Reply on: no.ev.di. #162427:
A rozmýšľal si niekedy nad tým, aká asi môže byť tranzitná frekvencia Trenčín - Topoľčany alebo Trenčín - Partizánske (o Chynoranoch nehovorím vôbec, pretože to je riť, natretá na modro, o ktorej by 99% obyvateľov Slovenska ani nevedelo, keby tam nebol železničný uzol)? Myslíš, že pre tie davy nebude postačovať spojenie s jedným prestupom cca. raz za hodinu? Myslíš, že pre nejaký úplně nezaujímavý prepravný prúd je potrebné zaisťovať priame spojenie (ktoré, mimochodom, ponúka železnica do Topoľčian raz denne a do Partizánskeho, NA ROZDIEL OD AUTOBUSU, vôbec?
Martin Fundárek
1. je dostatočná nákladná doprava, takže trať treba udržiavať a je priaznivá poloha zastávok, aby ľudia nemuseli chodiť z dediny kilometer na zastávku, alebo
2. chýba súbežná cesta (napr. Handlová-Horná Štubňa), alebo
3. ak ide o technickú pamiatku, ktorú chce štát zachovať (Pohronská Polhora-Tisovec - ale v takomto prípade treba hľadať aj iné zdroje financovania - napr. z kultúry).
Inak je to tak, ako píše Laminátka: ak niekde jazdí nákladný "vlak" v podobe rušeň+služobák+jeden vozeň dvakrát do týždňa a kapacitne postačuje sólo šukafón, treba zastaviť dopravu a trať zrušiť.