Reply on: J #18739:
vnutorny transparent ti nie vzdy poda relevantne info ze mas vystupit vcas - konkretne isli sme na zeleznu studnicku (zastavka kamenolom) a nebyt toho, ze som si este pred odchodom vsimol aj nazov predchadzajucej zastavky, tak sa prevezieme - som sa totiz hned pri odchode z nej postavil k dveram ku signalizacii (zastavka je na znamenie) a iba som cakal aby som si overil ze naozaj ide ta zastavka co chceme a nedaval mu zbytocne znamenie kym z transparentu zmizne pasmo a cas a objavi sa nazov zastavky... vo chvili ked sa objavil som okamzite zmackol znamenie (bol som pri nom nachystany) a vodic musel doslova flekovat aby to stihol na zastavku ubrzdit ! A to urcite nie je jediny pripad kde su zastavky prilis blizko seba...a btw, podavas to cele z pohladu, ze vies ze dana linka ti ide tam kam chces (resp. ze poznas trasu), ale mnoho ludi v BA je na tom tak, ze ju nepoznaju... zas uvediem priklad zo zochovej - viem ze spoj ide cez novy most k auparku, ale neviem ci pojde aj dalej rovno alebo zaboci... autobus prisiel na zastavku v tom istom case, takze ak sa pojdem pozriet na CP (ktory este k tomu tiez z niekoho inteligentnej iniciativy uz ani neobsahuje schematicku mapku) a zistim ci to je vhodny spoj alebo nie, autobus odide... ak nastupim a autobus ma transparenty a nie zlte cedulky, tak sa veru nedozviem kade pojde. A cakat pri dnesnej MHD na dalsi spoj veru nie je vyhra, najma ked existuju spoje ktore v spicke chodia v takmer polhodinovom intervale a mimo nej este horsie...
A prepac, ale pre mna je na vozidle zaujimavejsie vediet ze ide do petrzalky ako to ci ide na jasovsku, do ovsista, na vysehradsku alebo do inej petrzalskej paze... (a nemusim ani vediet ci ta paza je v petrzalke alebo niekde inde) a su linky ktore podla oblastneho oznacenia nepatria petrzalke a pritom tam maju konecnu... napriklad 59, 68, 78. (a tyka sa to aj inych MC) Takze osobne zrusenie nazvu mestskej casti z transparentu nevyhovuje a povazujem to za chybu...
Vladimír
Re #18726 J: Prepáč, ale mám dojem, že si ešte m@rtina stále nepochopil. Bežiaci text vo vnútri, či rotujúci vonku nezobrazuje všetky, ale len najdôležitejšie zastávky. Preto, žiadne také, že "Žilinská, Floriánske, Vazovova, Račko...".
Asi budem musieť byť názorný - t.j. použiť BA podmienky. Predstav si to takto:
VNÚTORNÝ DISPLEJ
keď nastúpiš do vozidla, svieti tam:
"97 --> ASTRONOMICKÁ" [číslo linky, šípka, konečná]
po zavretí dverí:
"nasleduje zastávka" [svieti len pár sekúnd, doslova ako keby si v duchu vyslovavil to spojenie]
potom:
"ZŠ Budatínska"
prípadne:
"ZŠ Budatínska - zastávka na znamenie" [text sa do riadku nevojde, a preto beží]
potom:
"cez zastávky: Ekonomická univerzita - Vlčie hrdlo - Komárovská" [text beží]
a opakuje sa to znova.
VONKAJŠÍ BOČNÝ
horný riadok:
"ASTRONOMICKÁ"
dolný riadok:
"cez zastávky:", následne "Ekonomická univerzita" následne "Vlčie hrdlo" následne "Komárovská".
Opäť teda zdôrazňujem, len VYBRANÉ a najdôležitejšie zastávky sa zobrazujú, nie všetky.
---
A keď už rozoberáme ten systém, tak ešte lepšie ako Praha sa mi pozdáva:
1. že v Ostrave pri vypisovaní dôležitých zastávok spojenie "přes zastávky" nebeží spolu so zastávkami, ale na mieste čísla linka, teda celkom vľavo sa fixne zobrazí "přes:" a bežia len zastávky. Tzn., že to "přes" vidí cestujúci stále, a teda ak aj zdvihne hlavu k displeju neskôr, vie, že ide o zastávky na trase a nie niečo iné.
2. že v Brne sa čas ušetril tým, že sa ani na chvíľu nezobrazuje žiadne "příští zastávka", ale po zavretí dverí ihneď naskočí názov tejto zastávky, pričom pred týmto názvom je piktogram označníka, takže aj cudzincovi je jasné, že sa jedná o najbližšiu zastávku. Cudzincovi totiž často výraz "příští zastávka" nič nehovorí.