Reply on: 810zssk #187733:
Ktovie.. Ono to, že by sa to postavilo mimoúrovňovo by znamenalo aj vhodne napojené priestory ? či riešenie priestoru pod traťou či pri plytkom tunelY ? Viem si predstaviť úseky, ale nie celú/značnú časť trasy, čo by aj tak nemuselo dopadnúť dobre v našich podmienkach a pri skúsenostiach z celého sveta, ako je obtiažne podobné projekty a priestory riešiť som názoru, že tá trať sa dá dobre a porovnateľne zvládnuť aj úrovňovo - od čoho má riešenie s dvadsiatkou prejazdov, z toho desiatkou svetelných v stave, aký poznáme samozrejme ďaleko ?
Ike
1. BUS pruh kontinuálny nie je. Minimálne na SVK nie a teda neexistuje zatiaľ žiadna linka, ktorá by 100 % trasy išla v BUS pruhu. BUS pruh je často súčasť vozovky a môžu ho využívať aj vozidlá, ktoré odbočujú, alebo sa pripájajú. Takže 100% preferencia tam nikdy nebude.
2. PreSlovensko možno špecifický aspekt sú parkujúce autá, ktoré proste spoliehajú na to, že dajú výstražné a autobus/trolejbus ich obehne.
3. Autobus má svoju kapacitu, ktorú nemôžeš zduplovať
4. Autobus produkuje emisie.
1. električka má svoju trať, ktorá je za normálnych okolností bezkolízna (iste môžeme polemizovať o nehodách na úrovňových križovatkách).
2. existujú prípady že auto zablokovalo električku, ale je ich podstatne menej.
3. Električke môžeš (ak sa upraví právne pozadie) pridať vagóny
4. Električka na mieste prevádzky neprodukuje emisie.
Môžeš teda v Petržalke postaviť fyzicky izolovanú cestnú komunikáciu na ktorej budú premávať tieto metro autobusy, ale nezabudni, že v meste sa aj tak zapoja do bežnej premávky a budú stáť v dopravných zápchach.
električky síce sú pomalé, ale dá sa s tým niečo robiť. Minimálne upraviť preferencia a zlepšiť technický stav. S autobusmi v zápchach toho veľa nespravíš. Vytváranie BUS pruhov je z núdze cnosť, lebo to produkuje aj tak také zápchy, že ostávajú zablokované iné kriźovatky. Takže električka je budúcnosť.