Davam Vam do pozornosti moj navrh minibusovej linky 137, ktora:
- Zabezpecuje obsluhu oblasti Strme vrsky (velky rozvoj vystavby v poslednom obdobi - bez zabezpecenia adekvatnej MHD)
- Spaja Zahorsku Bystricu s Devinskou Novou Vsou - po otvoreni Borov by mala konecnu prave tam (je mozne predpokladat dopyt po doprave zo Zahorskej), dovtedy by mala konecnu na Stefana Kralika (nakupne moznosti - Lidl a Tesco) a prestup na MHD.
Prestavky by boli riesene tak, ze dany spoj by siel len po zastavku "Testovacia draha", odtial na Jana Jonasa - VW (prestup na ine linky) a dalej naprazdno na Opletalovu. Alternativne je mozne dohodnut sa s Tescom na vyuzivani ich objektu. Po otvoreni Borov by bola socka tam.
Vodicak som si robil minuly rok na jar a vo vyhlaske je pisane ze chodec pred elektrickou prednost nema. Dokonca si pametam ze na teste som mal tuto otazku. Dal som si tu namahu a vyhladal som ju. Aj ked tato konkretne sa vztahuje na prechod pre cyklistov, pre chodcov sa mi hladat nechcelo, kazdopadne podstata je ta ista.
Jej cele znenie je:
Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo pred priechodom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich rovnakým smerom sú:
A, povinní podstatne zvýšiť rýchlosť jazdy,
B, takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo, len ak sú cyklisti mladší ako 12 rokov,
C, takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča električky.
Je to dané zákonom o platových pomeroch ústavných činiteľov, či ako sa volá. Môžeš sa tam dočítať, aj to, že tuším sduca ÚS má nárok na pevnú telefónnu linku a pod.. ?
Ako kedy, niekedy vodiči 204 stoja vpravo, čo je lepšie, keďže potom IGK niekedy nevedia prejsť, keď je vľavo 204 a vpravo 207. Ale podľa mňa to výstupište 204 je dobré ako je aj preto, lebo to majú ľudia z okolitých ulíc Lovinského, Senická, Západný rad a pod.. bližšie ako z výstupišťa 207.
To nie je len tých cca 50 zápasov. Pripočítaj k tomu tréningy, potom sú tu aj dorastenci, žiaci, krasokorčuliari so svojimi tréningami a zápasmi (súťažami). Na každú inú, než "ľadovú" akciu treba rozmraziť ľad, upraviť plochu a potom zase obnoviť ľad. To všetko chce čas a PENEŽI !!!
Nemáš pravdu, napriek tomu, že to tvrdíš "s istotou".
Už pár rokov nie sú pravidlá vo vyhláške, ale v zákone, a povinnosť vodiča dať prednosť chodcom je daná v § 4 ods. 1 písm. f): "Vodič je povinný ... f) dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť,"
Vodič električky z tejto povinnosti nie je vyňatý. Je vyňatý len z povinnosti zastaviť vozidlo pri súbežnej jazde (§ 4 ods. 4).
Samozrejme, že takto postavený zákon nie je dobrý. Občianska iniciatíva Lepšia doprava a Združenie dopravných podnikov už podali návrh na novelu zákona - jeden z argumentov je aj Tebou spomínaná dlhšia brzdná dráha. V iných civilizovaných krajinách chodec pred električkou prednosť nemá (Česko, Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko).
matne si pamätám, že nakoniec z toho vzišlo, že za tým bola tzv. garážová firma, ktorá chcela iba zhrábnúť peniaze a prd by tu bolo nakoniec aj tak.
Nuž či Solaris alebo Van Hool, tých dĺžok je to lepšie než SOR. Potreboval by som vidieť nejaký technický nákres obidvoch vozidiel jak od SOR, tak od Van Hool. ? Čo sa týka SOR, tak by museli inak uložiť ten motor ako je doteraz uložený v tých BN radách.
c 744
Jej cele znenie je:
Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo pred priechodom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich rovnakým smerom sú:
A, povinní podstatne zvýšiť rýchlosť jazdy,
B, takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo, len ak sú cyklisti mladší ako 12 rokov,
C, takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča električky.