Lebo v Bratislave sa musí aj za polorozpadnutú električku platiť, navyše ti označí zle lístok, že už v momente ti neplatí, ale aj za rozpadnuté autobusy, ktoré sa nevedia vyšplhať na kopec. Lebo celý podnik je jedna zhnitá diera ... ľudovo povedane. ? ?
Samozrejme,že neočakával veľa uchádzačov keď sa počet dverí bodovo hodnotí vysokými známkami ? ☠ ? iný výrobca vyrábajúci 4 dverové karosérie nemá šancu ? 5 dverí je aktuálny trend??? ? Trend možno v Česku a u nás kde sa bastardom s Ja&Ty dohadzujú kšefty ? Ja neviem vysvetlí mi to niekto lebo asi som slepý už na čisto,ale keď som cestoval po západnej Európe akokoľvek som sa snažil NIKDE od Rakúska po Londýn som nestretol 5 dverový autobus/trolejbus tak nech mi seňor Belfito nedristá hovadiny,že je to trend ?
http://bratislava.sme.sk/c/6693865/minuta-po-minute-zacali-rokovat-o-starej-trznici.html
14:11 Poslanci hodinu diskutovali o tendroch Dopravného podniku na trolejbusy a električky. Viacerých zaujímalo, prečo je dôležité, aby mali trolejbusy päť dverí. Generálny riaditeľ Dopravného podniku Ľubomír Belfi im povedal, že sa tak zrýchli doprava o 4 percentá a je to tiež aktuálny trend. Zároveň priznal, že neočakával veľa uchádzačov v tendri.
To si kde zobral,že NB18ka sa neotočí na niektorých miestach na trase L50?Už som sa pár krát viezol KlobáSORom (v podobe ZV) a nemal som pocit,že mal problémy sa niekam vojsť ? veď pred kúpou Sifilisov tam jazdili napríklad plynové Karosy a tie to dávali v pohode aj to idiotské obratisko pri Slimáku a odbočku z Páričkovej na Dulák ?
Prečo nie? Kľudne, veď som tiež videl L32 ako to s ňou je. A kľudne nech sa aj L35 posilní na 20min celotýždenne a mimo špičky iba na úsek Borská - Kuklovská. Skôr sa u DPB pestuje mantra, že minibusové linky nemôžu mať lepší interval ako 30min a to je na zaplakanie, lebo by sa mali snažiť tie linky zatraktívniť. Taká L44 by si zaslúžila aj 15min v špičke, lebo určite by to ľudia využili na odvoz "hore". Taktiež ak chce DPB osloviť ľudí s L35 či 147 tak tiež by mohli skrátiť intervaly. S 30min sa skôr stane to, že človek radšej pôjde pešo než by mal čakať 10-20minút, keď to zbehne pešo rýchlejšie.
Nieco sa mi na tych cislach nezda - ako je mozne, ze navrhujes vypravovat 363 vozov zo 473 pricom ocividne uz teraz miestami ledva ostavaju vozidla na zalozaky resp. ostavaju iba tie najvacsie serble? Kebyze mame taku rezervu, aku prezentujes, tak by sa ale nemalo stavat, ze niekedy nabehne zalozak SOR 9.5 miesto 15m solarisu ci 18m busu. Si si isty, ze si to dobra spocital dunci?
Galanta : Ak by sa vedeli SOR NB 18 na L50 v pohode otočiť všade, tak by mohla byť aj L50 kĺbová a uvoľnili by sa 15m na L32 a 88. Ten počet 15-metrákov, čo máme je žalostný a kľudne by mohli byť na spojoch L37 do Marianky keby spoje do Marianky boli iba v réžií DPB v i=30/60/30//60 aby to poberalo Lamačanov aj Záhorskobystričanov. L630 by mala prejsť celá pod SL a Marinku nech robí iba DPB, alebo SL, ale nie dvaja dopravcovia a bez akejkoľvek koordinácie.
A lepšie riešenie typu : prehodnotiť nasadzovanie vozidiel jednotlivých dĺžkových kategóríi, asi ešte nikoho nenapadlo. Čo takto keby prehodnotili nasadenie vozidiel v DPB takto nejak :
mini : 27/1, 35/2, 44/1, 147/1, 151/1 = 6, pre posilnenie L44 a 147 sa môžu použiť 2 vozidlá ešte
9,5m : 23/3, 41/1, 43/1, 51/2, 52/3, 54/1, 55/2, 56/4, 57/2, 58/1, 66/4, 67/5, 77/2, 79/1, 82/1, 90/1, 128/1, 139/1 = 36 (stav 51, ak sa vyradí ešte 7ks z prvých 3. sérií tak 44)
10,5m : 20/6, 22/6, 29/2, 30/6, 99/12 = 32 (stav 38 BN + 5 C)
12m : 28/6, 32/7, 37/7, 53/6, 65/10, 80/10, 87/9, 91/6, 178/3, 191/5 = 69 (stav 90, ak sú prevádzkyschopné všetky Ikarusy 415 - 25ks)
15m : 50/14, 196/5 = 19 (21ks, na L196 môže zaskočiť aj klbák, na L50 i=10/10/7-8//12)
18m : 21+25/17, 24+26/1, 31+39/11, 59/7, 61/7, 63/8, 68/14, 70/8, 74/5, 75/9, 78/10, 83/13, 84/13, 88/8, 93/14, 94/11, 95/12, 96/7, 98/13, 133/4 = 199 (140 nové busy + 120 staré Karosy a Ikarusy)
Trolley