Presne tak, aj vnútorná dispozícia vozidla, atď. Ďalej rýchlosť výmeny cestujúcich ovplyvňuje aj čas zatváranie dverí, od prvého zvonenia po pohnutie vozidla.
Trúfam si povedať, že nové vozy, akékoľvek, ťažko vyjazdia linky rýchlejšie ako 14/15 Tr. Ak by sa aj niekde časom revidovala chronometráž, určite to nebude prioritne kvôli piatim dverám a určite sa nedosiahne -18% vozov do výpravy.
Súhlasím s davidom1, Ružinovské električky chodia ráno dosť plné. Netvrdím, že sa tam už nik nenatlačí, no ja osobne som rád za ten súčasný stav a nemám chuť voziť sa v sardinkárni ako cestujúci z KV.
Hej, v materialoch na najblizsie zastupitelstvo sa spomina 1.7., akurat okolie zimaku by ako pilot malo byt skor... ono ked sa pozries do kalendara tak zistis, ze 1.4. nie je prilis realny termin
2. Most pri Bratislave - ruzinovske elektricky kapacity maju
3. Zahorie - Tu som uplne jednoznacne presvedceny ze priestor na skratenie je. Uz dnes vacsina cestujucich nastupuje na Patronke a navyse z Patronky by cestujuci nesli vsetci tym istym spojom, ale rozlozili by sa medzi viacej smerov, takze narast na spoj by nebol taky tragicky pri tej ponuke co na Patronke je
V momentalnom linkovom vedeni ani od Senca,Mostu a Zahoria nemas rezervy v MHD na napor dalsich medzimestkych cestujucich.
BA nema peniaze navyse pre financovanie dalsich liniek. To by mal platit BSK.
Predtym este potrebujes zaviest v Bratislavskych podmienkach mestske vlaky s planovanymi novymi zastavkami.
Dalej by bodla zatial pozastavena stavba Filialky ,ktora by primarne sluzila na primestku dopravu /Galanta,Senec,Trnava,D.Streda/. Pre tranzit by samozrejme ostali vlaky vedene aj cez hlavnu st. ako pripoje na R,IC. Toto je však veľmi ďaleká budúcnosť.
To je až na zaplakanie ? Bohužiaľ také isté video by mohli spraviť státisícom ľudí na Slovensku, ktorých podniky boli vytunelované s oznámením :"Boli ste prepustení, lebo kradneme a výroba sa presúva do zahraničia. Ďakujeme, že Vám to nevadí." ? ?
DP hovorí, že ak má vozidlo 5 dvier zrýchli sa nástup. Neviem, či je to pravda, ale ak sa pozrieme na meškania liniek, tak asi meškanie spôsobené dlhším státím na zástavke je to najmenšie. Veď oveľa viac sa spoj zdrží v zápche. A je jedno, či má vozidlo 2 dvere alebo 10 dverí. Nič mu to v zápche nepomôže. To by DP musel dať do podmienok tendra aj to, že trolejbusy musia mať aj krídla. Tak by sa možno úplne zminimalizovalo meškanie.
Tu je tá štúdia na ktorú sa vyhovára DPB a porovnáva sa tam vysokopodlažný autobus s 5 dverovým Manom v Budapešti a počet dverí tam má vahu asi tak 0.1% v celej štúdii. http://www.uitp.org/news/pics/pdf/EBSF%20press%20kit.pdf
Molecova je extrémny príklad, keďže tam na jednej, navyše konečnej, zastávke vystupuje komplet osadenstvo vozidla. Preto by bolo vhodné porovnávať porovnateľné...
Keby DPB chcel, mohol by si rovnaký prieskum spraviť aj vo vlastnej réžii (hoc aj na L33) s tým, že na polovicu poradí by v jedno ráno nasadil 5-dverové SORky. Oba typy by boli cca porovnateľné (napr. u Mercedesov dosť zaváži fotobunka), dole kopcom majú rovnaké jazdné vlastnosti, vzhľadom na interval by nemal byť ani rozdiel v obsadenosti jednotlivých spojov (oproti takej linke 39, kde je interval 20 min. a L31 ju supluje len v polovici trasy), po ceste nie sú žiadne križovatky.... a po takomto teste by mohol vyvodiť nejaké závery, resp. overiť tie zo štúdie. A možno by zistil, že jeden spoj takto ušetrí 30 sekúnd, z toho 10 na výstupnej zastávke.
A netreba zabúdať, že rýchlosť výmeny cestujúcich značne ovplyvňuje aj usporiadanie interiéru. Čo po tom, že rýchlo vystúpim cez dvere, keď sa k dverám musím pretlačiť cez nevystupujúcich.
Ja som ešte nezažil že by dvere na sorke nešli otvoriť, ale nechcem ju obhajovať. Stáva sa že autobus už stojí ale dopyt nereaguje, lebo napr vodič musí mať brzdový pedál až na podlahe aby to zareagovalo. A vozidlo musí stáť nejakú sekundu v kľude.
Ešte by ale museli tie dvere na dopyt aj reagovať inak ako tie u Ik4xx a Karos ... ak sa zopakuje to, čo nedávno, že na 422x nešli aj pol minúty otvoriť dvere tak je to ozaj "výhoda". A fráza "štúdie dokázali" je akurát tak hodná hodenia do koša. Asi tá štúdia prebiehala akurát tak za okrúhlym stolom pri "pracovnom" rokovaní v hoteli v Tatrách.
No ja som pre pracovné účely stopoval výstup z 25Tr na linke 33 v poobednej špičke na Molecovej... 20-30 sekúnd. (zriedkavo menej alebo viac).
Ale k veci:
Na takej Zochovej v poobednej špičke smer Petržalka alebo na 39 smer CSU - 5 dverová sorka ten čas nastupovania vystupovania sa môže skrátiť fakt na tých cca 13-18 sekúnd, (do ik 435/B741 to bolo úplne bežne nad 30).. ale to je neobjektívne porovnanie 4 dverový vysokopodlažný verzus 5 dverový nízkopodlažný--- neviem koľko to trvá pri MBCC...
A tiež je fakt že na križovatkách ako Hodžovo nám pre 83 84 93 smer Petržka môže tých ušetrených 10 sekúnd prí výstupe nástupe znamenať stihnutie skoršej zelenej na semafore... ale pre objektivitu - je jasné, že takýchto križovatiek je minimum...
a tiež ako píšeš na tých slabších zastávkach po sídliskách a pod. väčšinu dňa to môže znamenať pobyt 8 namiesto 12 sekúnd, čo je smiešne---
Teraz si zober, že by sa spravili ešte 6. dvere medzi 2. a 3. tak máme 0 až -13 sekúnd a to sa už bude cestovať pomaly v čase, a budeme ako v tom vtipe o bačovi, ktorý cestoval v čase ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ivanbuto
Trúfam si povedať, že nové vozy, akékoľvek, ťažko vyjazdia linky rýchlejšie ako 14/15 Tr. Ak by sa aj niekde časom revidovala chronometráž, určite to nebude prioritne kvôli piatim dverám a určite sa nedosiahne -18% vozov do výpravy.