Reply on: S499.1023 #163907:
Len doplním, zrušením existencie lístkov by sa samozrejme čosi ušetrilo, ale ani z ďaleka nie toľko koľko sa vyberie. Tie kecy, to bol Sulíkov žvást (asi taký, ako vraj minule na nejakej univerzite na prednáške pred študentmi zadrel, že 5000€ je mierne nadpriemerná mzda).Na to, koľko % z nákladov pokrývajú tržby netreba vyznať sa vo financovaní, stačí si pozrieť výročné správy DPB. V roku 2009 to bolo 36 %, v roku 2005 napr. až 43 %, v roku 2003 46% (takže vidno čo robí dlhodobé nezvyšovanie cestovného).
Valec
Takže armádny a policajný vyslúžilci by sa už po 45tke mohli voziť zadarmo? Nie, keď už majú byť podmienky rovnaké, tak nech majú všetci čo dovŕšia štátom určený dôchodkový vek:
- nárok na uričtú zľavu (počas celého dňa),
- bezplatné cestovanie mimo špičiek s tým, že v čase špičiek budú platiť plnú sumu.
Ja osobne nechvaľujem argumenty typu "tvrdo makali celý život a zaslúžia si aspoň takú úľavu ako je cestovanie zadarmo". Prečo práve cestovanie. Čo snáď dopravný socializmus ešte neskončil? Prečo im pekári nedavajú chlieb (štát sociálnu múku), elektrárne energiu, vodárne vou, mobilný operátori bezplatné volania....
Obzvlášť, ak je Bratislava jediným mestom (opravte ma ak sa mýlim), ktoré MHD týmto občanom úplne bezplatne poskytuje.