Som si vsimol na L5 (nalepene na skle) nove trasovanie/schemu liniek, tak ako to bolo niekde lepene na BUSE..to je je produkt DPB or iMHD ? ?
No a com som sa cudoval, hlasi to zastavku za zastavkou..takze sa to predsa len da? Ked bola/je vyluka lebo Tunel...tak sa to nedalo a uz sa zrazu da..alebo to robia vodici manualne?..alebo sa zlakli, ze pride laminatka ?
Dakujem za vysvetlenie, ale aj tak by mozno bolo lepsie, ak by ten preklad bol nie 3 a 5 minut, ale naopak 5 minut (medzi 3 a 5) a 3 minuty (medzi 5 a 3), a to kvoli tomu, ze na trojku budu nasadzovane aj kratke elektricky.
to len na prvy pohlad, kedze v sieti elektriciek plati tzv.sekundovy princip (zaokruhlovanie medzizastavkovych usekov v sekundach na kumulativne minuty nadol), tak 3-5 mas na Racku, ale na Vazke, kde sa prvykrat stretli mas 4-4..
Napriklad:
Vazovova>Raca
12:31:35 (zaokruhlene na 12:31) ide 3ka
12:35:03 (zaokruhlene na 12:35) ide 5ka
preklad 4-4
Kedze Vazovova>Rac.myto je 00:01:51, tak Racianske myto>Raca vyzera takto:
12:33:26 (zaokruhlene na 12:33) ide 3ka
12:36:54 (zaokruhlene na 12:36) ide 5ka
preklad 3-5
Zaokruhlovanie na kumulativnych casov v sekundach na cele minuty nadol pre ucely zast.CP je s cielom, aby elektricka neodisla predcasne..
Suhlasim, na Racku sa casto stavalo, ze dlho nic - a potom prisli naraz aj tri elektricky, a ludia sa nezmyselne nahrnuli vzdy do tej prvej. Ale na vine boli aj cestovne poriadky, intervaly na radiale v smere do Race vobec neboli dobre. A nie su ani teraz - rano po 8:00 alebo vecer po 18:00 su medzi 3 a 5 intervaly 3 a 5 minut, a nie slubovane 4 minuty...
Za predpokladu pekného počasia a za predpokladu, že naozaj tú L7 vodič pristavý min. 2 min. skôr a nie naopak. Drvivá väčšina odchodov L7 je na poslednú chvíľu, kedy ľudia húfne z vlakov prípadne z nástupišťa dobiehajú a vodič zvoní a je celý nervózny aby stihol odchod. O tom, že zavrie dvere ľuďom pred nosom už nehovoriac...
Jednoznačne L7 z denno-dennej skúsenosti by mala stáť na vnútronom okruhu aby nabrala väčší význam pre dobiehajúcich ľudí zo stanice.
V tomto kontexte by bolo najvhodnejšie spraviť nástupište na vnútornej koľaji pred pripojením sa na hlavnú trať. Tam by mohol spoj stáť aj celých 8 minút a nechať nastupovať ľudí z vlakov. Následne by potiahol na spoločnú zastávku kde by mohli nastúpiť tí zvyšný a šup ho do mesta. ?
Každopádne, ak by mala stáť na vonkajšom nástupišti, chcelo by to sem premiestniť ten displej odchodov z Hlavnej stanice, aby hneď všetci vedeli či pôjde skôr L3, L5 alebo L7 (prípadne tí menej všímavejší by si všimli, že nejaká L7 vôbec existuje).
Dnes som sa bola v sedle pozrieť na vyťaženosť linky 2 (7129), zviezla som sa z Floriánskeho nám. na ŽST Nové mesto a odtiaľ späť do centra.
V smere na Nové mesto takmer všetci cestujúci vystúpili pri Poluse, 5 ľudí išlo ďalej, ale na Zátiší vystúpili 3. Vo voze som ostala iba ja a jeden pán, ked elina zavrela dvere a čakala na semafore, po ohlásení nasledujúcej zastávky sa ten pán opýtal vodičky, či ho ešte pustí von, lebo chcel ísť na ZP a pustila. Takže na ŽST som išla iba ja. Naspäť nastúpilo na ŽST Nové mesto 7 ľudí a vozidlo (7116) sa naplnilo až pri Poluse + revízori... ?
Fajn, ze si bol dnes v terene od rana.. Co sa tyka zmeskaneho prveho vyjazdu.. tazko sa stiha tento super skory vyjazd (3:47), ked sluzobak pride najskor 3:37.. A prva E z Dubravky sa musela posunut z 4:40>38, aby sa stihal prestup na prvu 70 aj pri trocha pomalsej chrono ..kvoli obmedzeniam..
Ja za vonkajšiu. Aby "zákazníkovi" mohla pristaviť el. teoreticky aj o 2 min. skôr a ten mohol nastúpiť a v kľude si sadnúť a vodič sa nemusí obávať že pôjde nejaká el. z Rače (alebo nebodaj z vozovne) ktorú bude zdržovať. A zvlášť teraz ak budú viacerí ľudia z vlakov cielene čakať na L7, lebo tam si sadnú, tak môžu čakať na osobitnom nástupišti a nemiešať sa s tými čo idú na L3/5. a Ten zákazník čo chce váhať a čakať na to čo príde prvé tak môže prebehnúť operatívne od 1 označníka k druhému.
Ja tiez skor za vonkajsiu,kvoli tym istym dovodom. Rano kto sa nechce tlacit si v pohode pocka na bocnom nastupisti co je vzdialene do 10m od hlavneho,ale hlavne ide o zvyk nech uz na akukolvek kolaj no vzdy na jednu. Nie ako teraz podla oblubenosti vodicov. V lete skor pouzivali vnutornu ,kvoli parkovaniu v chladku za stromami. ?
A je tu teda zhoda, po ktorej kolaji by mala 7ka chodit? Rano a odpoludnia.
Rano nemam vyhraneny nazor, odpoludnia skor vitam, pokial vystupujem na zastavke smer Raca, je blizsie k vlaku i prestup na hrane pre prip. zaujemcov pokracovat do Race..
Otazka je ci by sa tam ta elektricka napchala a ci by to vobec bolo bezpecne (kedze je tam sucasne bus zastavka).... treba ale brat do uvahy aj to, ze vozy by prioritne isli na vnutornu kolaj kde by bolo normalne nastupiste, toto by bola nudzovka.
je tam zabradlie a hned ako konci uz odbaca do lava. Jedine ,ze by ta vyhybka bola az za vystupistom. 3-4 kacky by sa tam v pohode este zmestili. No ked investicie tak radsej okamzite do opravy oblukov na zast.Pinierska a hned na dalsom pred Pedagogickou fakultou smer centrum.
Uz vyse mesiaca sa tam jazdí krokom.
Na Vinohradoch jednoducho dat prikaz na pouzivanie konkretnej kolaje a je to vyriesene s nulovymi nakladmi.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk