ano, to zachovali.. je to stare uz miesac, teraz to len schvalili co ma tesi
C, D) suhlas
E) nestavat tam nic je samozrejme hlupost deluxe, to uzemie ma obrovsky potencial... ale malo by sa jasne povedat co sa tam ma stavat - idealne stylom nieco ako Eurovea (akurat mozno este nizsie), cize bulvar, nabrezie, ale OC nahradene samostatnymi prevadzkami.... urcite nie styl River Park... tam by sa tiez dalo spravit to, ze investor by dostal podmienku zaplatit zostavajucich 5 percent NDS s tym, ze pozemky by museli zostat mestske..
Kvalita života japonského dôchodcu je s kvalitou života toho nášho neporovnateľná. U nás väčšina populácie nad 70 zväčša iba živorí. Na jedného nášho, ktorý zháňa maslo v akcii a nosí nekonečnekrát opravované tridsaťročné oblečenie, si vezmime na porovnanie japonského, ktorý sa dovezie so zájazdom loďou z Viedne, kam priletel lietadlom etc. Áno, plne súhlasím, pokiaľ dôchodca - dnešných 70 a viac - bude mať výšku dôchodku porovnateľný s Japoncom, nech za MHD zaplatí. Keby to tak bolo, verte, že zaplatí rád.
Dobre, ale podla je mna v poriadku obmedzit to zlavnene cestovanie v PD az po 10tej.. Snaha regulovat rozlozenie cestujucich do jednotlivych casov je celkom pochopitelna a v konecnom dosledku pozitivna pre vsetky zucastnene strany.
to uznesenie resp zmeny mi skor nahanaju zimomriavky ...
cize ak som to pochopil, elektricka bude konecne v tvalej variante a nikto uz nebude vymyslat a dumat, ze je to len docasna vec ? no heureka ..
C) vypadnutie terminov je asi to najhorsie .. lebo aj ked na slovensku sa slubuje kde co, nejake terminy je dobre si dat..
D) desi ma ze uvazuju na petrzalskej radiale s urovnovymi krizovatkami .. to bude koniec, ked to uz robia, nech je to poriadne mimorurovnove aspon na petrzalskej radiale .. lebo sa dozijeme toho vid elektrickove trate v meste, kde sa stavaju cesty a krizovatky kazdych 10 metrov cez elektrickove trate ..
ak bude prijimatel ZSR, tak to nema sancu prejist, je to hlupost .. ZSR bude potom majitel a nie mesto bratislava ..
E) to si mozu schvalit co chcu, okolo trate sa bude stavat tak ci tak centralny bulvar ..
Áno je to jednostranný pohľad, je to moja osobná skúsenosť z niektorých liniek, na ktorých naozaj doobeda väčšinu cestujúcich tvoria dôchodcovia (alebo presnejšie "duochodcovia") s nákupnými taškami na kolečkách.
Nemám nič proti dôchodcom, ale myslím si, že symbolické cestovné vo výške 10 centov by zvládli. Ak už nie pre iné, tak aspoň ako prejav solidarity s ostatnými cestujúcimi, ktorí sa im na to bezplatné cestovanie skladajú a ktorí budú čoskoro za MHD platiť o 20 percent viac. Súhlasia so mnou aj moji rodičia, ktorí sú obaja nad 70.
Doprava zadarmo pre dôchodcov nie je napr. ani v Japonsku, ktoré je známe svojou úctou voči starším, a ani v iných civilizovaných krajinách. A dokonca ani v niektorých iných slovenských mestách. To iba DPB je voči niektorým kategóriam cestujúcich nadštandardne štedrý.
Práveže ju vidím dosť často obsadenú do 10 ľudí v sedle aj mimo. Pri jazdnej dobe 32 min. je na nej dosť veľká spotreba vozidiel a najazdených vozokm. Špička by mohla ostať no na sedlo by stačil int.12 min.
Hladám najmenej bolestivé oklieštenie vozokm.
10? To by sa dobre prestupovalo na nosné linky s intervalmi 6a 7,5 min. Nehovoriac už o nemožnosti nejakej rozmnej koordinácie s L84 a 98 v sedle.
Navyše, tým že dáš linke 10 min. interval, nebude viac vyťažená, bo časť ľudí pôjde inou, časť pešo a časť vlastným autom. Ako dôkaz si môžeš pozrieť víkendovú L74, kde sa prešlo od 18 min. intervalu s kĺbom k 30 min. so sólom a obsadené je to stále rovnako (nanajvýš tak miesta na sedenie).
K "nákupnej turistike dôchodcov". Toto sa mi zdá ako jednostranný a zaujatý pohľad. To potom môžeme zrušiť zľavy aj pre školákov (čo sa majú čo zasrani voziť za menej), môžeme do toho istého vreca hodiť mamičky s kočíkmi, ktoré tak strašne zavadzajú v preplnených spojoch; prečo by sa vôbec mali voziť v MHD hendikepovaní (a ešte mať vlastné spoje!-také plytvanie), prečo sa voziť za kultúrou (keď máš na koncert, máš aj na taxík), alebo nebodaj do prírody, tam môžeš chodiť aj pešo... Ešte považujem za úplne zarážajúce, že niekto, kto možno ešte ani sám nezarába - a ak, je to určite iná suma ako má taký "turistický dôchodca", tak posmešne túto vrstvu hodnotí. Navyše, ten dedko alebo babka, ktorí sú tu tak hojne znevažovaní pre vek, choroby a čojaviem čo ešte, tvrdo makali celý život a zaslúžia si aspoň takú úľavu ako je cestovanie zadarmo. A je to šumafuk, či si deduško vozí zadok celý deň za maslom, alebo sa vozí nebodaj na Kačín. Osobne ale nepoznám nijakého dôchodcu, ktorý by sa bavil celodenným a každodenným vozením po meste - väčšina má totiž úplne iné radosti a starosti. Toto je preto dosť jednostranný pohľad. ?
skôr by som hýbal s L34,78 a 84. L34 jazdí v úseku Predstaničné nám. - Nám.1.mája slabšie vyťažená, takisto L78 vozí do Petržalky málo ľudí, takže tam by sa dalo šetriť a L84 má s L99 dosť divoký preklad na spoločnom úseku a kĺbová linka by mala byť efektívnejšia ako je L84 v Petržalke.
Nie, nie je. Linka 99 je spojnicou medzi dopravnými uzlami v celej Petržalke, navyše je to jediný celodenný spoj, ktorý zachádza najbližšie k nemocnici Antolská. Nie každý je tak mobilný, že môže došlapať pešo z Ľubovnianskej, pre niektorých v zlom zdravotnom stave by bol predĺžený interval neúnosný; a mnoho pacientov chodí aj cezpoľných, ktorí si netrúfnu kombinovať linky-proste sa dovezú a vystúpia. Navyše, celodenný interval 7-8 minút sa týka len pracovného týždňa, cez víkendy idú štyri za hodinu. Cez pracovný týždeň som ešte prázdnu 99nu nevidela. Netreba zabúdať, že spája aj významné nákupné centrá a trh, čiže je vyťažená permanentne. Navyše, ak niekto nechce/nemôže linky kombinovať, 99na ho v Petržalke dovezie takmer všade. Interval 7-8 je aj v sedle dobre využitý.
nechal by som 7-8min, ale pri 10.5m autobusoch. Mohli nám tu pre geriatriu ponechať tie SORky hrbaté 10.5 a bol by pokoj. Takto sa bude plytvať 12m Citelismi, ktoré ešte ktovie ako budú vyzerať po pol roku premávky na L99 dočmárané a zasvinené.
vyťaženosť síce nie je najväčšia no povedzme, že L99 zabezpečuje celkom dobrý štandard dopravy po Petržalke, hlavne mimo špičky, kedy ostatné linky premávajú skromnejšie. Pôvodne audit 9/2005 navrhoval interval 6/6/6//12, čo by bolo podľa mňa prehnané, no víkendových 12min, by bolo dobrých.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec
Navyše, tým že dáš linke 10 min. interval, nebude viac vyťažená, bo časť ľudí pôjde inou, časť pešo a časť vlastným autom. Ako dôkaz si môžeš pozrieť víkendovú L74, kde sa prešlo od 18 min. intervalu s kĺbom k 30 min. so sólom a obsadené je to stále rovnako (nanajvýš tak miesta na sedenie).