Reply on: MatejBA #159919:
Možnože to znie ako odporovanie si, ale kým zavádzanie x typov lístkov s platnosťou menej ako 60 minút by znamenalo zneprehľadnenie situácie (všetky lístky sa dajú nahradiť 60 min. lístkom), práve lístok s platnosťou viac ako 60 minút chýba - minimálne cez pracovné dni. Totiž v mmohých prípadoch sa stáva, že miesto 40 minút človek cestuje 1h05, takto by vedel, že v špičke si cvikne 1,5 hodinový lístok a nerieši. Ak ale nechceme zneprehľadňovať tarifný systém, stačí "zneužiť" zdraženie, ktoré aj tak raz bude musieť prísť: Hodinový lístok zdražený o pripravovaných 20% (teda 0,85€) by sa mohol predĺžiť na 90 min - pre ľudí by to vyzeralo ako menej drastické zdražovanie, ale zase DPB by na tom moc neprerobil, tých ľudí čo cestujú dlhšie jak hodinu a nemajú PCL až tak veľa nie je...
Valec
Inak, je zbytočné sa hádať o tom čo a ako by mohlo byť, druhy aj platnosť cestovných lístkov (BID) sú schválené a buď bude platiť toto alebo (zas ešte dlhú dobu) nič. ?
Len pre zaujímavosť, keď sa zavádzali pásmové PCL, tak cena pôvodne celosieťovej zostala len pre 1. pásmo a pre celosieťový sa zvýšila (neviem teraz presnú sumu, ale tuším o 20%). A tiež bolo okolo toho kriku (jedným sa cena zvýšila, iným sa za rovnakú zmenšil objem ponuky) a ďaleko viac ako pri zjednotení. Takže myslím, že zjednotenie (snáď niekde v strede) viacerí len privítajú. A to ešte nehovorím, že všetci majú plné ústa BIDky, ktorá priniesie možnosť využívať ďalšie výkony (skoro 2 mil. vzkm) ktoré treba tiež nejako zohľadniť-zaplatiť.