Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #167466:
demokracia je už iba prázdny pojem... nebudem sa radšej vzďalovať od témy ale skúsim k veci, čo sa týka aj Bratislavy. De facto, keby v TV HNOJ odvysielali nejakú reportáž o praktikách J&T , resp. vykreslili ich negatívne, tak určite dakto letí a možno bude aj fyzicky zlikvidovaný. 30 miliónový súd s BA je iba ďalším dôkazom o bezcharakternosti finančných a developerských inštitúcií. Keby TV Markíza informovala o konaní Goldman Sachs (firma, ktorá pôsobí v bankových investíciách/špekuláciách a povedzme si otvorene zarábaní na zdieraní) a Siemensu (aj tí tam sú zaplatení v korupnčých aférach a dlhoch) v Grécku, tak pán Lauder zariadi okamžité odstránenie dotyčného, kto má danú reportáž na svedomí. To isté máš aj v tlači - iba naoko investigatívnosť, voči politikom, inak absolútna korektnosť a súdržnosť s tými čo ťahajú nitkami v zákulisí. Už si niekedy videl politika na Slovensku, že sa zúčastnil na zmysluplnom proteste? ? fantasmagória...
Reply on: no.ev.di. #167465:
Tak o tom by sa dalo dlho diskutovať, ale spravodlivosť na svete proste neexistuje, s tým sa treba zmieriť. USA, EÚ, NATO a pod. majú svoju politiku a vrámci nej konajú. Na svete vždy ide krajinám a silným zoskupeniam o moc, niekedy sa získava vojensky, niekedy ekonomicky. Demokracia v týchto krajinách možno nie je ideálna, ale stále je asi najväčšia ako kdekoľvek inde a zároveň sú tieto krajiny na vysokej životnej úrovni.
Reply on: Andy #167464:
výjdem za blba, ale z diania v USA čo je, tak USA je posledná krajina na svete, od ktorej by som si bral príklad. EÚ sa snaží fungovať na podobnom nejakom systéme a vyzerá to na figu drevenú. Krajina v ktorej je "demokracia" iba na žiadúce názory a vydiera s údajnou demokraciou všetkých nepohodlných, je na smiech. Neustále, týždeň čo týždeň počúva človek ako sú nové embargá na hentých, tamtých a oných. A ja sa pýtam akým právom si USA a NATO určilo samo právo rozhodovať o tom čo kde, kto môže robiť. Irán nemá nárok na jadrový program, no zaujímavé, že o zbrojení a jadrových zbraniach káže krajina, ktorá ako prvá a jediná použila jadrovú zbraň. Vrah kričí, chyťte vraha. Keď si zoberiem tendenciu NATO a USA zasahovať do interných vecí krajín a národov, tak máme šťastie, že prevrat sa stal v ´89 a nie teraz... kto vie, čo všetko by géniovia USA zničili na Slovensku v mene "demokracie" keby sme sa tu teraz búrili.
Reply on: no.ev.di. #167456:
Síce off-topic, ale.. USA to nemá vymyslené najhoršie, ale nemám pocit, že by sme sa v tom k nim približovali. U nás sa stavia stále viac montážnych dielní, kde sa len montujú dokopy súčiastky a jediné, čo do toho u nás dáme, je fyzická práca. Avšak tá ekonomicky zaujímavejšia časť, celý vývoj a obchod prebieha v západných krajinách, ako aj USA, a samozrejme potom zisky tých firiem, ktoré u nás investujú, idú naspäť k ich majiteľom do zahraničia, čo pre nás nie je nič extra. Ale aspoň tu máme nižšiu zamestnanosť. Pritom by stačilo zvýšiť podporu vedy, vzdelávania, výskumu a malého podnikania (ktoré viac prispieva k miestnemu rozvoju než veľkí investori) a to napríklad aj znížením byrokracie a daní. V USA to majú z tohto pohľadu spravené celkom dobre a má to efekt.
Reply on: MatejBA #167462:
ja som tam ten návrh na eliny poslal s tým, že si nechám povedať, čo je na ňom zle, čo je dobre a čo by šlo lepšie. Chápem dnes vzťah liniek 30,37 a 63 alebo 39,61,63 a k nim 96 (náhrada za zrušené kyvadlo Avion - Petržalka), ale nie je možné taký stav držať nekonečne. Takisto som nespomenul L53. Tie návrhy sú robené s cieľom znížiť počet liniek a zaviesť linky kde najhorší interval bude 12-15min a aj to iba počas sedla. Interval 20min patrí podľa mňa na minibusy, alebo na linky kdesi na periférií (Východné, Vajnory, Devín,...).Ten chalan sa ma pýtal na návrh tak som napísal.

Nechajme to teda tak a nelezme si na nervy. ?
Reply on: no.ev.di. #167446:
Nezaslal, lebo nejsom pri*bok a nevymyslam blbosti! A boh nas ochranuj, ked niektory z tvojich napadov prejde - to potom radsej obnovim svoj plan na kupu auta!

A keby si nebol vymlety, precital by si si, ZE TEN NARVH JE BLBOST A ZE BOL IBA NA UKAZKU, AKE MAS OBCAS NAPADY! ?

Re #167447 no.ev.di.: nie dunci, chruno si tu IBA TY! Clovek ked ti nieco povie, zacnes utocit. Ked sa ta nieco opyta, odbiehas od temy. Ked ti nieco povie, ze mas zle, tak vsetci sme ***** a ***** a ****** a len ty mas pravdu (to si iba ale myslis)! JA som trpezlivy clovek, ale tvoja zaostalost ma vytaca. Proti nosnym linkam nic nemam, ALE SYSTEMATICKY NIE DUNCOIDNE!

Pozri, proti tebe osobne nemam nic (ani nemozem mat), ale skus si obcas uvedomit, ked davas tie navrhy, ci to pomoze ludom, alebo ci to je len tvoj pokus nasilu urobit prestupnu tarifu.

PS: Uz teraz som bol blizko tomu, aby som hrubo porusil pravidla diskusie na imhd, prosim nenut ma, aby som to urobil, lebo narozdiel odteba ja sa neregistrujem 100x niekam, odkial ma vyhodili.
Reply on: Valec #167434:
Linkami 901 a 801 sa už predsa hýbalo. Pred pár mesiacmi boli všetky spoje predĺžené do Hainburgu (teda už žiadny nepremáva k železničnej stanici vo Wolfsthale).

A 801-ka mala zozačiatku 60-minútový interval od rána do večera 7 dní v týždni. Teraz má nepravidelný (od 40-minútového v špičke až po 120-minútový vo víkendový podvečer a prac. deň večer). Cez víkend je to jednoznačný pokles počtu spojov oproti minulosti.
Reply on: no.ev.di. #167458:
Ešte raz a pomalšie. Teraz má mesto úvery od Dexie. Predtým malo od Istrobanky.
Reply on: Valec #167451:
vieš kde je pravda? 10 rokov bola električka iba predmetom politickej agendy, rovnako ako metro, teraz to bude 10 rokov tram-train alebo vlak, t.j. hádka a spory. Takže možno sa v roku 2025 dohodneme.
Reply on: Andy #167455:
čiže úvery od Dexie a Istrobanky sú splatené skrz to, že mesto si vzalo iný úver. Zaujímalo by ma, že od koho. Keď má mesto takýto dlh, tak ma napadlo, či by nebolo dobré keby si mesto spravilo audit dlhu. Ale samo, nieže si najmeme odborníkov nejakej firmy, ktorá nás na tom poriadne ošklbe, tak jak Grékov ošklbal Goldman Sachs, ktorý im pomáhal fixlovať ekonomické ukazovatele a potom si vláda u nich objednala audit pohľadávok ? ako keby si niekto najal zlodeja na stráženie svojho majetku...
Reply on: no.ev.di. #167449:
mari sa mi daco, ze Ba mala pozicku z Dexie, ale na ktory ucel a kedy to bolo to uz netusim
Reply on: TeBeCe #167454:
no to som zvedavý, že čo tam postavia. Najlepšie by bolo keby tam bola konečne nejaká výroba lebo postupne sa prepracovávame k vzoru USA, že neprodukujeme nič, iba pracujeme v odbore služieb, administratívy a nič nevyrábame, iba dovážame. ?
Reply on: no.ev.di. #167452:
Bratislava má momentálne úvery od Dexia banky, predtým mali od Istrobanky, splatili to tými novými. Aspoň tak sa písalo v novinách, nepátral som po podrobnostiach. 🙂
Reply on: TeBeCe #167441:
Nevieš, čo tam budú stavať a aký rozsah to búranie bude mať?
Reply on: Valec #167450:
ja som názoru, že oblasť Astronomická, Súhvezdná, Vrakunská cesta treba upraviť a to výrazne. Ružinovská cesta by mala plynule pokračovať cez koľaje rovno a spojiť sa s Vrakunskou cestou a nie takéto prapodivné usporiadanie ciest ako tam je dnes. Čo sa týka presunu k električke, tak by sa zbúrali garáže na Astronomickej a tadiaľ by šla električka na Súhvezdnú, keby bolo obratisko pre električky a pre autobusy. Keby bola Patrónka ako je zast. Pri suchom mlyne, tak to by bol aspoň ako taká náplasť na ten problém, len dovtedy už dúfam, že bude druhá trolejbusová stopa na Patrónke.
Mimochodom:

Tretím veľkým projektom, ktorý je netrpezlivo očakávaný najmä obyvateľmi Petržalky, je stavba koľajovej dráhy z centra Bratislavy do Petržalky v rámci nosného systému hromadnej dopravy. Cieľom je vytvoriť kapacitné spojenie cez Dunaj, ktoré bude spoľahlivejšie a rýchlejšie ako autobusové a dokáže pritiahnuť aj časť ľudí využívajúcich individuálnu dopravu autom. Začiatok výstavby je predpokladaný v roku 2013, pričom v prvej etape projektu bude zrekonštruovaný Starý most (a vybudovaná trať po Bosákovú ulicu) tak, aby po ňom mohli premávať ľahké koľajové vozidlá. Náklady na prvú etapu sa odhadujú na 80 mil. eur. V druhej etape, pravdepodobne v roku 2014, sa začne druhá etapa, ktorá predĺži železničnú trať až po Janíkov dvor na konci Petržalky. Predpokladajú sa náklady vo výške 133-280 mil. eur v závislosti od vybraného variantu trate (povrchový alebo polozapustený). Realizácia tohto projektu na naplánovaná v rokoch 2014-2015.

http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=36301&prm2=103212

Tak kde je pravda?
Reply on: kecho #167439:
No neviem aká je aktuálna situácia, ale pred pol rokom platilo, že L901 vyrobí ročnú sekeru cca 4000€. Ja teda neviem, ale za túto cenu tú linku rušiť... Však toľko musia aj na reklamách vo voze nasadzovanom na túto linku zarobiť.

Zaplatenie dvoch Rajka busov vyjde už toľko, ako ich 5-ročná prevádzka.

Re #167444 810zssk: Zmeny a doplnky územného plánu.

Re #167448 no.ev.di.: (zoznam vybratý na stránke MDVRR)
Devínska Nová Ves – sídlisko je lokalzovaná na úrovni úlíc Kosatcová až Bridlicová, napojenie na MHD žiadne (resp. žiadne normálne)
Lamačská brána je lokalizovaná v križovaní predĺženej Saratovskej, v súčasnosti mimo zastavaného územia, do budúcnosti isto prínos
Patrónka úplne mimo Patrónky, s jediným prístupom od zastávky Pri suchom mlyne
Mladá Garda na križovaní s Račianskou, napojenie len na linku MHD 75
Trnávka (tipujem, že pôvodný Martinský cintorín) táto zastávka mi je novinkou, tá sa raz dá postaviť, raz sa nedá... ale inak veľmi zaujímavá lokalita aj napojenie na MHD
Ružinov - neviem v ktorej variante, každopádne buď na úrovni obratiska Súhvezdná (a tým pádom len napojenie na linku 39), alebo v mieste súčasného pricestia na Hradskej (bez akéhokoľvek napojenia na MHD - ani zastávka tam zakreslená nie je), v oboch prípadoch k električke cca 500 metrov pešo
Vrakuňa je opäť jednou z tých lepších, lokalizovaná priamo na úrovni obratiska Čiližská
Mimochodom, keďže má Bratislava také dlhy, tak ponúkam jeden dokument o tom ako sa z dlhov dokázal vylízať Ekvádor, ako bola Argentína "Gréckom" južnej Ameriky, ako USA rozhodli, že nová vláda Iraku nebude musieť zaplatiť 90% svojich dlhov, ktoré im nechal predošlý režim, ako aj to, že Nemci či Francúzi podmienili podporu pôžičky Grékom v prípade, že zadĺžení Gréci budú od nich kupovať vojenskú techniku... Zaujímalo by ma, že komu dlží Bratislava tieto peniaze. Dá sa zistiť, že u koho si Bratislava brala pôžičky? http://www.dailymotion.com/video/xik4kh_debtocracy-international-version_shortfilms
Reply on: Valec #167432:
taká plánovaná zastávka Patrónka je fakt o ničom, aby to malo význam, tak by musela byť vlaková trať preložená popod Patrónku, čiže by musela vliezť do tunela už pri Tescu Lamač. Zastávky Dolné hony, Kramáre a DNV-sídlisko, by ale mali dobrú polohu, len v DNV by si to vyžiadalo nejak dobre zabezpečiť výstup hore k nástupištiam a spraviť tam aj zastávku pre autobusy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.