Bežný večer by postačoval SOR B9.5. (a to aj po skončení smeny v slovnafte). Iné je to nedele večer, keď rýclikmi prichádzajú študáci s batohmi a idú na intráky (resp. ubytovne) na Trnavskom mýte, do Prístavu a do Vlčieho Hrdla. Zhodou okolností práve v kritickom čase večer ide na jednom spoji L74 sor B9.5 (prejazd zo 77), ale tam sa tiež všetci pomestia, aj keď sú natlačení. A iné je to teraz počas MS, keď musia byť všetky 74 kĺbové, a oprávnene. V úseku Hl.St - Zminý štadión sú niektoré večerné spoje značne plné (pred/po zápasoch).
Prečo? ? Podľa mňa pri mimoriadnych situáciách by sa oblastným dispečerom zišiel megafón - možno aj za jazdy v aute napr. pri neobsluhovaných zastávkach by mohli ľudí informovať. ☺
Čo sa Valcovho príspevku týka, pri spustení 901-ky do Hainburgu po 9 h pod Novým Mostom dispečer (bez zosilňovača) ľudí informoval, že pôjdu naraz dva autobusy. Aby sa všetci netlačili do prvého.. Ak si dobre pamätám, oba boli na prasknutie - totiž vtedy jazdila 901-ka zadarmo...
Predpokladám, že informovať cestujúcich nie je prvoradou úlohou dispečerov. Na to je skôr zrejme telefonická infolinka DPB a samozrejme médiá prostredníctvom tlačového oddelenia DPB. A prostredníctvom letákov na zastávkach tuším oddelenie informatiky a koordinácie dopravy DPB.
A k cudzím jazykom: Operatívne v mimoriadnych situáciách ak je oblastný dispečer osobne prítomný (viď #165687 ) nech informuje on. Zaujímalo by ma či pri ich prijímaní sa vyžaduje aj aká-taká úroveň znalostí cudzieho jazyka..
možno zadrem blbosť ale pre ako takú propagáciu by som to spravil tak, že by som to začlenil pri obnovení dopravy v úseku ŽST Nové Mesto - Petržalka ako linku BID. Teda by bola možnosť sa voziť vlakovou linkou S59 (v úseku Petržalka - Vajnory) a S95 (v úseku Petržalka - Rača) na mestskú tarifu. Keby sa to takto označilo a tieto CP by sa vylepili na príslušné zastávky a oznamy, že sa dá takto cestovať, možno by to pomohlo vyťaženosti vlakov na tomto úseku. Na ŽST Nové Mesto, Vinohardy, Prievoz a Raču, či Vajnory by ľudia mohli využiť aj vlak, čo by pri takejto propagácií ľudia využili. Bohužiaľ ma nenapadá žiadny efektívny a spravodlivý spôsob označovania časových lístkov. Ľahšie by to bolo s električenkami, ktoré by boli akceptované, pričom na jazdu do staníc Rača a Vajnory by bolo treba mať PCL na 1.+2. pásmo. Šlo by to teda spraviť tak, že platné by boli iba PCL a tí čo by nemali PCL kupovali by si podľa tarify dopravcu lístky na stanici alebo u sprievodcu.
ja robím tak, že ak mi nejde tá linka, na ktorú čakám tak improvizujem, cestujem inak do cieľa cesty ? s tou L78 som to pravda nedomyslel, no cez pracovné dni je aj tá po ruke k dobru. Ja osobne by som volil presun s L98 od Bajkalskej, za 14mim som pri Technopole a za pár minút mi ide 83/95/99 dve zastávky na Romanovu a som doma ako na koni (do 25min). Keby som cestoval H3 a prestupoval na zast. Dvory na L83 môže sa stať, že sa tam pekne načakám ak nestihnem L83. L98 prejde od zimáku na úplný koniec Petržalky za 28min, pričom obslúži takmer celé Lúky, nevynechá žiadnu zastávku na trase, zatiaľ čo linka H3 obsluhuje iba vybrané zastávky po trase, takže na Jasovskú/Žehriansku sa musíš dotrepať pešo ak ti utečie L98 (čakať viac ako 6-8min sa na Bzovíckej na L98 neoplatí, lepšie je si to strihnúť k Jasovskej pešo). Ešte by som volil príp. kombinácie : 205+(na ASMN)88, 212+(na Kollárku)80, 205/212(na Saleziánoch)+68, 39+(Zochova)+93
Bohužiaľ tých príspevkov s 0vou výpovednou hodnotou tu prudko pribúda od rozličných užívateľov a naopak u no.ev.di. sa z času na čas obiavia príspevky, ktoré aj majú hlavu a pätu a sú rozumné.. ako napr. "#165684". ?
od cca 13.30 do 20.00 premávala linka H3 v 15 minútových intervaloch. ak bol rozdiel medzi spojmi 20 minút tak preto že jeden vodič meškal 5 minút. Ale počas tejto doby sa, pokiaľ viem, linka H3 nijakými spojmi neposilňovala.
A po skončení večerného zápasu pochybujem že si (ste) čakal(i) na H3 20 minút. Resp. ok, 20 minút to mohlo byť od skončenia zápsu. Ale koľko to bolo od výjdenia prvého fanúšika. A väčšina ľudí možno vyšla zo štadiónu, prišla na zastávku a hneď ( = do 3 min.) im to išlo.
Keď je na Trnavskej fronta cca 15tich vzozov prichystaných na linky 21 63 93 95 H1 H2 H3 H5 v rôznom poradí ťažko určiť čo má kedy ísť, VŽDY sa garantovane môže ozvať cestujúci, že čakal na ten "svoj" spoj až xy minút (niekomu sa môže zdať veľa 15, inému 30).
S tými "várkami" som to celkom nepochopil, nikto nepustí kĺbak na taký exponovaný smer keď v ňom budú plné povedzme iba všetky miesta na sedenie, ale čaká sa kým sa naplní, aj keď dispečer vie, že tam napr. stoja ďalšie 2 vozy prichystané na H3. Z hľadiska organizácie je lepšie tam pustiť voz keď je už plná zastávka a ľudia nastúpia voz odíde.
Nehovoriac o tom, že ak si(ste) bratislavčan, alebo máš(máte) aspoň základný prehľad o tom čo chodí na Tvoj (Váš) daný smer, pouvažujem nad všetkými reálnymi alternatívami (na ŽST Petržalka išla od zimáku aj posilová 93, kde boli pokiaľ viem tiež minimálne 2 vozy). A jazdná doba tej 93 tam nemohla byť až o toľko dlhšia, že by niekto znalý pomerov vypustil 93, lebo mu pôjde H3... jedine šotouš (fanatik). ? ?
Budem sa musieť íst na tú organizáciu pozrieť. Osobne si však myslím, že dispečer vie, koľko spojov ktorej linky môže vypraviť, takže nemôže byť problém po naplnenní voza na cca 80-90% kapacity ho poslať preč a nechať pristaviť druhý. Prípadne megafónom usmerniť cestovania chtivých cestujúcich, že hneď pôjde aj ďalší spoj, aby sa nervali hneď do prvého.
Re #165683 no.ev.di.:
1. L78 nepremáva cez víkend
2. na L98 môžeš mať presne ten istý problém ako na H3
3. Kľudne sa ti môže stať, že poslednú L95 nestihneš
? navyše to trvá o dosť dlhšie
4. viď bod 2
Čiže, treba lepšiu organizáciu H liniek a všetci budú spokojní.
Mimochodom, kombinácia 67/78/87 (87 z Čiližskej?)+E trvá v rannej špičke dlhšie ako L75. (ale to len pre info) ?
Ja nenariekam nad tym , ze sa nemam ako dostat ale ze caka sa 20m,inut a potom sa pustia 3 busy z ktoreho jeden je total plny a ostatne dva poloprazdne.
Alternativu z Trnavskeho myta som si vyskusal v piatok pricom som stihol pripoj na Zochovej(poslednu 93) ak by som prisiel o minutu neskro cakal by som na N93, N80... Nepotrebujem sa vobec priviezt MHD az pred dom ani nepozadujem Mercedes...
alebo skusiť like-ovať nie prispevky ale prispievateľov a potom už len určiť nejaký strop kedy bude užívateľ zablokovaný resp. dostane BAN na IP.
A nemusíme sa hrať na neviem koho a pomenujme problém pravým menom. Toto fórum ak nerátame občasných nových jedincov, ktorý tu ale viac ako 2 týždne nevydržia, jednoznačne kazí no.ev.di. Takže keby dostal on BAN tak by sa to tu zmenilo na čitatelné fórum a bol by pokoj. Myslím si, že za jeho BAN je tu asi väčšina prispievateľov. Admini by mohli dať anketu ☺ .
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Efektivny a spravodlivy sposob oznacenia casoveho listka: Cestovny listok vlozte do oznacovaca a pockajte na oznacenie.