Štefánikova stále ohrozená projektom Hlavnej stanice - ak sa Ballo zblázni a začne stavať, už trať cez Štefánikovu nenapojíš a aj keby vyšla v genereli, môžme si ísť akurát tak pískať...
a Štefánikova je pripravená asi tak isto ako UNB - čiže vôbec. Jediné čo bolo prevedené je čiastková štúdia, ktorá dala odpoveď mnohým na otázku prinavrátenia tejto trate (čo mnohí považovali za nezmysel), inak žiadne projekčné práce ani adekvátne CBA analýzy neboli prevedené, čiže nie je vcelku nič

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.