Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #180764:
Nad tým sa netreba pozastavovať. ? Ten článok písal úplne blbec s prepáčením. A ešte tie názory v diskusii, že hrdzavý autobus, vyblednutá farba, potagovaný na prednej strane... ? Nabudúce nech im DPB pošle CapaCity kde ich nikto cez tie tmavé sklá neuvidí a ani si s nikým nepodajú ruky a budú blbci šťastní. ?
Reply on: S499.1023 #180713:
Keďže je reč o mne, nedá mi nereagovať. Osobne mám ročnú električenku, takže načierno jazdiť nemám dôvod. Považujem to totiž za nesprávne. Faktom však je to, že keby som len trochu chcel, tak by som to v pohode vzhľadom na znalosť pomerov bez obáv robil. Tiež uznávam a viem, že cestovanie načierno je podvod.
Rovnako však mám voči naším revízorom a celému systému prepravnej kontroly absolútnu anitpatiu z týchto dôvodov:
1. Hlavným cieľom revízorov je zarábať na slušných ľuďoch a turistoch. Je to jasne vidieť z toho, že revízie sa pravidelne robia na prvej zastávke druhého pásma, na hlavnej stanici, a pod.. No sú miesta, kde človek môže cestovať aj 20 rokov bez lístka a revízor ho neskontroluje ani raz. Ďalej je to vidno i z ich prístupu k výkonu kontroly. Bezdomovcov a iných asociálov zďaleka obchádzajú, hoci títo lístok nemajú a niektorých ľudí od cestovania MHD výslovne odrádzajú, teda škody, ktoré robia DPB sú rádovo vyššie ako bežný čierny pasažier, na ktorého revízori poľujú. DPB teda neponíma prepravnú kontrolu ako prevenciu, resp. výchovu (tieto funkcie by mal mať v sebe každý trest, resp. jeho hrozba), ale ako prostriedok ľahkého zdroja príjmu.
2. Revízori a ich správanie je otrasné. V zásade najväčší primitív na zastávke je zväčša revízor. Ich správanie pri výkone kontroly, kedy porušujú zákony je tiež kapitola sama osebe. No najviac nechápem to, že za niektorými čiernymi pasažiermi sú schopní v špičke utekať cez štyri prúdy rýchlo idúcich áut., čo tiež o niečom svedčí. Ja neviem, ale mne by nejaká provízia z pokuty za ohrozenie svojho života/zdravia nestála.
3. DPB pri výkone prepravnej kontroly sústavne porušuje zákony, no pre ich zmenu nič mesto ani DPB nerobí, z čoho sa dá usúdiť, že DPB súčasný stav vyhovuje. No ešte viac mi vadí farizejstvo DPB. Nie tak dávno bol na stránke dpb.sk článok o tom, ako vodič nemôže vyhodiť bezdomovca a musí to robiť polícia. V skutočnosti to môže robiť podniková SBS, resp. imho aj samotný vodič. Teda DPB sa drží litery zákona, len keď sa mu to hodí, teda jeho správanie je rovnaké ako správanie čierneho pasažiera.
4. DPB sústavne porušuje svoje zákonné povinnosti s tichou toleranciou zo strany mesta, no od cestujúcich chce ich 100% dodržiavanie. Dokonca DPB púšťa do médií bludy, ktorými vydáva svoje protizákonné postupy za zákonné.
Reply on: luky133 #180754:
"Autobus, na ktorom svieti zastaraný nápis - Dopravný podnik Bratislava, a. s., divízia autobusy, vyzerá v každom prípade originálne."

Čo je na tom nápise zastarané?

Reply on: Valec #180762:
Ja som hovoril o ekvivalente 🙂 Nie o nejakom idealnom rieseni 🙂
Reply on: 810zssk #180761:
A nie radšej zmena výkonu prepravnej kontroly?
Reply on: Valec #180760:
Vsak ano, ale ekvivalentom tejto vymozenosti u nas by bol nastup prednymi dverami do kazdeho vozna.
Reply on: 810zssk #180758:
Píšem o implementácii tejto vymoženosti v našich podmienkach.
Reply on: S499.1023 #180756:
Dik za vysvetlenie 🙂
Reply on: Valec #180757:
Tak v zasade dvojclennu - treba si uvedomit ze tamojsie elektricky su skor ekvivalentom nasej TT.
Reply on: 810zssk #180755:
Čiže na električkovú súpravu by sme potrebovali len 4-člennú osádku.
Reply on: 810zssk #180755:
Systém, popisovaný drinkom, fungoval v Amsterdame chvíľu, potom sa pokorna vrátili k tebou popisovanému systému.
Keďže Holanďania sú kríženci Židov so Škótmi, ktorí boli zo svojej pôvodnej vlasti vyhnaní pre prílišnú lakomosť, niet sa čomu diviť.
Reply on: drink #180753:
Nechcem sa hadat, ale ked som bol naposledy v Amsterdame tak tam v elektrickach fungoval nastup dvomi dverami, pri jednych bol vodic, pri druhych sprievodca...
Reply on: Sommelier #180744:
Len nie povinný nástup prednými dverami!

To radšej podobný systém ako v Amsterdame. Pravdepodobnosť kontroly je asi 30%. Chodia v skupinách 3-5 a ešte to istí doprovodné vozidlo 🙂 Priznám sa, že holandské zákony nepoznám, ale čo som videl, nikto sa s nimi nehádal, ani sa nepokúšal utiecť ("obeťami" boli väčšinou turisti 🙂.
Reply on: Mikimaus #180750:
Neboj majú zálohu v počte dvoch Mercedesov, ktoré idú za ňou ? ?
Reply on: kecho #180748:
Uzávierka SNP a Obchodnej a všetko cez špitálsku a nám. ľ. š. .. pri novom linkovom vedení sme to ešte nemali .. to bude šoto ?
Reply on: kecho #180748:
Dufam, ze ju poriadne pripravili a nezdochne na prvej krizovatke ? ? ?
Reply on: TeBeCe #180746:
?
Reply on: TeBeCe #180746:
nebuď detailista 😉
btw. napríklad rekonštrukcia trate Trn. mýto-Krížna bola zaplatená v čase, keď tadiaľ už začali behať eliny?
ale dpb by sa naozaj mohol oficiálne vyjadriť, kedy mieni spustiť tunelovú prevádzku - ono to zverejňovanie má okrem oznámenia ceny predsa ešte ďalšiu "pridanú hodnotu" = termíny zhotovenia diela 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.