Mam na to iny nazor. Vacsina ktora nebola leniva isla na Jesenskeho ,kde je podstatne lepsia ponuka spojov.
V opacnom smere to je ako? Nemyslim L12 ktora onedlho konci. L 1,4,11,14,15
Tie co koncia na nam L.Stura vozia vacsinou do 5 ludi po Safko,ktory tam aj vystupia.
V čase keď sa prerábala ta DÚR tak bol predpoklad že to bude všetko platiť mesto a o Eurofondoch na toto nikto nesníval. Áno je fakt, že úplná priorita čo sa peňazí týka bol štadión...
ked uz to bude platit tak ci tak EU a mesto ma zaplatit len 5%, tak tomu hovorim debilizmus, kretenizmus a k.... s a to nenadavam ..
na stadion vydrbu 100 milionov euro a dat 1 miliono euro navyse na projekt, ktory sa buduje na 100 rokov dopredu a musia z toho zaplatit len 5% nedame .. toto je ubohost slovenka a najma bratislavy .. preto tu nic nebude nikdy ..
a tymto padom som si 110% isty, ze bude aj urovnova krizovatka s rusovskou a aj romanovou .. proste to bude cele na grc ..
Urcite bolo cielom spojenie Safka s Dubravkou. Prepac, ale realizovat prestup tak ze sa presuvas peso zo Safka na Jesenskeho je vsetko len nie atraktivna VHD.
Urcite nebolo cielom spojenie Safka z Dubravkou. To bolo aj predtym.Presun sa Jesenskeho je do 4 minut. Plati aj opacne ukaz mi niekoho okrem tazko mobilnych ludi kto si robi kolecko cez nam. L Stura pri prestupe do Petrzalky. Petrzalka mala /L37,104/ aj ma spojenie s Dubravkou s L83. Smer Karlovka je zase prestupny bod pod Novym mostom. Dovod bol hlavne vo vyprave z Jurajovho dvora smer Ruzinov a zverejnovany dovod bol aj znizenie rizika vypadkov spojov pri nehode na druhom konci mesta. L9 je ,len prepravna posila do cca 19,00 hod bohuzial. Rozsekli to spolu zo zavedenim prestupnej tarify ak sa nemylim. U L5 je tiez uz hodne dlho skratena prevadzka a musis prestupovat na Jesenskeho po 20,30 hod.
Presne tak, cielom rozseknutia 12ky bolo spojit Safko s Dubravkou. Navyse spojenie KV - Ruzinov je ovela rychlejsie realizovane 9kou (teda ked prave jazdi cez tunel).
Tak potom prečo v minulosti bola rozdelená pôvodná 12-ka z trasy Dúbravka - Šafárikovo nám. - Ružinov na 12-ku (Dúbravka - Šafárikovo nám.) a 14-ku (Šafárikovo nám. - Ružinov)? Alebo dôvodom bolo zavedenie obojsmerného spojenia Dúbravka - Šafko a Ružinov - Šafko, keďže trať je na Šafku jednosmerná?
Lenže napr. na Račianskom mýte som z Dúbravky o dosť skôr 34-kou než 5-kou... A to nielen preto, že cez Karlovu Ves je to obchádzka, ale aj kvôli množstvu semafórov, kde stále nefunguje preferencia električiek...
Bus linky z jednej strany mesta na druhú sa rozdeľovali preto, lebo chytali veľké zápchy a v druhej polke trasy sa nedodržiaval cp, ale hlavne preto že spojenie východ - západ by mal zabezpečovať nosný systém mhd čo sú v súčasnosti električky a v druhom rade ekologické trolejbusy (napr nová 208+212 Cintorín Ružinov - Voj nemocnica). U električiek je to hlavnou úlohou zabezpečiť spojenie východ západ a to v čo najväčšej kapacite (preto sa pred časom presnerovala L1 z tunela cez špitálsku a Trn. Mýto na ŽST N. Mesto,. namiesto pôvodných 1 a 6 z radiály do centra).
Pokial ide o NDS tak si treba vsimnut aj zamer aby obratisko Bosakova bolo obojsmerne. To je urcite dobry napad, len sa obavam ze to sucasne vyvola, ze krizovatka s Rusovskou bude tiez urovnova. Ono to vlastne asi cele (okrem Panonskej) bude urovnove.
Žiaľ to je naša tragédia. V pôvodnej dokumentácií pre územné rozhodnutie sa uvažovalo s estakádou nad Bosákovou. Len vtedy komeptentní na meste hľadali všemožne kde sa dá ušetriť. Na estekáde boli položky za státisíce eur, okrem samotnej estakády, schodiská, výťahy, zábradlia, atď.. keďže zastávka Bosákova mala byť na estakáde....
A tu bol ten zásadný moment, že na tomto dosť ušetrili, lebo kompetentní si povedali že však ideme stavať klasickú električku, kde budú úrovňové priecestia a navyše sme v 21. storočí takže na križovatke riadenej CSS, navyše pri tej inteznzite ako je, ide zabezpečiť pre el. plná preferencia, takže tá to bude mať za rovnaký čas ako by išla po estakáde a navyše takto tá zastávka bude bližšie cestujúcim... Takže aj preto sa spravila druhá dokumentácia pre územné rozhodnutie, z ktorej vychádza aj táto dokumentácia pre stavebné povolenie....
K novému linkovaniu električiek: Takže Šafko bude mať s Dúbravkou už iba jednosmerné spojenie (smer Šafko). V opačnom smere bude mať iba Karlova Ves a aj to iba v špičkách pracovných dní. ?
Najviac ma však prekvapilo ako sa už dlhodobo hlavne v autobusovej doprave skracovali linky idúce cez celé mesto, ale v električkách tento trend pokračuje. 5-ka pôjde naďalej z Dúbravky až do Rače a 4-ka z Dúbravky až na Zlaté piesky. ? Mne osobne to neprekáža.
osobne povazujem toto za jednu z najvacsich prehier buducho rozvoja MHD v bratislave teda konkretne petrzalky ...
30-811-00 Úprava CSS v križovatke Bosákova - Jantárová
30-812-00 CSS Jantárová - zabezpečenie prístupu k zastávke
30-813-00 CSS Obratisko
cize ani ten jeden jediny bod, ktory mohol byt rovno vyrieseny mimourovnovo a vyhladovo sa nebude riesit urovnovo ..
vid aj pripomienka KDI
Upozorňujeme, že v súvislosti s plánovanou urbanizáciou priľahlého územia môže v budúcnosti dôjsť
pri navrhovanom riešení križovatky Jantárová – Bosákova k zhoršeniu priepustnosti uvedeného
dopravného uzla. Navrhované dočasné riešenie musí byť riešené bezpečne a bezkolízne s ohľadom na
preferenciu MHD
je doslova trestuhodne, ze tento usek uz rovno neriesili mimourovnovo, cim degraduju nosny system uz na zaciatku s tym, ze uz sa NIKDY nebude bosakova prebudovavat ...
tajne som dufal, ze to bude aspon takto nejako riesene .. resp kedze vylucia IAD z mostu, tak to pojde kompletne bezkolizne ..
810zssk
My sme sa bavili o spojeni Safko - Dubravka, neviem co do toho tahas Ruzinov - Safko, Raca - Safko, atd.