No som zvedavý. Lebo už viackrát to chceli, dokonca aj vlaky mali v cp, ZSSK aj licenciu poskytla a aj poskytne ak bude treba.
Rovnako aj V43 - pomaly štyri roky sa na každý nový gvd robí obeh pre ne, čaká sa na ne a MÁV nie sú schopné si ich schváliť na SK.
Tak ale sám vidíš, koľko ľudí toto spojenie využívalo. Tí čo majú režimku a do desať ostatných. V každej väčšej dedine využije vlak viac ľudí, ako na tomto najväčšom slovenskom sídlisku. ťažko povedať, či je to len tým, že kým MHD z hlavnej je zadarmo (v rámci električenky), do Petržalky je to 11 km, t.j. o tarifné pásmo navyše. Každopádne dostatočný dopyt tu momentálne nie je.
No to mi je jasne, ze keby boli klbaky tak nie je tento takt. Skor som myslel zlepsenie v tom smere, ze solo s mensim intervalom je lepsie ako klb s dlhsim aj ked vysledna kapacita je totozna.
Pri R z Prievidze výstup na BA NM a BA Petržalka býval približne rovnaký, ešte sa to dá odpozorovať pri nedeľnom vlaku. No nevidím dôvod, aby do Petržalky chodili vlaky (nesystémovo), hl.st. poskytuje možnosť prestupu ďalej atď.
MÁV sa stále usilujú na vlastné náklady voziť vlaky až do Petržalky, len akosi je stále pri rečiach iba.
Pokiaľ viem tak nebolo... celú trasu určite nezvláda bez problémov, minimálne odbočenie z Košickej v smere od Duláku k Trhovisku by bolo problematické. Ale tých problémových úsekov je tam viac.
Z kĺbov na sóla sa išlo z dôvodu nedostatku kĺbakov, teraz keď na 2dp stoja nevyužité kĺbaky sa opäť uvažuje na návrat na 10 min. interval s kĺbmi... ale to sú iba hypotetické špekulácie, určite sa toho netreba hneď chytať...
Kĺbak má rovnakú manévrovateľnosť ako sólo, niektoré kĺbaky ešte lepšiu ako sólo. Akurát 15m. voz má horšiu, ale aj tu je rozidel solaris, kde sa 3. náprava natáča iba podľa skutočnej dráhy vozidla (teda pasívne; je tzv. "voľná", niečo ako na nákupnom vozíku), alebo 15m MAN, kde sa 3. náprava natáča aktívne podľa otočenia volantu, teda vie lepšie prejsť niektoré zákruty, ale zasa za cenu väčšieho vybiehania zadku...
Čo si ja pamätám, bolo to presne naopak. Klbáky z L50 sa nesťahovali kvôli zahustenému intervalu. Najprv padlo rozhodnutie klbáky z L50 stiahnuť a následne sa rozhodlo o skrátení intervalu, aby kapacita postačovala. Inak povedané, ak by kĺby na L50 dodnes jazdili, určite by sa s intervalom nehýbalo.
nech MÁV vyskúša, žily nám to trhať nemusí, aspoň sa uvidí, či veľké reči o tom ako by ľudia využívali boli fakt pravdivé alebo iba kecy lebo si dotyční myslia furt, že vlak bude chodiť každú hodinu a presne ako oni potrebujú ?
Čo sa týka toho návrhu prestupu vlak+L59, tak mám na mysli nejaké spojenie, ktoré je funkčné celý rok.
810zssk