"To je jako kdyby si hajnej misto Lady Nivy koupil Porsche, jezdil s nim strilet zver a garazoval ho v hajovne :)" - to je dobry priklad 
Ja som sa tiez previezol tym klbovym CityBusom, fakt to bolo do kopca lenive. Aj vcera aj dnes. Vodic hovoril, ze telefonovali do Karosy, a tam im povedali, ze maju silnejsie drzat plynovy pedal... Plynovy pedal bol vzdy v spodnej polohe a vozidlo islo lenivo.
Neviem pochopit, preco Karosa poskytla na prezentaciu zrovna takyto nepodareny kus. Na prezentaciu by mali dodat vzdy najlepsi voz, aky je k dispozicii, aby sa ukazal vo vsetkych svetlych strankach. Toto Karosa urobila nesikovne.
Myslim, ze cestujuci by s radostou prijali aj 100 kusov Karosy 961. Ludom na znackach az tak nezalezi. Dnes v tom citybuse taka jedna pani hovorila nieco na sposob "Vezieme sa v Mercedese", tak sme jej vysvetlili, ze ide o Karosu. Bola prekvapena, vobec netusila, ze aj v CR sa vyrabaju moderne autobusy..
Mne sa nepacilo sedenie ani v Solarise, CityBuse. To Citaro sa mi zdalo este celkom pohodlne. Nepaci sa mi, ze v novych nizkopodlaznych autobusoch je malo miesta na nohy. Mali by s tym nieco urobit.
Re #16353 si: To by bol najmensi problem vymontovat fotobunku. A ta je myslim vo vacsine novych typov vozidiel.
Tomas: Nemozes si vsimat iba kapacitu udavanu vyrobcom. Pri 18 metrovom voze sa napriklad neudava klb, a ten dost urobi.
Re #16364 Tomas: Chces povedat, ze s 18-metrovym CityBusom sa manevruje horsie ako napriklad s Ikarusom 280 alebo Citarom O530 L? Ja myslim, ze s Citarom horsie, a s Ikarusom rovnako ako s CityBusom, nie?
Re #16368 Spectre: Skoda ze dnes nepojdem do skoly cez rannu cez spicku, hned by som si to spocital v 202.
Re #16369 Tomas: Keby mali problem iba s odlepenou listou, tak by sme CityBusy privitali s radostou
Re #16378 Tomas: Ked tuknes plech, tak ho mozes vyklepat, ale umelu hmotu musis vymenit
Umela hmota sa dlho v DPB neuzivi..
Spectre a m@rtin: To sa mi iba zda, alebo mi naozaj vodic hovoril, ze ten CityBus ma VOITH?
Re #16391 m@rtin: Mne sa v Koline nezdali byt cesty lepsie ako v Bratislave.. A vseobecne som si vsimol, ze v CR su niektore cesty horsie ako v SR.

Ja som sa tiez previezol tym klbovym CityBusom, fakt to bolo do kopca lenive. Aj vcera aj dnes. Vodic hovoril, ze telefonovali do Karosy, a tam im povedali, ze maju silnejsie drzat plynovy pedal... Plynovy pedal bol vzdy v spodnej polohe a vozidlo islo lenivo.
Neviem pochopit, preco Karosa poskytla na prezentaciu zrovna takyto nepodareny kus. Na prezentaciu by mali dodat vzdy najlepsi voz, aky je k dispozicii, aby sa ukazal vo vsetkych svetlych strankach. Toto Karosa urobila nesikovne.
Myslim, ze cestujuci by s radostou prijali aj 100 kusov Karosy 961. Ludom na znackach az tak nezalezi. Dnes v tom citybuse taka jedna pani hovorila nieco na sposob "Vezieme sa v Mercedese", tak sme jej vysvetlili, ze ide o Karosu. Bola prekvapena, vobec netusila, ze aj v CR sa vyrabaju moderne autobusy..
Mne sa nepacilo sedenie ani v Solarise, CityBuse. To Citaro sa mi zdalo este celkom pohodlne. Nepaci sa mi, ze v novych nizkopodlaznych autobusoch je malo miesta na nohy. Mali by s tym nieco urobit.
Re #16353 si: To by bol najmensi problem vymontovat fotobunku. A ta je myslim vo vacsine novych typov vozidiel.
Tomas: Nemozes si vsimat iba kapacitu udavanu vyrobcom. Pri 18 metrovom voze sa napriklad neudava klb, a ten dost urobi.
Re #16364 Tomas: Chces povedat, ze s 18-metrovym CityBusom sa manevruje horsie ako napriklad s Ikarusom 280 alebo Citarom O530 L? Ja myslim, ze s Citarom horsie, a s Ikarusom rovnako ako s CityBusom, nie?
Re #16368 Spectre: Skoda ze dnes nepojdem do skoly cez rannu cez spicku, hned by som si to spocital v 202.
Re #16369 Tomas: Keby mali problem iba s odlepenou listou, tak by sme CityBusy privitali s radostou

Re #16378 Tomas: Ked tuknes plech, tak ho mozes vyklepat, ale umelu hmotu musis vymenit

Spectre a m@rtin: To sa mi iba zda, alebo mi naozaj vodic hovoril, ze ten CityBus ma VOITH?
Re #16391 m@rtin: Mne sa v Koline nezdali byt cesty lepsie ako v Bratislave.. A vseobecne som si vsimol, ze v CR su niektore cesty horsie ako v SR.
tulenique
Ak dakedy prides do BA, tak ti odporucam uz pomaly legendarnu linku cislo 39. Do nej sa skutocne sem-tam narve i vacsi pocet ludi ako je uvedene na stitkoch od vyrobcov. Darmo, vysokoskolaci su celkom solidarny a tak si posadaju po dvoch na jedno sedadlo, postavia sa do vs. vyklenkov a zakuti kt. nase busy poskytuju aby sa mohli odviezt i dalsi ich suputnici.
Re #16371 m@rtin:
Uplny suhlas (ked hovoris o doprave a nie o prahe/cechach tak je s tebou fayn rec), kupit dodavku VP busov na uhasenie stavu kt. tu mame + nakupit par NP na testovanie. Po roku-dvoch kupit este znova VP a uz aj 20-30 NP. Z NP sa mi tiez Solaris - ono bratislavske cesty su skutocne tankodrom (prednedavnom som na aute menil rameno...
Re #16372 Tomas:
Samozrejme ze na NP jedna znacka s jednym typom. No ten typ treba vybrat na zaklade mnohych skusenosti, kt imho neziskas mesacnym testovanim, udaje z inych miest uz zdaleka nie su take vhodne. A da sa spravit specializacia vozovni (napr. Trnavka NP; Petrzalka, Krasnany VP) a je to. Ale s tych dielni by nemohlo ostat nic okrem plota kt. su obohnane.
Re #16368 Spectre:
Moje skusenosti hovoria ze pocet ludi odvezenych posledno 39inou z Ml.Doliny do mesta v den ked je na mlynoch dajaka dobra (Trafoteka, Bazant na Mlynoch,...) je na zapis do Guinessovej knihy.
Re #16346 J:
ad 1) neviem ci spaleny starter za 100K korun hradi poistovna ... a zaruka netrva vecne, a i veci kt. zhoria v zaruke sa sem-tam prisiju na zle pouzivanie - sadzba havarineho poistenia na slovensku zohladnuje niekolko veci (podstatne su dve: cena nahr.dielov a koeficient kradnutia daneho vozidla) a teda drahsie nahr.diely zvysia sadzbu poistneho a teda rastu naklady na prevadzku.
ad 2) a ked lehota bezplatneho servisu skonci, tak potom bude treba robit udrzbu v dielnach alebo platit vela penazi MB. Ono cely bezplatny servis pre DPB je imho prave velmi dobry point ako opit cloveka rozkom - NEBER TO OSOBNE!!! To ma vyznam ked niekto kupuje jedno ci niekolko vozidiel, kde s nedaju statisticky predpovedat naklady na udrzbu a prip. opravy, ale pri velkej serii (radovo stovky) to uz straca vyznam - tam sa jendoducho to prevadzkovych nakladov rozlozi i cast na vacsie opravy... Keby sa kupovalo niekolko MBciek, tak outsorcovany bezp.servis vyznam ma, pri nakupe 50 ks v prvom roku a vyhladovo 200 ks je to imho zo strany DPB nevyhodne a zo strany slovenskeho zastupenia mercedesu velmi vyhodne. ;-))
ad 3) to je fakt, preto treba byt velmi napozore ako to dopadne - i tak sa obavam ze zasa zauraduje korupcny argument
ad 7) Neviem...ja si myslim ze cesty a pristup ludi (zamestnancov i cestujucich) v BA vobec nie je dobry a nemam informacie ze by sa Citaro nejako tvrdo skusalo v porovnatelnych podmienkach. Ja si osobne myslim ze nakup 1-5 ks akehokolvek vozidla rok dopredu je nutnou podmienkou skutocne dobreho nakupu. Na zaklade rocnych udajov sa uz da vyhodnotit spotreba, spolahlivost... Na zaklade mesacneho testovania nie, a udaje z ineho mesta tiez nie su to prave orechove
ad
Citybus skutocne nie je to najlepsie co na trhu je (ved koncepcia je to stara uz 10 rokov), ale transformujuci sa podnik v transformujucej sa krajine sa nemoze hrat na vykladnu skrinu! Citara by urcite urobili lepsiu sluzbu, len sa vo mne vynara otazka ze ci pri sucasnej fin.situacii mesta/VUC/republiky je vhodne investovat tak vela penazi do a-busov. Pisal si o dobrej cene na MB - napis konkretnejsie, snad sam uznas ze k takejto info tazko mozme zaujat nejake stanovisko.
Re #16380 J:
ad
Vazeni, kto sa docital az sem ma u mna velke uznanie a vyhladovo by som s nim snad zasiel i na dajaku kofolu / pivo nex sa da pokecat o podobnych i inych veciach zoci voci.