Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Tomas #16362:
vies, ja poznam dost vela vozov takych, ktore obcas vymaknem jazdit tak ze uplne nadhera a obcas sa to ledva vyteperi na most a pod. A ono to nie je tym, zeby bol voz blby, ale tym ako s tym ten ktory vodic jazdi...

Re #16379 Spectre: hmm najlepsie zohnat stare RTOcky, ROcky, a podobne muzealne exponaty, tie co sa ciest tyka a aj neudrzby vydrzia toho este viacej 😛

Re #16380 J: Ano, mas pravdu, je lepsie mat kratsi voz v hustejsom intervale... Ale ono aj ked to kompetentni ktori o tom rozhoduju pochopia, dalsia vec este je ze ci to aj zaplatia (pretoze musis zaplatit viacej vodicov a aj naklady na PM sa ti zdvihnu)
A skus si spomenut kam boli nasadzovane 15m busy ktore boli v BA... ak si dobre pamatam, tak prevazne na klbove, znacne vytazene linky a nie na linky kam by sa taky voz naozaj zisiel...

Re #16394 Tomas: no moj dojem z citara bol taky, ze to je bus niekam, kde v spicke v nom cestuje ludi tolko, ze akurat obsadia sedadla na sedenie a mozno ich neake male (jednociferne) cislo stoji... V Bratislave mas problem ze na vacsine spojov mozno akurat tak cestujuci stoji na jednej nohe a aj to nie svojej a z autobusu couhaju ruky a nohy cestujucich ktory sa tam nezmestili cely...
A v zadku som sa inac citil trocha stiesneno, inac v pohode... (akurat tie zavory co boli vpredu sa divym ze nik neurval 🙂 )
Ako som pisal kusok vyssie, zhustenie intervalu pri mensom buse by bolo dobre, ale... (to by mohli rovnako zhustit interval aj pri sucasnych busoch a preco sa deje skor opak a interval sa zrieduje ?)

Re #16397 Tomas: vsetko sa rozsype, skor ci neskor, a pokial je to pretazovane ako v BA, (ne)udrzba ako v BA a jazdi to po terenoch ako v BA, tak by sa ti tu do 3 rokov rozpadol asi aj tank...
#16387 A já říkam, že jo. 2,25 mld. SKK. Tak na to Bratislava do roku 2007 má. Koncepcia dokonca aj s podobným číslom ráta (2mld. SKK) Samozrejme ak rátam s tým, že od 1.1 2005 bude fiškálna decentralizácia. No plus štátna dotácia, tak ako dostali Ke na solarisi. A pri 200 busoch sa musí hovoriť aj o zlavách.

Spectre: Komu by sa Citaro nelúbilo, ale som hlavne za účelnosť. Ja som tento súboj bral ako Karosa verzus MB. V Solarise som sa ešte neviezol 😞 bohužial. No mýliš sa vtom, že logo busu pre cestujúceho nič neznamená. no ak tam bude jazvečík či delfín, je to tak. No keď tam bude trojcípa hviezda. Robí to svoje, je to psychológia.
Reply on: m@rtin #16395:
Skoda lebo Mercedes patri k svetovej spicke a Mercedes si nemoze dovolit,aby sa po 3 alebo viacerych rokoch rozsypal...Je to kvalita teda aspon by mala:-D
Dobre majte sa krasne...Dufam,ze som nikoho neurazil je to vec nazoru....:-)Radsej dam najavo co je zle a co je dobre,aby sa o tom vedelo...:-D
Tomas:
Nejde o linky, ale o zázemí, kde se vozy udržují. A zázemí DPB já neříkám garáž, ale bordel.

Nesmíš zapomenout na to, že když se ti rozpadne Citaro nebo Karosa B900, tak za Citaro zaplatíš dvakrát víc. Takže není tak úplně jedno, jaké vozy se koupí. A divil by jsi se co dokáže Citybus na pražské dlažbě.

Dobrou noc.
No tak ja neviem ako to mam vysvetlit,ale napisem moj nazor.
Takze Citybus:Urcite nie je vhodny pre BRATISLAVU.A aj technicke parametre nie su v najlepsom poriadku.
CITARO:Vy asi nie ste zvyknuty na nieco taketo:-)
Samozrejme,ze nie je vhodny na BRATISLAVU,ale uvedomit si treba jedno,ze ten autobus slape a je tam pohodlie:-)Dal by sa vyuzit na niektorych linkach uplne bez problemov...:-)
Lepsie je to takto povedane....Ziadny autobus nie je dobry pre Bratislavske cesty,ale nieco mat musime:-)Je uplne jedno ci je to Ikarus 435 alebo Citaro kazdy svojim sposobom trpi...Aj Ikarusy 435 su rozhegane a tomuto sa nevyhne ziadny voz:-)
Ono nezabudnime to stále brať v rovine hypotetickej. Lebo mohli by sme sa zhodnúť aj na tom, že do BA bude najlepšie kupovať len 18m busy MB Citaro na všetky linky poprípade aby sme prinútili MB vyrábať 25m busy, ale rozhodnú úplne iný. Proste kupovať sa bude len to, čo sa schváli. A schvalovať sa to nebude na tomto fóre, ale v kancli na magistráte či DPB. Jediná možnosť ako tak ovplyvniť tento tender je po jeho ukončení si vypýtať ponuky a spraviť vyhodnotenie z nášho pohľadu. Čiže ľudí nijak nezainteresoaných. No samozrejme túto akciu prezentovať ešte pred vyhodnotením tendru.
Preto prosím aj jednu aj druhú stranu vlastenecké vášne sem nepatria. Takisto osočovanie, nadávanie etc. Dikes Viem, že sa to vto ešte nezvrhlo, ale pre istotu.
Tomas:
To se právě mýlíš. V Praze jezdí 436 Karos B900 a už teď se ví, že tu budou jezdit déle. Protože jsou kvalitnější. Staré Karosy B700 toho moc nevydržely, ale mohu potvrdit, že např. Karosy B931 z roku 1996 vypadají daleko lépe po 7 letech než např. Karosy B731 z roku 1995 taky po 7 letech.

Jinak taky končim, zítra ráno jedu brzy za přítelkyní do Plzně 🙂
Spectre:
Tím to bude, přišel jsi na to. Zlín si montuje do Citybusů převodovku ZF. Praha Voith, proto ty vozy jsou v Praze asi živější.

Jinak, ale s tebou trochu nesouhalsím ohledně Citara. To je to nejlepší, co na trhu existuje. V Bratislavě se zkoušelo Citaro s uložneím motoru vertikálně. V Kolíně, Písku, Pelhřimově a ve Žďáru jezdí Citara s horizontálním uložením motoru pod sedaldy a to je asi nejlepší, co jsem viděl. Všude spousty místa a na sedadla se nemusíš škrábat vysoko. Ale je to stavěno na německé silnice, kde nevidíte záplaty na silnicích, natož výmoly 🙂 Tohle pustit do Bratislavy v raní špičce? Konec vozu.
Vyborne. Dneska sme tu znovu rozprudili diskusiu. Som zvedavy, co na to odpisu ti, ktori sa zajtra pripajaju z roboty. Ja kazdopadne pre dnesok koncim... uz ma zmaha unava 🙂
Reply on: m@rtin #16382:
Pozooorrr je nieco ine porovnavat Karosy co sem boli dodane alebo inde pred 10 az 15-tymi rokmy...To su super autobusy,ale teraz co je Karosa a vselijaky Irisbus tak to stoji za nic....:-(
Reply on: m@rtin #16383:
Tak k tomu mozem dodat iba zopar smajlikov..... 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
J:
Znovu, znovu a znovu 🙂
Zapamatuj si, že Batislava není Vídeň nebo Mnichov, aby si mohla nakoupit pouze luxusní nízkopodlažní vozidla!

V Bratislavě je třeba vyhodit 150-200 autobusů ihned. Kde chce proboha vzít Bratislava na 150-200 nových nízkopodlažních autobusů?

Víš kolik to dělá?
100 vozů 12m = 7,5 milionu Kč = 750 milionů Kč
100 vozů 18m = 10 milionu Kč = 1 miliarda Kč

= 1 750 000 000 Kč = 2,25 miliardy Sk. Má na to Bratislava? Já říkám, že ne.
Reply on: J #16380:
Vykon motoru? Sprevodovanie? Krutiaci moment? Boooze... Trochu fyziky - vykon je funkciou krutiaceho momentu a otacok a je z nich vyratany!!! Vykon sa priamo merat neda. Sprevodovanie je sice super, ale prevodovka nema len zuby, ale aj hydrodynamicky menic. Ked tam mas ZUBATY FEKAL, ktory vyuziva ten vykon iba na ohrievanie oleja v tej prevodovke, je ti dobry motor uplne na prd. Ik435 maju 191kW, co nie je najviac, ale mat tam VOITHku, uplne inak by to tahalo. Ved sa pozri na 2141 so smradlavym RTOckovym motorom, ake je to delo!

Inak tebe sa asi Shitaro hrozne paci, ale keby si to vnimal ako technik, musel by si mat uplne iny nazor. Uvedom si, ze cestujuci ma u riti, ci tam bude logo mercedesu, alebo dajaky jazvecik. Ajtak to bude podstatna zmena k lepsiemu. Solaris je navyse kapacitnejsi a ma sancu vydrzat nase cesty. A mercedes??? Ten je sice super, ale mozu si ho dovolit niekde v nemecku, nie v tejto chudobnej diere, ze musim tak skarede hovorit!
Reply on: J #16380:
No toto je uz o niecom inom:-)Som rad,ze aspon ty vies co je pre nas lepsie:-)Ja s tym tiez nesuhlasim,ze 15-metrovy,ale na urcite linky by bol ako uliaty:-)Teda az na to,ze taky novy voz nemoze ist na delene:-(
.................................................
Ok niekedy sa dohodneme a mozme to z organizovat:-))No neviem ako to bude somnou v lete,ale hadam nejaky ten cas na to budem mat...Toto leto bude moje najhorsie...Budem skoro furt odcestovany,ale az koncom Juna budem vediet vsetko ako je:-)
V Blave je kadeco inak (I286 je silny voz a radi sportovo rychlo... ) , ale ten CB18 co je tu je naozaj lenivy. Normalne lutujem Zlincanov. To nemoze byt len chyba nastavenia motora, aj 180 kW by sa inak spravalo. Tuto chybu moze Karosa este napravit zapozicanim 961 zo slovenskeho DP v lete, ale nebude to tak imidzove ako CB.

MB ma na slovensku akciu, bezplatny servis x rokov/kilometrov. Nitrancanov nepustia ani do servisu, nie to do vnutra vozidla.
Spectre:
A co to trochu přehodnotit?

Autobus se nebude přizpůsobovat bratislavským podmínkám, ale Bratislava se přizpůsobí autobusům? 🙂
Spectre:
No víš, možná na to koukáš očima Bratislavana, kde se Karosy opravdu rozpadají. Přijeď se podívat do Prešova, kde mají 13 let staré Karosy jako nové a negenerálkované.

Na odkaze jsou autobusy, které Praha vyřazuje. V Praze se vyřazují autobusy max. po deseti letech. Takto vypadají autobusy vyrobéné v roce 1994, vyřazované letos. Vidíš někde rez nebo něco co by nasvědčovalo konec autobusu? S klidem mohu říct, že tyto vozy budou jezdit ještě 5 let. Dohromady tedy 15 let. Foto na dálnici D1 po prodeji do Polska.
Reply on: dusoft #16374:
Dnes som to bol s autorom clanku prezentovat na medzinarodnej konferencii a reakcia bola nad mieru uspokojiva. Dalo by sa povedat, ze to velmi vela ludi zaujalo a pokecali sme s nimi a povedali sme si, co koho trapi a zanadavali sme na MHDcku 🙂 Stretli sme sa aj s ludmi z magistratu, ktori uviedli niektore nepresnosti na pravu mieru, takze sme zase o nieco mudrejsi... Otazka je, ci ten clanok pomoze k tomu, aby sa nieco naozaj zlepsilo, pretoze ak to takto pojde dalej, moc nadeje v tom nevidim.
m@rtin:
1)Je jedno koľko máš voz v záruke, ak zrkadlo rozbiješ počas jazdy tvojou vinnou záruka ti je na dve veci. No na to je tu havarijná poistka, ktorá takéto udalosti krije.
3) áno tá 50 kusová séria ničmoc, no v BA si spravia dobré meno a podľa koncespie sa má v najbližších rokoch kúpiť do 200 busov a to už nie je len tak. A to nehovorím, že ak by vznikol vzťah s MB, taký ako má Praha s Vysokým Mýtom, tak sa im to oplatí. Lebo tá výrobná cena je možno tak na úrovni polovice predajnej. Ono vždy je lepšie ak predáš aj o jeden bus viac ak je to na úkor tvojej konkurencie.
Ďaľšie body: áno údržba je tu hrozná a treba stým niečo robiť, ale to našich zákazníkov nezaujíma. Oni chcú norm vozy. Ak by sa kúpil potrebný počet 12m a 15m, tak BA je z najhoršieho vonku. Tým počtom myslím aby sa mohli vyradiť všetky I28X a niektoré K B732, ktoré sú na tom tak zle, že sa už ani splynofikovať nedajú.
6) no naozaj to bolo lenivé. Neviem aký to má motor, ale viezol som sa stým asi pred 4,5 hodinami a hore tým kopcom nič moc. No a nie je dôležitý len výkon motoru, ale aj jeho sprevodovanie, krútiaci moment a tak. Možno tam je pes zakopaný, pri tomto voze. Tie Pražské nepoznám.
😎 no o výrazné zľavy, ktoré je mercedes ochotný BA poskytnúť. Nazvali to dlhé lakte ak sa nemýlim.

Takže ešte raz: áno treba 50% osadenstva DPB vyhodiť, ostatný sa hádam spamätajú a robiť rázne zmeny v fungovaní DPB. Od tiet čo vozy umývajú cez vodičov a dielenských pracovníkov, až po výmenu generálneho riaditeľa DPB a.s. No to musíme robiť spolu s kúpou vozov, ktoré zodpovedajú vysokým štandardom, čiže nízkou podlahou 🙂

si: No tak tomu ver, že sa budú kupovať 15m. No a povedzme si pravdu sú linky kde je 15m bus ako uliaty. Napr. 90, 68, 59, 198 a ďalšie + niektoré s menšou úpravou grafikonov čiže hustejšímiintervalmi.Namiesto 12minút 10. Taká 198 Tak ako to dnes povedal Vlado. Pri 15m buse ti odpadá náročná údržba kĺbu. Nič sa ti tam netrhá, mič nemusíš mazať atď. Taktiež síce povedal, že kapacitne sú rovnaké, aspoň podľa toho čo vyčítal z uvádzanej kapacity, (jazdil citaro aj CB)no mám pocit, že kĺb sa do kapacity nebre. Ale či je to pravda? No niečo by to vysvetlovalo.

Andrej (Anndy 008): Dobre robíš. Aj pre DPB to bude lepšie. Nebude voziť človeka, ktorý si za to neplatí a bude o jedno miesto voz volnejší. Neviem čo iné by som ti ešte mohol na to napísať. Hádam len, že je naozaj pohodlné jazdiť IAD no či lepšie?! To je zrejme individuálne. Ja som spokojný aj stým čo mám. Bývam v Petržalke a spoje sa mi len zhusťovali. A dokážem sa tešiť aj z maličkostí, no a pokrok i keď malý tu je. Ale ani východné Nemecko po zjednotení nebolo hneď na tom ako západné.

Tomáš: Vážne ak niekedy budem môcť pomôcť tak rád pridám ruku k dielu. Teraz mám síce skúškové, no cez prázdiny. Aj by som vedel zohnať lacnejšie acetón a tak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.