Andy: tých 54 spojov máš obidvoma smermi alebo len jedným do centra? Bo ja som myslel jedným a to smer centrum. Inak mám spojov od domu 86 oboma smermi. Ani sa mi nemôžete čudovať,že s MHD nie som až tak nespokojný ako vy:-p
Spectre #17763:
To necham na Igorka, popripade Bigmaca, mne Parovody zily netrhaju...
Andy #17772:
Aka nizkopodlaznost? Nech stare babky nastupuju, ked vedeli pred 20 rokmi nastupovat, budu aj dnes. Aj tak sa tlacia v case spicky neviem kam... Ja by som im ihned zatrhol vsetky zlavy, platili by full price listok, aspon v case spicky, v sedle nech maju tu zlavu...
Btw., akosi som sa dopocul, ze niekto o mne siri, zevraj som podal trestne oznamenie na sudruha Trabantika... Kto tu tliacha take kreposti? Ja sa nebudem so sefTrabustom natahovat a zabijat svoj cas takymi chobotinami. Andy?
Igorko #17781:
Nezabudol si pri slovicku rychloprejazdna pouzit uvodzovky? Ono tie vyhybky su v bratislave tak akurat "rychloprejazdne", v praxi sa tam vsetci suchcu 15 km/h... Btw., aj Bigmac?
Papyr #17184:
Velmi pekne si to napisal... U nas sa vsak cestujuci povazuje za nepriatela, ktoreho sa treba zbavit... A vsetko negativne sa zvaluje na cestujuceho. Napriklad, ked sa povie o spinavych interieroch, tak ihned je to vizitka cestujucich. Hmm, ja ako cestujuci to povazujem za urazku. To ma byt akoze moja vizitka? To ja som tam ten prach vysypal? Ja som tam pocarbal nejake *****iny na plafon? Je mi jasne, ze dielensky to neboli, ale zvalit to na cestujucich ako celok nie je spravne. Urobili to dementi, ktori nemaju nic lepsie na praci. A hadam sa nemam pri nastupovani do vozidla prezuvat do papuc? Holt niekto to raz za cas umyt musi, nie? Ale zeby to niekto vycistil? Nie... Staci si pozriet voz c. 7840. Odkedy som napisal ten moj velmi kriticky clanok, za ktory ma na Magistrate a v DBP nemaju radi (je mi to luto, ale bohuzial, pravda je bolestiva a mnoho ludi ju nechce vidiet), ten voz stale vyzera tak, ako je odfoteny v prilohe pri tom clanku. Zvonka je stale posprejovany, o interieri ani nemusim hovorit. Ano, nie su peniaze, ale niekedy by stacilo trochu vole. A uplne inou perlickou su petrzalske autobusy... Minule som isiel v Ik435 zo 4. kolony a na oknach bolo tolko prachu, ze to hadam ani nebolo mozne. A sama spina, olejove flaky, v kutoch a pri kolesach doslova prachovo - smetovo - cojaviemco humusne chumace bordelu. Ale ten autobus ich tam nemal, ked prisiel a vodici to tam tiez nedavaju, za to mozu ti hnusi, skaredi cestujuci, ktori sa opovazia nastupit a potom este pindat, ze to chodi plne, ze sa v tom neda dychat a pod. Hroza... Spina a spina. A kto za to moze? Cestujuci... Ano, cestujuci. Dakujem. A s tou nocnou dopravou si to napisal presne tak, ako to je. Nemam co doplnit.
Papyr #17785:
Ja som DNV uz zabalil. Dnes som tam mal ist, ale mal som vyhovorku: Nechce sa mi tlacit v autobuse... Neverim v zlepsenie MHD v Bratislave, aspon v dohladnej dobe nie. Mozno mam niekedy take mamenia, ze zacinam mat nadej, ze sa to zlepsi, ale velmi rychlo sa z toho preberiem a vratim sa do reality. Teraz nech to nikto neberie ako osobnu kritiku alebo nieco, je to iba moj pocit. A je mi uplne fuk co s nasou MHD bude. Nikto ma za nic neplati, tak preco by som mal svoju energiu, cas a peniaze venovat tomu? Urcite bude vela ludi stastnych, ze som uz zavrel hubu. A vsetko co som mal rozpisane skonci na smetisku... A vies co? Je mi to uplne jedno, mam lepsie veci na praci. Sem tam nieco odfotim, spravim pre deka a tak. Ale uz nic nikomu hovorit nemusim, lebo som zistil, ze to netreba. Ved naco? Ti ludia co tam su maju na to skolu a robia to, zaiste o tom vedia viacej ako ja, aspon tak sa tvaria. Drzim im palce a prajem vsetko dobre do buducnosti... Cest praci! S Magistratom a DPB na vecne casy a nikdy inak! Amen!
novacik:
Dakujem velmi pekne. Hadam sa mi to podari vyfotit, aby som definitivne uzavrel moju fotograficku zbierku o MHD v Bratislave, totiz podbijacka mi este chyba.
Inac, nebude sa pod Lafranconi davat zliabkova kolajnica? Sice to nie su az take male polomery, ale aby sa tam neopotrebovala hlava tak rychlo, nebolo by lepsie dat tam zliabkovu kolaj?
Osobne povazujem za obrovsku skodu, ze sa trat na priecestiach za Rackom pri tej prilezitosti aj nepodbila. Teraz je to totiz rovne, iba na prejazdoch to skace. Skoda. A vobec, aj tam mali dat gumokov, ja by som to daval vsade, je to najlepsi sposob... Aj ked drahy... Viem, nie su bubaciky, skoda .
Spectre #17791:
Objedna najshitnejsiu a najlacnesiu vybavu preto, lebo nema peniaze a preto, lebo nejake High-end produkdy by podaktori nasi dielensky nevedeli nepokazit. Nech to nikto neberie ako utok na svoju osobu. Dakujem...
Jo, a k tomu urcite kupi DPB najmensie vetraky, a aj to na kazdom druhom okne, este k tomu vyklopne, lebo cestujuci nema v autobusoch co hladat. Ked sa mu nepaci, tak nech ide autom, to ze sa tam dusi je iba a iba jeho chyba. Ked sa v tom autobuse drzi smrad a horko, tak nema ani nastupit... Nech ide radsej pesi! A basta!...
Papyr #17792:
Formulacia Pre Bratislavu je vhodny tak aurat... nie je spravna. Spravne by to malo zniet: Pre Bratislavskeho cestujuceho je ... . A mozes si doplnit co chces, lebo ked ti Bratislavsky cestujucu nastupi to takeho poyebaneho, zhniteho, plesniveho, rozpadavajuveho sa, co mu odpadavaju okna, dvere a schody autobusu, ako napr. 1067, 1131 a pod. (mozem vymenovat dalsich 58 Karos B 732 plus 200 dalsich busov, ktore ked uvideli ludia z Prazskeho DP, tak iba cumeli a otvarali huby), tak ti nastupia do cohokolvek co pride, ani tabulu to nemusi mat. A ak tam nahodou je pokazeny digitalny transparent, tak staci ak tam bude nejaka handra a vozidlo vyjde oznacenie niecim, co je 10-krat prelepene lepiacov paskov a pripomina to linkovu tabulu (videne na vypravni Jurajov dvor).. A ked tam aj napises "Nenastupovat, chodte pesi! Kam sa tlacite?!", tak ludia, pardon, Bratislavsky cestujuci sa ti tam budu tlacit...
Inac, videli ste uz 3614? Aky krasny hyperexkluzivny hrdzavy plech mu nanitovali vzadu vlavo? Elegantne to ladi s dracikom, ktori je nedaleho toho. A ten krasny cerveno - hrdzavy naraznik ukradli z akeho autobusu? Toto mali vypravit Durkovskemu, nech vidi, ako tie autobusy zacinaju vyzerat po chvilke prevadzky. A viete co je na tom najlepsie? Ze za to moze cestujuci! Ano, v Bratislave je nova moda, ze vsetko moze cestujuci! Predstavte si, aku super tutti frutti MHD by sme mali, keby nebolo cestujucich! Ziadne staznosti na preplnene linky, nikto by necmaral, vozy by netrebalo povysavat a umyvat, ani linkove tabule by netrebalo, vsak konieckoncom ani linky. Ani autobusy, ani elektricky, ani naftu a elektrinu. Jeej, to by mesto usetrilo....
si #17800:
Mi nemusis hovorit... My ked sme mali koncert, tak jasne sa vedelo, ze uz ide nocnik, lebo polka klubu vstala a pobrala sa na zastavku. Samozrejme, hralo sa dalej, ale uz to bolo o nicom. Holt MHD. Resp. MHP (Mestska Hromadna Poprava). A po druhom nocaku uz v podniku ostalo naozaj iba par vyvolenych...
Andy: A čo takéto riešenie.
96: 15m súčasný interval
201: 18m interval 8min.
202: 18m interval 8min.
208: 15m súčasný interval. Nie som istý, či by bol 15m voz využitý?!
Papyr: Jo jo, máš 100% pravdu. To je na elinu, ale všetci poznáme dôvody prečo nie je.
frenky: #17806 môžem zo všetkým súhlasiť, až na tú regionálku. Ak by sa spravil dobrý projket, nemuselo by to byť zlé. Veď keď elinu, tak rýchlodrážnu, čiže nejak veľa zastávok by nehrozilo. Lamač a DNV sú dosť ďaleko od seba a tak je skôr pravdepodobnejšie, že by sa dali ukecať na financovanie rogionálky po účasnom železničnom telese, ako budovať úplne novú elinovú trať, ktorá pôjde porpi tej železničnej a v dĺžke viac ako 4km bez zastávok. Veď ak by to mala byť rýchlodrážna elina tak v Lamači by bola maxi dve zastávky a v DNV maxi tri. To môžme vybudovať aj na existujúcej železničnej trati. Neskôr by mohla zísť na Lamačskú a ísť na patronku a ďalej.
A takisto nie je pravda, že by sa nedal urobiť prestup na jednej hrane. Stačilo by niečo ako železničné priecestie, ale trať by cesta nekrižovla, ale išla popri železnici na rovnakej úrovni, po ktorej by bus prišiel do stanice, kde by ľudia vystúpili, peši prešli dva metre a nastúpili do motoráčika. Prebudovať stanice v Lamači a DNV + v DNV pridať ešte jednu niekde pri ulici Novoveská.
Netreba všetko hneď zavrhnúť, najprv sa pokúsme nad tým porozmýšlať a vymyslieť ako by sa to dalo. Ak dôjdeme k názoru, že by sa to nedalo, tak potom to zavrhnime.
#17807 : smola. Možno by stálo za uváženie expres s príplatkom. Vtedy by tí lakomejší chodili 21 a tí "rozšafnejší" 121. Tá cena by mala byť taká, aby dôchodcovia, ktorý majú fúru času išli 21 a ľudia, ktorý sa skutočne ponáhľajú boli ochotný investovať do cestovného aby boli skorej v meste.
si: akej farby by si chcel vlastne ten interiér, aby nebola vidieť špina?
Ja(zast. Hranicna 96, 201, 202, 208) mam od 7:00 do 8:00 cez skolsky rok prac. den spojov 54, z toho 40 klbovych, ale aj tak sa tam sardinkujem vacsinou. Interval mam vlastne 1,1 minuty A to ked chodili kratke 201, tak som mal ten interval asi minutu. A co sa tyka riesenia, tak myslim, ze by bolo lepsie pouzit radsej dlhe vozy ako su teraz a pripadne este trochu ten interval zlepsit.
Kiezby som si aj ja takto mohol rypnut. Ja tam mam rano od 6:00 do 7:00 20 spojov z toho 12 klbatych a je to naprd.
Volakedy som tam mal 25 spojov a z toho 15klbatych a bolo to tiez naprd.
Jedine, ze by bol na 21 3min.interval a na 20 a 22 12min. interval. to uz by som tam mal 30spojov z toho 20klbatych a to uz by nemuselo byt naprd.
Ked by vas nahodou zaujimal moj skromny nazor.
J> ja som bol v tom istom CityBuse na tej istej linke a dokonca aj s tebou. Som zasol, ked na vyjazde na Pristavny most predbiehala narvata 86 voz 18xx (cize ik435). Takze ja jednoznacne KLBATE Citybusy odmietam. Co sa tyka toho kratkeho, ten bol na tom trocha lepsie aj vcelku dobry tah mal.
Si> no ja neviem, ty vravis, ze sa v ik4x5 nezmestis medzi dve sedacky. Dovolim si povedat jedno> videl som ta, tvrdim, ze mame skoro podobnu telesnu konstrukciu a ja ten problem nemam. to je zaujimave, ze?
Jedine kam som sa nezmestil bol klbaty CityBus, pretoze tam bolo dost debilne rozmiestnenie sedaciek.
A este mam problem v T6 myslim 3, alebo 4 sedacka od konca nalavo je dost blizko tej pred nou.
Co sa tyka tych interierov. Podla mna maju 4x5 vcelku dobre vyrieseny interier. A absolutne mi nevadia tie oranzove tyce. Vzdy lepsie ako madla z 280, alebo 283, ved to vyzera ako pohrebak.
A co sa tyka toho oblozenia. Oblozenie budes mat spinave v hociakom voze, pokial sa o tom niekto nebude starat. A je jedno ci to bude CityBus, Citaro,Solaris, alebo Ikarus.
d3k0> tak tak do DNV jedine elektricku. Len preboha nie na baze regionalky, lebo to je dost krepe. A tiez si myslim, ze absolutna magorina by bola predlzovat zasa zapadnu radialu. Trebalo by postavit druhu cez Lamac a Patronku. Ved tunel sa uz zacal stavat, takze vsetko to pojde cezen a Lamacska cesta bude volna pre elektricky. Samozrejme treba nechat daco aj gumokolom.
si: no ja chodím 94 veľmi často a to preto, že sa stala mojou obľúbenou linkou, lebo tam je málo ľudí. Jazdím s ňou vo všeliakch časoch, skrz nerovnomerný rozvrh na VŠ. Možno, že si išiel keď sa interval začína veľmi zrieďovať a to po 18:00. Vtedy býva 94 naplnená. Tu by stačilo to len potiahnuť o pol hodinu dlhšie. Dôležité je, že existuje preklad medzi 94 a 93 a to smerom do mesta (prvá spoločná zastávka Budatínska), ale aj smerom z mesta (prvá spoločná zastávka Zochova).
Ja som trochu vyšší ako ty a kolená si netlačím. Nehovorím, že sa mi neopierajú, ale oprti tomu čo má 18m Citybus je to LUXUS. Avšak poznám, tvoj odmietavý postoj k Ik4X5 a kladný ku Karosám. Berem to ako tvoj názor, na ktorý máš plné právo.
Komfort cestujúcich a ja neviem čím sa ešte oháňate?! Solaris 15m by nijak neznížil komfort cestovania. Skôr by ho zvýšil vďaka NP. Avšak ušetrím na pohonných hmotách a údržbe kĺbu a obstarávacej cene. Myslím na vymenovaných linkách. Ak som to dobre rátal, tak by to robilo denne viac ako 75 špičkových poradí. A to som rátal len linky, v ktorých som sa viezol a viem, že by sa tam 15m bus pohodlne zmestil. A nerátal L50 s 13 poradiami.
Teraz som normálne rád, že vo vedení DPB sú taký ľudia aký sú a že chcú 15m busy.
d3k0: Pre ľudí je v MHD dôležité: interval (aby nemuseli dlho čakať), aby im nebolo v lete teplo a zime zima a aby neboli ako sardinky.
Také veci ako hlásenie zastávok, NP je dôležité len pre časť obyvateľov, ale aj tých treba mať na zreteli, myslím telesne postihnutých, či ľudí starých a mamičky s kočármi. Bežnú populáciu, také veci netrápia.
Takisto ich netrápi nejaká špina, pokiaľ sa úplne nezaserú. Bol som svedkom toho, ako sa v Ik280 jeden chalan chytil tej čiernej skrinky nad dverami a strašne sa za..bal. Jeho kamaráti, sa z neho smiali, že je sprostý, že je jané, že tam bude špina. Ja som sa len v duchu rozčuloval, že to malo byť čisté.
Keď sa s mojimi kamarátmi bavím na tému MHD, situáciu vidia oveľa ružovšie ako my a keď hovorím o nepovysávaných kamienkoch či prachu sa zase smejú zomňa, že som puntičkár. Ke´d som povedal, že by vodič mohol raz za službu prejsť s prachovku po voze, namňa pozerali, že odkiaľ som prišiel.
Verím v to, že keby sme mali MHD na úrovni ako je v Prahe, tak stále budeme na niečo nadávať. Lebo ľudia sú stále nespokojný.
A ešte by Bratislavčania chceli aby MHD bola zadarmo. Takisto im ležia v žalúdku Ik28X.
to ze ty chodis v 94ke tak ze si sadnes neznamena ze sa tam ten klbak nevyuzije... Nie raz som siel popoludni danou linkou tak ze som bol rad ze som sa zmestil... Ten autobus takto vykona mozno jedno kolo, ale radsej poskytnem mimo tohto casu vyssi komfort pre cestujucich ako ich rvat do 15m potvory...
a co sa tyka ik435, je v nich len 7 miest na ktore si mozem sadnut bez toho aby som si otlacil kolena...
Papyr: Tak ja si rypnem tiež. Mne nechodí len 93 a 94 ale aj 59, 198, 90, 97. To je dohromady medzi 7:00 a 8:00 43 spojov a všetky kĺbové. ;-p Ten interval mám 1,5 minúty.
No môžem ti dať dve mestá. Luxembourg, neviem koľko má obv, ale celý štát má 400.000 obv. , Kodaň: okolo 700.000. Avšak za týmito mestami určite zaostávame. Neviem presnú, produkciu HDP jednotlivých regiónov, ale ak by si moc chcel pôjdem na veľvyslanectvo EU a spýtam sa či nemajú nejaké materialy.
Spectre: Si typick predstaviteľ odporcov 15m busov s podobným zmýšľaním ako vo veľa veciach v DPB: Nikdy sa to tak nerobilo. Proste odmietate vec, že sú tú linky ako 94, 59, 90, 96, 85, 86, 198 etc. kde by sa 15m voz krásne uživil pri súčasnom intervale. Niečo také či sa ti 15m voz lúbi alebo nie nehrá rolu. Do školy chodievam ráno 94. Na tejto linke v ranej špičke sú všetky sedadlá zaplnené a najviac ľudí čo stálo som narátal 15. Anomálie skrz vypadnutia jedného spoja, sú raritou skrz takmer totožnú trasu 93.
Ik435: úplná krása. Takže ten voz je podľa teba zlý, lebo je nevkusný. Mne s v Ik435 sedí dobre a veľmi sa mi lúbia oranžové tyče aj obklady. A to myslím vážne.
Ja by som ešte rád poopravil mýtus o tom, že Bratislava je na tom relatívne dobre. Keby DPB nevyhadzoval prachy z okna a magistrát si neobjednával výkony na nezmyselné vozové kilometre, tak za tie isté peniaze sa dá spraviť výrazne lepšia MHD. Sú aj chudobnejšie mestá ako BA s lepšou MHD. Okrem notoricky tu omieľaného Eperjesu napríklad aj také Slotovo. V sobotu ma šokovala 12, ktorá z Dúbravyk NAPRÁZDNO končí a pritom ide prakticky celú cestu po svojej trase. To už je čo za prasačinu. Hej, DP bude tvrdiť, že je to kvôli agresívnym cestujúcim, ktorí sa nevedia orienotvať. Ale to je lož. DPB totiž nespravil absolútne nič pre to, aby sa orientovať mohli. Za niekoľko rokov môjho jazdenia takmer výhradne na linke 12 som sa s ničím podobným nestretol, pokiaľ som mal svoj voz. A prečo? Pretože som bol vybavený kompletnou sadou orientácií l. 10 a nebol som lenivý si celý vlak na konečnej "prezliecť".
OFF TOPIC: Mám niekoľko (4) fotografií BigMaca riadiaceho drôtolez a nahadzujúceho vypadnuté brká. Praje si ich uverejniť na iMHD:-). Mám Ti ich poslať? A kam?
I.
pripadne ako v partii s ktorou sa zvycajne vyskytujem v meste, ze fajcenie tam bezne nie je, pije sa kofola a pozieraju hranolky... a zvycajne sa najneskor o 23:00 vyskytujeme kazdy na ceste domof lebo MHD...
Tie udaje o obsaditelnosti su randomne strielane cisla. Fakt to nie je objektivne porovnavat. Avsak ja byvam na Posni, nastupujem na zastavke Brodna a velmi dobre si pamatam eru kratkych 201. Preto zhruba viem, ze kolko sa natlaci do 14Tr. A ver mi, ked som isiel Solarisom na 83ke, nebolo to lepsie ako ked ide kratky zalozak. Jednoducho si nepomozes, 15metrovy Solaris ma obsaditelnost len o trochu vacsiu, ako napr. 14Tr. A o Shitare ani nehovorim - vsak to malo vsade 2+2 jak dajaky zajazdak.. ts ts ts ts ....
Preco si myslim, ze sa interval nezlepsi? Zijem v Bratislave 19 rokov a za tu dobu som nadobudol iste skusenosti.... Takze viem o com hovorim.
15metrova karoseria mi je v tom pripade rovnako nesympaticka, ako tebe, sorry, ze som na teba tak skarede vybehol Aj k tomu, ze to neni pre Bratislavu som myslel najma dlzku 15metrov!!
Re #17794 Igorko: Ver mi, nemohlo! Toho, kto vyberal sedadla, resp. urcoval vizaz interieru by som zabil. Keby tam boli normalne sedadla VogelSitze, neboli by tam tie debilne smetiarske oranzove tyce a malo to determalne skla, tak nic nepoviem. Okrem toho by som ale vybral uplne ine farby na vnutorne obklady. Teraz to nielenze vyzera nevkusne, ale je na tom vidiet aj vsetku spinu, takze ten humus je dvojnasobny.
Samozrejme o tom, ze tam mala byt prevodovka VOITH ani nehovorim. Avsak to bolo zrejme tak, ze Ikarus tam namontoval to, co mali akurat na sklade a v DPB to nikoho extra nesralo.
Iste, nadavam na Karosu, ale priznavam, ze 15TrM a 15Tr - to je rovnaky rozdiel, ako 7xx a 9xx. Co sa tyka konstrukcie vozov zo skodovky, nemam jedine vyhrady. Az sa divim, ako mohol socialisticky konstrukter v tej dobe take nieco navrhnut. Cez sprostosti, ktore vychytali a jednoducho odstranili v prvych seriach je to prakticky bezchybna neznicitelna konstrukcia. Co sa tyka hrdzavenia, tak to suhlasim. Ono by vsak kludne stacilo, keby mal kazdy voz raz za pol roka novy nater - reklamu - a nehrdzavelo by to. Take trofle by vydrzali jazdit s prehladom 20-30 rokov. To mas ako nase T6A5. Myslis si, ze preco nehrdzaveju? A ta posledna seria - ta uz sa zacina chytat, pretoze isty Ing. XY tam nechce dat z jesitnosti reklamu. Pochopitelne, nerezove plechy na Solarise su bez diskusie.... Aj preto radsej chcem Solaris, ako dajake bakelitove SlintyHnisy
Este ohladom 15metroveho vozidla, tak fakt si neviem predstavit, kde by jazdilo. Okrem 201 a 202 tu mame vsetky take linky, ze aj ked su narvate, tak je treba zvysovat interval a nie tam davat dlhsi trolejbus. To je nezmysel. Zas na 201 a 202 je ten klbak opravnene. Aj ked ja osobne by som dal aj na 201 a 202 interval 7, alebo 8 minut, nakolko, hlavne 201 chodi natrieskana aj tak.
Re #17798 aNTI: Ja som za. Aj ked ovela jenoduchsie by bolo zmerat aktivnu plochu podlahy (tam, kde sa da stat) a prekreslit ju do pocitaca. Potom by si si iba doplnal postavicky. Samozrejme, neda sa to merat tak, ze vypocitas plochu a vydelis to poctom ludi na meter stvorcovy - to je zavadzajuci, uplne nepresny udaj. Bohuzial mam obavy, ze presne tak to meraju v Solarise. Co sa tyka Skodovky, tak nepoznam ich zazracny vzorec, ale z vlastnej skusenosti potvrdzujem, ze sa tam ludi natlaci aj viac.
Lenze interval ani zdaleka nevyjadruje kvalitu cestovania. V DNV si mozes povedat, aky uzasny ma 21 interval a aj tak sa v nej sardinkujes. Okrem toho, hadzanie vsetkych do jedneho vreca, ze vecer chodia pit a fajcit, sa mi nezda spravne... Bezohladu na to, kam idu dane, ich kazdy v nejakom podniku zacvaka a zacvaka ich aj samotny podnik.
Samozrejme. O tom sme sa ostatne uz davnejsie bavili Preto by bolo najobjektivnejsie zobrat 200 ludi, vsetky uvedene vozidla a pokusit sa tych ludi vpratat dovnutra. Tak by sme ziskali najpresnejsie cisla
Je úplne jedno, čo uvádzajú výrobcovia. Obsaditeľnosť Soplarisu je nadhodnotená, trombelusu podhodnotená., Realita je taká, že ak spravím rovnaké usporiadanie (napr. 2+1) sedačiek, tak 15 m vozidlo bude kapacitne niekde v polovici medzi 12 m a 18 m. To je elementárna matematika, fyzika a koniec.
I.
Ik 4x5: Mohlo to dopadnúť aj horšie:-). Mohli byť koženkové sedačky, štvordielne skladacie trieskajúce dvere atď.. Treba si uvedomiť, že všetky "nadštandardné" prvky použité v Ik4x5 boli bežne dostupné aj v Ik2x0.
15TrM: Vrakosa je samozrejme horšia ale 15TrM proste je hnijúci postkomunistický šmejd.
15 m vs. 18 m: 15 m vozidlo samozrejme nie je vhodné na 201 či 202 ale jeho kapacita rozhodne nie je "o máličko" väčšía než 14Tr.
I.
Netrpíš paranoiou. Taxikárska lobby v tom proste prsty má a tá modrá guma, čo šéfuje DPB, ich v tom svojimi imbeciluóznymi výrokmi o tom, že kto má na zábavu, má mať aj na taxík, len podporuje.
I.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Turbo
To necham na Igorka, popripade Bigmaca, mne Parovody zily netrhaju...
Andy #17772:
Aka nizkopodlaznost? Nech stare babky nastupuju, ked vedeli pred 20 rokmi nastupovat, budu aj dnes. Aj tak sa tlacia v case spicky neviem kam... Ja by som im ihned zatrhol vsetky zlavy, platili by full price listok, aspon v case spicky, v sedle nech maju tu zlavu...
Btw., akosi som sa dopocul, ze niekto o mne siri, zevraj som podal trestne oznamenie na sudruha Trabantika... Kto tu tliacha take kreposti? Ja sa nebudem so sefTrabustom natahovat a zabijat svoj cas takymi chobotinami. Andy?
Igorko #17781:
Nezabudol si pri slovicku rychloprejazdna pouzit uvodzovky?
Papyr #17184:
Velmi pekne si to napisal... U nas sa vsak cestujuci povazuje za nepriatela, ktoreho sa treba zbavit...
Papyr #17785:
Ja som DNV uz zabalil. Dnes som tam mal ist, ale mal som vyhovorku: Nechce sa mi tlacit v autobuse... Neverim v zlepsenie MHD v Bratislave, aspon v dohladnej dobe nie. Mozno mam niekedy take mamenia, ze zacinam mat nadej, ze sa to zlepsi, ale velmi rychlo sa z toho preberiem a vratim sa do reality. Teraz nech to nikto neberie ako osobnu kritiku alebo nieco, je to iba moj pocit. A je mi uplne fuk co s nasou MHD bude. Nikto ma za nic neplati, tak preco by som mal svoju energiu, cas a peniaze venovat tomu? Urcite bude vela ludi stastnych, ze som uz zavrel hubu. A vsetko co som mal rozpisane skonci na smetisku... A vies co? Je mi to uplne jedno, mam lepsie veci na praci. Sem tam nieco odfotim, spravim pre deka a tak. Ale uz nic nikomu hovorit nemusim, lebo som zistil, ze to netreba. Ved naco? Ti ludia co tam su maju na to skolu a robia to, zaiste o tom vedia viacej ako ja, aspon tak sa tvaria. Drzim im palce a prajem vsetko dobre do buducnosti... Cest praci! S Magistratom a DPB na vecne casy a nikdy inak! Amen!
novacik:
Dakujem velmi pekne. Hadam sa mi to podari vyfotit, aby som definitivne uzavrel moju fotograficku zbierku o MHD v Bratislave, totiz podbijacka mi este chyba.
Inac, nebude sa pod Lafranconi davat zliabkova kolajnica? Sice to nie su az take male polomery, ale aby sa tam neopotrebovala hlava tak rychlo, nebolo by lepsie dat tam zliabkovu kolaj?
Osobne povazujem za obrovsku skodu, ze sa trat na priecestiach za Rackom pri tej prilezitosti aj nepodbila. Teraz je to totiz rovne, iba na prejazdoch to skace. Skoda. A vobec, aj tam mali dat gumokov, ja by som to daval vsade, je to najlepsi sposob... Aj ked drahy... Viem, nie su bubaciky, skoda
Spectre #17791:
Objedna najshitnejsiu a najlacnesiu vybavu preto, lebo nema peniaze a preto, lebo nejake High-end produkdy by podaktori nasi dielensky nevedeli nepokazit. Nech to nikto neberie ako utok na svoju osobu. Dakujem...
Jo, a k tomu urcite kupi DPB najmensie vetraky, a aj to na kazdom druhom okne, este k tomu vyklopne, lebo cestujuci nema v autobusoch co hladat. Ked sa mu nepaci, tak nech ide autom, to ze sa tam dusi je iba a iba jeho chyba. Ked sa v tom autobuse drzi smrad a horko, tak nema ani nastupit... Nech ide radsej pesi! A basta!...
Papyr #17792:
Formulacia Pre Bratislavu je vhodny tak aurat... nie je spravna. Spravne by to malo zniet: Pre Bratislavskeho cestujuceho je ... . A mozes si doplnit co chces, lebo ked ti Bratislavsky cestujucu nastupi to takeho poyebaneho, zhniteho, plesniveho, rozpadavajuveho sa, co mu odpadavaju okna, dvere a schody autobusu, ako napr. 1067, 1131 a pod. (mozem vymenovat dalsich 58 Karos B 732 plus 200 dalsich busov, ktore ked uvideli ludia z Prazskeho DP, tak iba cumeli a otvarali huby), tak ti nastupia do cohokolvek co pride, ani tabulu to nemusi mat. A ak tam nahodou je pokazeny digitalny transparent, tak staci ak tam bude nejaka handra a vozidlo vyjde oznacenie niecim, co je 10-krat prelepene lepiacov paskov a pripomina to linkovu tabulu (videne na vypravni Jurajov dvor)..
Inac, videli ste uz 3614? Aky krasny hyperexkluzivny hrdzavy plech mu nanitovali vzadu vlavo? Elegantne to ladi s dracikom, ktori je nedaleho toho. A ten krasny cerveno - hrdzavy naraznik ukradli z akeho autobusu? Toto mali vypravit Durkovskemu, nech vidi, ako tie autobusy zacinaju vyzerat po chvilke prevadzky. A viete co je na tom najlepsie? Ze za to moze cestujuci! Ano, v Bratislave je nova moda, ze vsetko moze cestujuci! Predstavte si, aku super tutti frutti MHD by sme mali, keby nebolo cestujucich! Ziadne staznosti na preplnene linky, nikto by necmaral, vozy by netrebalo povysavat a umyvat, ani linkove tabule by netrebalo, vsak konieckoncom ani linky. Ani autobusy, ani elektricky, ani naftu a elektrinu. Jeej, to by mesto usetrilo....
Igorko #17793:
Nemam co dodat...
si #17800:
Mi nemusis hovorit... My ked sme mali koncert, tak jasne sa vedelo, ze uz ide nocnik, lebo polka klubu vstala a pobrala sa na zastavku. Samozrejme, hralo sa dalej, ale uz to bolo o nicom. Holt MHD. Resp. MHP (Mestska Hromadna Poprava). A po druhom nocaku uz v podniku ostalo naozaj iba par vyvolenych...
Igorko #17801:
Co dodat?