Hodžko je malé, ASMN by unieslo tak max. 4-5 nočákov (ak rátame, že na nejakej by boli krátke vozidlá), z pod Nového mosta by som možno tak 5-6 nočákov zaviedol, na Hodžku by mohla ostať klasika ako dnes s tým, že N72 by pokračovala na Kramáre, t.j. niečo ako N44/47, a potom ostatné linky riešiť tak, že by krátky čas zastavili napr. pod Novým mostom ako L133 má zastávku alebo na AS ako stojí L50. Ešte by sa dalo možno využiť aj stojisko Eurovea alebo pri SND.
ja by som radšej SNP nechal ako je, lebo ešte sa tam nakvartíruje IAD a je po srande. Okrem toho treba mať na pamäti, že niekde by tie autobusy museli stáť a jazdiť, takže by si to odniesla električková trať. Nehovorím, žeby utrpela veľmi tými nočákmi, ale nemyslím, že by bolo nutné to riešiť práve ťahaním spojov cez SNP. Keby tade prešli 2-3 linky, nič by sa nestalo, ale dá sa to riešiť stále inak.
Nový most by to kapacitne neuniesol. Myslím, že jedna z variant bude viacero výjazdných miest nočákov v meste, ako vyššie hovorí no.ev.di. Len to treba domyslieť.
Dúfam, že jadrom celej Tvojej kritiky cp.sk nie je len to, že systém namiesto poznámky "nejde cez prázdniny" napíše "nejde od 1.VII do 31.VIII"
Je pravda, že cp.sk zobrazuje vývesky trocha inak ako iMHD, nakoľko jednotlivé typy dní zobrazuje len keď sú aktuálne (napríklad prázdninový stĺpec zobrazí len v tom týždni, kedy skutočne prázdniny sú). Ale inak ho považujem za plne použiteľný systém a najmä v poslednej dobe prešiel viacerými dobrými zmenami, nielen v grafike.
Neviem, kto koncipoval text zmluvy, ale fakt je rozdiel v definícii štandardu, kde časová odchýlka pre odchod z východzej zastávky je 0 min (0 - 59 s), čiže ani o jednu sekundu skôr. Neprijateľná situácia pre odchod z východzej zastávky je, keď je odchod z východzej zastávky skôr s odchýlkou väčšou ako 60 sekúnd. Už som na to upozorňoval, jedna minúta mi tam stále chýba. A tá jedna minúta chýba aj pri odchodoch zo zastávok na trase, či už zmeškaných alebo predčasných (v porovnaní definície štandardu s neprijateľnou situáciou).
A keď sa pozerám na ďalší text zmluvy, povolená nevýprava je 2% z celkového počtu vypravovaných vozidiel. To sa mi zdá veľmi veľa!
asi sa to rozdelí na viacero miest kde sa budú busy točiť. Ja by som dal nočáky jazdiace do východných častí mesta točiť sa pod Novým mostom a jeden z Petržalky by tam končil. A linky premávajúce do západných častí + 2 linky z Petržalky by premávali z ASMN, niektoré cez Šancovu, niektoré cez Kollárovo nám. a niektoré cez nábrežie. T.j. napr. taká L72 by prišla na AS, tam by vyčkala chvíľu (ako N44/47 na Hodžku) a pokračovala po Ul.29.augusta, Hodžko, Kramáre na Valašskú alebo Vojenskú nemocniu, kde by nadväzoval a-bus nočák do niektorej zo západných m.č. (Záhorská Bystrica, Lamač, Dúbravka, DNV). Pokúsim sa vypracovať niečo kde by som tú svoju predstavu zachytil a potom to sem pastnem, ak bude diskusia o nočákoch pokračovať.
Preco? Mne sa to zda celkom logicka poloha, aj ked skor som uvazoval nad Novym mostom (na druhej strane, tam je to zlozitejsie s vychadzanim z obratiska na niektore smery)..
No tak to uz niekto iny bude vediet povedat ci cp.sk zvlada prazdniny (v MHD) aj inak ako poznamkou "nepremava od - do".
Ano, zvyk na imhd moze byt problem Ale aj system od FS Software (napr. dpb.sk) mi pride uzivatelsky prijatelnejsi. Cim nezpochybnujem kvality INPROPu pri medzimestskej doprave.
To bude asi tým, že prázdniny ignorujú dodané dáta.
Druhá vec, kúp si lokálnu verziu CP od Inpropu (15 €) a uvidíš, že chabé ovládanie je len vecou free internetovej verzie. Ale aj tá funguje slušne - ak ju, pravda, neporovnávaš so špičkovým servisom imhd.
Vie sa uz ako budu jazdit nocaky ked uzatvoria stanicu? T.j. kde bude konecna a ako sa pomenia trasy (kedze nepredpokladam, ze vsetko len presunu na novu konecnu, kedze by to mohlo generovat znacne nezmyselne trasy).
No tak mozno je to databazou, ale v pripade DPB odchodov (a mozno aj inde) absolutne ignoruje prazdniny. Dalej napr. ak si pozries zastavkovy CP N56 zo ZP tak to vygeneruje uplnu somarinu (pricom na DPB.sk su odchody spravne /aj ked tam zase maju iny bug, takze vobec nezvladaju spoje co idu cez polnoc/. Ovladanie a interface tiez nie je bohvie co... atd..
Hej? A v čom konkrétne sú také nepoužiteľné? Keďže IDOS od Chapsu (=1:1 CP od Inpropu) bez problémov používajú podstatne vačšie dopravné systémy ako DPB (PID, IDS JMK) ako svoj kmeňový vyhľadávač, nemýliš si náhodou kvalitu vyhľadávača s kvalitou databázy?
Kdesi som to čítal (nie som si teraz istý, či šlo o Londýn). No nejde o zákaz používať telefón ako taký počas prestávok, ale používať ho v kabíne vozidla, teda na pracovisku. Ak máš prestávku a chceš telefonovať, tak sa postavíš spoza volantu. Na druhej strane, prípadná fotografia telefonujúceho vodiča za volantom nemôže byť sporná (výhovorky o telefonovaní počas voľna).
Martin Fundárek
Druhá vec, kúp si lokálnu verziu CP od Inpropu (15 €) a uvidíš, že chabé ovládanie je len vecou free internetovej verzie. Ale aj tá funguje slušne - ak ju, pravda, neporovnávaš so špičkovým servisom imhd.