Ale inak mas pravdu, stara uzlikova 16ka presne tak fungovala... akurat je mozne ze by to teraz zblblo CP kedze su to dve linky.. bohuzial do toho softwaru nevidim tak tazko sa mi k tomu vyjadruje
presne o tom píšem. kamenné smer rača/ružinov. dojde duplák 8 kamenné námestie otvoria sa dvere časť cestujúcich číta iba linku vidí 8 nastúpi že 8 šak to ide do ružinova. druhí čítajú aj cieľ a vidia kamenné námestie že aha tu to končí, tak nič. čiže už nikto nenastupuje transparent sa zmení na 3 rača vodič zavrie dvere a odíde preč. a potom si to ľudia všimnú že aha však to je 3 rača a na to sme čakali práve ? ?
Suhlasim... vidim dve moznosti:
- V palubaku bude ako konecna Marianska/Postova (ale to ich asi napadlo, ked sa to neda tak asi je nejaky dovod)
- Vodic dostane pokyn aby v medzizastavkovom useku cez 6ku prehodil jazdu -> jednoduche, ale ci to budu dodrziavat....
Uz som dnes jednu lady tahal von z 8ky, ze to nejde do Race... Dalsia kategoria su ludia co chcu ist na 3ku, nenastupia lebo to je oznacene ako 8 a ked si vsimnu, ze oznacenie sa zmenilo, uz je neskoro.. vacsina ludi necumi cely cas na displej "co ak sa zmeni"...
To menenie transparentov sa bude musieť spraviť... asi ručne...
lebo obojsmerne, keď dojde na zastávku linka s pôvodným číslom, niektorí ľudia do nej nastúpia v domnení že je to tá "pôvodná" linka a bude pokračovať naspäť na to "svoje sídlisko". Vodič to po čase odklikne, zasa s pár sekundovým oneskorením sa na transparentoch zmení linka aj cieľ, ale "múdrejší" ľudia čakajú na zastávke lebo doteraz videli pôvodnú linku ktorá je na svojej "konečnej". V čase keď sa označenie na transp. zmení už dávno nikto nenastupuje a nevystupuje takže vodič zazvoní a odíde. A v tom si všimnú ľudia že je to už nová linka a ide tam kam chcú ísť....
Inak zo sedloveho pozorovania to vyzera tak ze linky 5 a 9 su vyrazne uprednostnovane pred 38kou. Konkretne na 8ke ta Obchodna negeneruje dostatok cestujucich a tam je prazdna, plnsia zacina byt az od Floriana.
Co nepomaha je fakt, ze z SNP/Kamenneho idu 8 a 9 s minutovym rozdielom - co mam skusenost tak na Salezianoch sa nakopia, ale s deviatkou vpredu co nie je uplne best... ale still better than before
No lebo toto je teraz riadna premávková trasa L5.. predtým bola riadna trasa L5 cez tunel a to cez Jesenského bola mimoriadna obchádzková trasa, teda sa jazdilo v režime výluka, na palubnom počítači tlačidlo odklon - nelistuje ani zastávky ani pásmo, ostáva v platnosti iba cieľ (a čas).
Som si vsimol na L5 (nalepene na skle) nove trasovanie/schemu liniek, tak ako to bolo niekde lepene na BUSE..to je je produkt DPB or iMHD ? ?
No a com som sa cudoval, hlasi to zastavku za zastavkou..takze sa to predsa len da? Ked bola/je vyluka lebo Tunel...tak sa to nedalo a uz sa zrazu da..alebo to robia vodici manualne?..alebo sa zlakli, ze pride laminatka ?
Dakujem za vysvetlenie, ale aj tak by mozno bolo lepsie, ak by ten preklad bol nie 3 a 5 minut, ale naopak 5 minut (medzi 3 a 5) a 3 minuty (medzi 5 a 3), a to kvoli tomu, ze na trojku budu nasadzovane aj kratke elektricky.
to len na prvy pohlad, kedze v sieti elektriciek plati tzv.sekundovy princip (zaokruhlovanie medzizastavkovych usekov v sekundach na kumulativne minuty nadol), tak 3-5 mas na Racku, ale na Vazke, kde sa prvykrat stretli mas 4-4..
Napriklad:
Vazovova>Raca
12:31:35 (zaokruhlene na 12:31) ide 3ka
12:35:03 (zaokruhlene na 12:35) ide 5ka
preklad 4-4
Kedze Vazovova>Rac.myto je 00:01:51, tak Racianske myto>Raca vyzera takto:
12:33:26 (zaokruhlene na 12:33) ide 3ka
12:36:54 (zaokruhlene na 12:36) ide 5ka
preklad 3-5
Zaokruhlovanie na kumulativnych casov v sekundach na cele minuty nadol pre ucely zast.CP je s cielom, aby elektricka neodisla predcasne..
Suhlasim, na Racku sa casto stavalo, ze dlho nic - a potom prisli naraz aj tri elektricky, a ludia sa nezmyselne nahrnuli vzdy do tej prvej. Ale na vine boli aj cestovne poriadky, intervaly na radiale v smere do Race vobec neboli dobre. A nie su ani teraz - rano po 8:00 alebo vecer po 18:00 su medzi 3 a 5 intervaly 3 a 5 minut, a nie slubovane 4 minuty...
Za predpokladu pekného počasia a za predpokladu, že naozaj tú L7 vodič pristavý min. 2 min. skôr a nie naopak. Drvivá väčšina odchodov L7 je na poslednú chvíľu, kedy ľudia húfne z vlakov prípadne z nástupišťa dobiehajú a vodič zvoní a je celý nervózny aby stihol odchod. O tom, že zavrie dvere ľuďom pred nosom už nehovoriac...
Jednoznačne L7 z denno-dennej skúsenosti by mala stáť na vnútronom okruhu aby nabrala väčší význam pre dobiehajúcich ľudí zo stanice.
V tomto kontexte by bolo najvhodnejšie spraviť nástupište na vnútornej koľaji pred pripojením sa na hlavnú trať. Tam by mohol spoj stáť aj celých 8 minút a nechať nastupovať ľudí z vlakov. Následne by potiahol na spoločnú zastávku kde by mohli nastúpiť tí zvyšný a šup ho do mesta. ?
Každopádne, ak by mala stáť na vonkajšom nástupišti, chcelo by to sem premiestniť ten displej odchodov z Hlavnej stanice, aby hneď všetci vedeli či pôjde skôr L3, L5 alebo L7 (prípadne tí menej všímavejší by si všimli, že nejaká L7 vôbec existuje).
Dnes som sa bola v sedle pozrieť na vyťaženosť linky 2 (7129), zviezla som sa z Floriánskeho nám. na ŽST Nové mesto a odtiaľ späť do centra.
V smere na Nové mesto takmer všetci cestujúci vystúpili pri Poluse, 5 ľudí išlo ďalej, ale na Zátiší vystúpili 3. Vo voze som ostala iba ja a jeden pán, ked elina zavrela dvere a čakala na semafore, po ohlásení nasledujúcej zastávky sa ten pán opýtal vodičky, či ho ešte pustí von, lebo chcel ísť na ZP a pustila. Takže na ŽST som išla iba ja. Naspäť nastúpilo na ŽST Nové mesto 7 ľudí a vozidlo (7116) sa naplnilo až pri Poluse + revízori... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike