Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #177240:
Nikomu netvrdím, že moje tvrdenie je jediné správne. Ak zo štyroch liniek je jedna slušne vyťažená a ostatné tri dosť biedne, tak je moje tvrdenie lživé len na 25%. Samozrejme aj ja si pamätám slušne vyťaženú L1 aj L13 v občianskej časti dňa. Otázne zostáva, či je naozaj podstatné v krízovej finančnej situácii mesta a DPB míňať peniaze na všakovaké linky ad hoc, ktoré aj tak budú mimo pôvodné prepravné prúdy. Táto úvaha tu už raz bola spomínaná, a to presmerovanie L84 na Hlavnú stanicu po spustení pravidelnej trolejbusovej prevádzky na novej trati na Hroboňovu.
Reply on: Solider #177237:
Tak ja teda neviem, či je teraz medzi mlamodyjmi populárne tvrdiť, že v d-13 jazdilo 0-5 ľudí ale každopádne ako generalizujúce tvrdenie je to lož.
Dosť som sa tam najazdil ako vodič i ako cestujúci, aby som mohol záväzne povedať, že v občianskej časti dňa jazdila d-13 aj blahej pamäti d-1 slušne vyťažená.
Reply on: Solider #177236:
Takže je tam zámková dlažba alebo aká? Už som to myslím raz písal, ale na našom kontajnerovom terminále je položená zámková dlažba a jazdia tam stovky plne naložených kamiónov denne.
Reply on: Solider #177237:
13ka bola rano aj popoludni v pracovnych dnoch nabita. Tak aka nevyuzita trat? Ked sa dnes rano nedostanu ludia do busov a trolejbusov na Hlavnej stanici, tak to nie su taki, co zrazu spadli z oblakov, ale to su ti, ktori doteraz jazdili elektrickami. Samozrejme, 4 linky na stanicu su hlupost, ale hovorit o nevyuziti, to teda nie.
Reply on: Andy #177227:
Zaujímalo by ma, kto sa tým bude voziť. Ty? Lebo mne to príde ako mrhanie peniazmi. Aj samotná prevádzka električkovej trate na Hlavnú stanicu boli vyhodené peniaze. Pre tých 0-5 ľudí, čo sedeli v električkách, teraz budú nasilu a umelo vytvárať akési nové linky? Keby tam bol reálny dopyt, a nie akýsi politicky vymyslený, tak tá 'potrebná' linka by už premávala. A samozrejme je lepšie nič, ako smradobus smradiaci v centre mesta.
Reply on: S499.1023 #177234:
Na Obchodnej sa na VÚIS panely liala ešte vrstva betónu, ale problém tam je v tom, že je nevhodne zvolená dlažba, ktorá by sa po po pravidelnom jazdení autobusov úplne rozdrvila. Keď mesiac a pol jazdili po Obchodnej domiešavače, tak to bolo vidieť.
Reply on: Valec #177225:
Nechcem sa hádať, ale keby X13 chodila aspoň jedným smerom cez Žilinskú, prilákalo by to do nej viac cestujúcich ako pri tej trase, čo navrhol DPB. Myslím si, že už len kvôli tomu, že väčšina cestujúcich sa bude i naďalej tlačiť do plnej 93-ky a X13 bude chodiť naplnená podľa toho, aký odstup bude medzi ňou a 93-kou. Rozhodne by mala chodiť ešte hlbšie do centra, to uznávam.

K tomu Tvojmu návrhu so zlúčením 44 a 147: Je to síce zaujímavé, no z Koliby na Búdkovú by to takto trvalo cca 30 min., čiže jedno kolo hodinu. K tomu treba pripočítať nejaké meškanie a samozrejme prestávku. Interval by musel byť 30 min., aby si neoslabil kapacitu na súčasnej trase 44-ky a zároveň aby bola takáto linka atraktívna. To by si vyžadovalo 3 vozy, pričom dnes sú na 44 a 147 dokopy 2 a už teraz nedokážeme vypraviť minibusy na všetky linky (viď dnešnú 128). Takže bez zrušenia 27 a 128 o takom niečom nesnívaj.
Reply on: Valec #177218:
To je ale problém demencie DP, že si postaví trať na VÚIS paneloch a potom to zasype pieskom a zadláždi zámkovou dlažbou (Most SNP - tunel). Na Obchodnej ale nič také nehrozí, ak mi pamäť slúži.
Reply on: badrider #177232:
Daj si do googlu vyhľadávať "Dispečerské cestovné poriadky" a pozri ten web s koncovkou .eu
prosím vás niekoho kto máte k dispozícií odchody linky 98 podla poradí teda jednotlive poradia kedy odchádzajú s konečnej jasovská .... a taktiež linku 83 od technopolu podla poradia odchody ako zistím s grafikonu kedy mi ktore poradie pride ?
Reply on: derik #177208:
X13 podla mna straca zmysel tak ako je, vsak to je zbytocnost, preco radsej neposilnia ine linky ktore idu z hlavnej ?

a co sa tyka IPR, do roku 2020 budeme radi, ak sa urobi reko v ramci programoveho obdobia 2014-2020 z eurofondov, pod heslom pokracovnaie petrzalskej radialy systemom tram train 😉
Reply on: Valec #177220:
Mozno hej. Ale napr. Safko by sa hodilo kvoli prestupu na 95.
Reply on: Valec #177218:
To je ina vec, tam sa hadat nebudem i ked povazujem za dost cudne ze u nas trate stavaju takymto sposobom.
Do roku 2016 nepostavi IPR nic!!!
Reply on: Solider #177212:
Keď nie je vhodná trať, tak sú lepšie aj tie autobusy než nič.. Samozrejme v normálnej trase...

?
Reply on: 44 #177184:
Zaujímala by ma využiteľnosť toho kancelárskeho autobusu. Ale ako sranda celkom dobré... 😃
Reply on: ivanbuto #177224:
Ak je taká veľká potreba priameho spojenia Žilinskej s centrom... bol by veľký problém predĺžiť linku 44 cez Karpatskú, Žilinská, Karvašovu, Radlinského a Obchodnú (resp. cez Americké nám. Špitálsku a Nám. SNP) a spojiť s linkou 147?
Dopytu by to možno aj stačilo, zatraktívnilo by to trasu L147, minibus v centre by bol aj akceptovateľný a možno by aj lepšie využitie vozidiel bolo možné.
Samozrejme k tomu minimálne trasa spomínanej X13... (alebo jednosmerný okruh, ako mala jeden čas linka 104).

Trasa vyhrávajúca v ankete podľa mňa nič nerieši... nemá prestup na električku (v smere na východ)... akurát zabezpečí spojenie stanice s STUčkou a Kollárovým námestím a jednosmernú obsluhu Žilinskej. Z historického centra a časti okolo Kamenného nám. spojenie so stanicou aj tak nezabezpečí. ?
Reply on: Valec #177222:
Síce tam veľa ľudí nenastupovalo, ale pre danú lokalitu, kde sa nachádzajú pomerne husto obývané bytové domy, bola práve linka 13 atraktívnym spojením s centrom mesta a poskytovala taký prepravný vzťah, za ktorý teraz nie je adekvátna kompenzácia... to sa týka aj stanice ako takej.
Každopádne návrh linky, o ktorom sa hovorí článku, dobrý nie je, ako minimálny variant by som videl to, čo spomínaš (potiahnutie po SNP), ale radšej by som videl napr. to, čo vyhralo v ankete na imhd. Verím, že sa to podarí ešte zmeniť.
Pri jazde dole Štefanovičovou vraj treba vyjsť na zúženom úseku aj na koľajnice... ale neviem, či je to taký problém, ak tade chodia služobné spoje.
Reply on: TomJ #177219:
Prečo stále riešite problém zastávky Žilinská? Keď mám pocit, že najväčší problém odstavenia električiek je práve spojenie zo stanice do centra a kapacity zo stanice ako takej...
Ak chce niekto zo Žilinskej cestovať (a teda tých ľudí tam nikdy nejako veľa nevy(na)stupovalo) do východnej časti mesta, má v pešej dostupnosti zastávku Predstaničné nám. alebo Karpatskú, kde má tých liniek ďaleko viac, dokonca často krát aj s lepším intervalom. Do západnej časti alebo do Petržalky je v dostupnosti buď SAVka, Karpatská alebo Technická univerzita. Jediný problém je spojenie do centra, ale to zabezpečuje práve L203 a na takú Obchodnú je to dokonca rýchlejšie pešo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.