Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #17796:
Tak to spravme s tymi 200 ludmi. Ja by som ochotne stravil do/po poludnie meranim kapacity vozidiel mhd.
Reply on: J #17780:
Lenze interval ani zdaleka nevyjadruje kvalitu cestovania. V DNV si mozes povedat, aky uzasny ma 21 interval a aj tak sa v nej sardinkujes. Okrem toho, hadzanie vsetkych do jedneho vreca, ze vecer chodia pit a fajcit, sa mi nezda spravne... Bezohladu na to, kam idu dane, ich kazdy v nejakom podniku zacvaka a zacvaka ich aj samotny podnik.
Reply on: Igorko #17795:
Samozrejme. O tom sme sa ostatne uz davnejsie bavili 🙂 Preto by bolo najobjektivnejsie zobrat 200 ludi, vsetky uvedene vozidla a pokusit sa tych ludi vpratat dovnutra. Tak by sme ziskali najpresnejsie cisla 🙂
Reply on: Papyr #17792:
Je úplne jedno, čo uvádzajú výrobcovia. Obsaditeľnosť Soplarisu je nadhodnotená, trombelusu podhodnotená., Realita je taká, že ak spravím rovnaké usporiadanie (napr. 2+1) sedačiek, tak 15 m vozidlo bude kapacitne niekde v polovici medzi 12 m a 18 m. To je elementárna matematika, fyzika a koniec.
I.
Reply on: Spectre #17791:

Ik 4x5: Mohlo to dopadnúť aj horšie:-). Mohli byť koženkové sedačky, štvordielne skladacie trieskajúce dvere atď.. Treba si uvedomiť, že všetky "nadštandardné" prvky použité v Ik4x5 boli bežne dostupné aj v Ik2x0.
15TrM: Vrakosa je samozrejme horšia ale 15TrM proste je hnijúci postkomunistický šmejd.
15 m vs. 18 m: 15 m vozidlo samozrejme nie je vhodné na 201 či 202 ale jeho kapacita rozhodne nie je "o máličko" väčšía než 14Tr.
I.
Reply on: Papyr #17784:
Netrpíš paranoiou. Taxikárska lobby v tom proste prsty má a tá modrá guma, čo šéfuje DPB, ich v tom svojimi imbeciluóznymi výrokmi o tom, že kto má na zábavu, má mať aj na taxík, len podporuje.
I.
Reply on: Spectre #17791:
Vyrobcovia uvadzaju obsaditelnost:

Solaris Trollino 12 - 104 (z toho 28 na sedenie)
Skoda 14Tr - 82 (28)
Skoda 21Tr - 86 (26)
Solaris Trollino 15 - 160 (40)
Skoda 15Tr - 150 (44)
Skoda 22Tr - 140 (41)
Solaris Trollino 18 - 175 (41 až 49)

Zdroj: www.solarisbus.pl, www.skodaostrov.cz

Neviem, nakolko sa da tymto cislam verit a ako to pocitali, ale kazdopadne to su udaje vyrobcu. Kazdopadne to "malilinko viac" je podla tychto cisiel "dvakrat viac".

K tej skrini: 15Tr velmi rychlo hrdzavie. Vid Zilina, kde su slusne hrdzave aj 5-rocne vozy. Solaris je z nerezu. To asi myslel Igorko pod pojmom "hnijuci".

Okrem toho - preco si myslis, ze sa intervaly nezlepsia? To si myslis, ze to vase neschopne vedenie DPB vynaslo tabletku nesmrtelnosti? 🙂

Okrem toho, nebasnim o 15m *****inach, ako si to nazval. 15m karoseria mi je nesympaticka a zda sa mi, ze dvere su od seba tak daleko, ze musi dochadzat k spomaleniu toku cestujucich na zastavkach a k vacsiemu zdrzaniu. Sice je to ciastocne kompenzovane tou nizkou podlahou, ale... to by bolo dobre vyskusat v praxi.

Ad "To neni pre Bratislavu" - tak co JE pre Bratislavu? Ikarusy, vsak?
Reply on: Igorko #17782:
Ja mam prevodovky ZF rad, ale nech ich nedavaju o mestskych autobusov. A ver mi, ze ked bude najlacnejsia najshitnejsia vybava, tak DPB si objedna prave tu. Tak to dopadlo aj u Ik4x5 - mohli to byt vynikajuce vozy.

15TrM je hnijuci postkomunisticky smejd? Urcite lepsi, ako Karosa, ale o tom teraz nechcem. Solaris kludne, ale preco 15 metrovy??? Preco nie 18 metrovy??? U nas sa interval nezlepsi a pri predstave, ze by 15 metrova *****ina chodila na 201ke ??? To by tam bola horsia kultura cestovania, ako kedysi, ked tam boli 14Tr s 8min. int., pretoze do toho 15m Solarisu by sa zmestilo len o malilinko viac ludi, ako do tej 14Tr.

A to plati pre vsetkych... prestante basnit o 15metrovych *****inach. To neni pre Bratislavu!
Reply on: Turbo #17762:
Navaranie bocneho opotrebenia bude na zliabkovych kolajniciach...vznikla trosku mylka v mojom prispevku. Pod mostami pri Lafranconi sa bude robit uprava oblukov a montaz gumokovu. V dalsich usekoch smerom na Dubravku sa bude navarat a brusit....v tych istych vylukach. To je zamer. Ci to vyjde, to teraz neviem povedat.
Mas pravdu, v priecestaich od Racka von z mesta sa robila uprava - pruzne upevnenie. A presiel som sa tade a tato zmena je naozaj citelna!
Reply on: Turbo #17762:
Ked budem vediet presny termin podbijania pri zvaracaku, urcite Ti vopred oznamim. zatial to vyzera na noc 16./17.7., po skonceni premavky elektriciek.
Reply on: Riko #17743:
Dik za dobry napad! 🙂
Reply on: Miki #17735:
Dakujem Ti!
Reply on: J #17780:
Este si musim rypnut - zo zastavky pri mojom dome (Presov, Sidlisko III) odchadza v spicke pracovneho dna pocas skolskeho roka 26 spojov za hodinu, z toho cca 22 klbovych. Interval si spocitaj sam.
Reply on: J #17780:
Lenze ty nesmies porovnavat Bratislavu ako mesto s priemerom EU. Potom dopadne dobre. Porovnaj si bud:
- ekonomicku vykonnost celeho Slovenska s priemerom EU, alebo
- ekonomicku vykonnost Bratislavy s inym europskym polmilionovym mestom (najlepsie s hlavnym, ak take este niekde v EU existuje.)

Linka 21 je nestastna. To by chcelo bud expresny autobus ako vyrazny doplnok k tomu, co je teraz (vlastne navrat k niekdajsim casom, kedy do DNV jazdil i expres), alebo velmi vyrazne zhustenie intervalu za predpokladu nasadenia klbovych vozidiel, alebo priamo kolajovu dopravu.
Reply on: d3k0 #17779:
Suhlasim, len si dovolim trochu rozviest myslienku:

Chcem sa ist zabavat a utratit nieco malo penazi.
Nemozem teda ist autom, lebo budem pit.
Do mesta sa dostanem jednoducho.
Ale z mesta sa nedostanem nijako.
Platenie za taxik mi nocnu zabavu vyrazne predrazi.
Tak radsej nepojdem nikam.

Takto uvazuju mnohi. Pan zastupca mesta si asi neuvedomuje, ze trzby nocnym podnikom, teda potazmo aj mestu, mozu zvysit aj studenti, ktori maju sice hlboko do vrecka, ale na chlast najdu vzdy. Len uz nenajdu na taxik. Poviete si, kolko penazi moze dat taky student. No samozrejme, ze nie vela. Ale zato tych studentov je take velke mnozstvo, ze tu plati babka k babce...

Presovske nocne podniky bezia k spokojnosti zabavychtivych ludi i miestnych obyvatelov do velmi neskorych nocnych hodin. Presovcania vedia, ze ich v noci ma co odviezt domov. Je niekedy az zaujimave sledovat, ako sa o cela 40 az cela 45 hromadne vyprazdnuju krcmy v centre, pretoze o cela 50 pojde nocny spoj na Sidlisko III... to iste sa opakuje, ked ide o cela 10 naspat na Sekcov 🙂 Krcmy funguju, ludia utracaju, na nocnych spojoch jazdia klbove trolejbusy, v ktorych pokracuje druzna debata a rozvijanie znamosti nadviazanych este v nocnych podnikoch... a kazdy je spokojny.

Ja mam skor pocit, ze v BA vyuziva taxikarska lobby neschopnost DPB ku svojmu prospechu. Alebo v tom ma priamo prsty. Ale mozno som paranoik...
Reply on: Andy #17770:
Lenže 15TrM je hnijúci postkomunistický šmejd so sériovými motormi a Solaris Trollino 15 je asynchrón s nerezovou karosériou. Ak tušíš, o čom hovorím, tak zopakujem, že Trollino 15 je výrazne lepší kšeft.
I.
Reply on: Spectre #17765:
Nič proti Tebe ale Tvoj odpor f prevodovkám ZF je asi z podobnej kategórie ako CNG-m@rtinov nekritický obdiv k Vrakosám. Si myslíš, že výrobca ako Mercedes je úplne dementný? Tie prevodovky sú podľa priania zákazníka. Nie je problém dostať Citaro s prevodovkou VOITH alebo pre mňa za mňa aj PRAGA 2M90:-).¨
I.
Reply on: Spectre #17763:
Teraz som sa vrátil z BA a keď som videl to, čo zavesili na Rožňavskej pred križovatku so Slovinskou, tak som horko zaplakal. Zavesiť novú ťahovú rýchloprejazdnú výhybku s pevným krížom tak, aby uhol odbočenia bol cca. 30°, to dokáže len ing. Para and his Melody Boys! Na zvracanie!
I.
d3k0: No nie je učite zbehlý v MHD, ale mal pár dobrých postrehov. Na to aké má mesto Bratislava príjmy, je naša MHD na tom naozaj dobre. Mne chodia pri dome busy s 5 - 6 minútovým intervalom v špičke. To je každé 2,5 až 3 minúty jeden bus s takmer totožnou trasou (93, 94)

V jednom nemáš pravdu. Kto večer pije a fajčí odovzdáva v cene DPH a spotrebné dane a to štátu. Po presmerovaní podielových daní na mestá (FD) sa bude dať argumentovať tým, že veď aj oni platia dane tomuto mestu.
A jeden z problémov je hlavne v zákone, ktorý určuje povinnú prepravu a to od tuším 5:00 do 23:00.

papyr: no ak to rátame na celé Slovensko tak tých 30 rokov bude akurát, ale Bratislava už teraz v tvorbe HDP predbehla mnohé regióny EU. Na obyvateľa máme vyššiu produkciu ako Taliansko, Portugalsko, Španielsko, Grécko, len málo zaotávame za Írskom.

Bývalé CCCP by som moc nepodceňoval. Podľa MMF a SB ekonomika Ruskej federácie vzrastie za desať rokov o 100%. Pobaltské krajiny na tom tiež nie sú až tak zle.

A tridsať rokov však možno bude teleport 😃 Na autobusy budeme chodiť ako na železnicu do Čierneho Balogu. Možno aj na to prvé bratislavské Citaro 🙂

Kupovať 15m namiesto 18m a zhustiť interval ak je to potrebné je podľa mňa rozumná vec. Častejší interval = viac spokojných cestujúcich, neni kĺb= lahjšie vozidlo s ľahšou údržbou. Samozrejme nadá sa vypraviť na všetky linky. Niekde je potrebný aj 18m bus. Niedke by bodol aj 22m, taká L21.

Mimochodom o investície v SR má záujem Hyundaj a ďalšie dve svetové automobilky. 😃 Bodaj by sa podarili všetky tri.
Mohlo by u nás začať s výrobou busov Volvo:-p
Reply on: J #17777:
Mna ta jeho reakcia velmi nenadchla. Ak hovoril o poslednych odchodoch po 23.20, hovoril o elektrickach. Nech sa ide pozriet na Hlavnu stanicu, co kedy odchadza ako posledne... Okrem toho zase prezentoval nazor, ze "kto ma na zabavu, ma sa o svoj odvoz aj postarat". Ako keby ti, co sa chodia do mesta zabavat neplatili vtedy dane - tak ako vsetci ostatni. A z coho je dotovana MHD? Z dani... Maju to na tom magistrate stale pomylene...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.