Reply on: dopravak123 #162647:
logicky vždy jak rozdelíš podnik tak sa ti robia duplicitne niektoré sekcie, vznikajú nové miesta, potreba nových šéfov a časom vedenie odštiepenej časti môže rozhodnúť o inej štruktúre, zhodnotiť, že potrebuje zas nejaké oddelenie a takto to ide... to máš niečo ako keby sa DPB rozdelil na tri podniky a to a-busy, t-busy a električky a údržba+majetky. Vznikli by naťahovačky jednak v tom, že a-busáci by chceli robiť výkony tam kde jazdia t-busy a električky aby si urvali kus koláča, zas "údržba+majetky" by si účtovali za opravy, prenájom, elektrinu, a komodity na zabezpečovanie týchto služieb by mohli nakupovať ľubovoľne, čiže de facto by a-busáci, t-busáci a električkári nemali kontrolu nad tým koľko vyhodia za služby a museli by platiť lebo by nemali na výber od koho si robiť údržbu a kde parkovať. Síce by mali na výber, že môžu si postaviť vlastné zázemie, no na to by určite nemali peniaze ako to na Slovensku býva, takže by boli odkázaní na jedného úžerníka s monopolom poskytovania služieb. Pripočítajme si uliate peniaze pri platbách, duplicitne šéfovské posty a máš kopu vyhodených peňazí.
Ike
1) využiť všetky formy dopravy a vytvoriť prestupné uzly a-busov (HLST), t-busov (hodžko) a výhľadovo elín (hlst?), pričom odchody zosúladiť a umožniť prestup (neviem, kde je problém?)
2) využiť len autobusy s jedným prestupným uzlom
Náš milý DPB vybral nevýhody oboch a spojil ich do súčasného riešenia ?
našťastie potrebujem prestúpiť z a-busového nočáku smerujúceho do uzla (Hlst) do trolejbusu iduceho Z uzla (Hodžko), takže by som si mal 10 minút počkať a malo by to byť fajn.
Inak taká N47 sa kde na Hodžovom vlastne točí? či zbehne až dole na Kolárko?