Ahojte, pozeral som si článok o nových autobusoh pre telesne znevýhodnených a musím dať zapravdu jeho autorovi. Neviem prečo DPB robí súťaž pe nové vozidla, keď parametre a vybavenie vozidiel nekonzultoval s tými, ktorí tomu rozumejú asi najlepšie - t.j. vodiči a obslužný personál. A čo ma najviac prekvapilo je tá manuálna plošina. ☺ Očakával som, že sa nebude musieť ovládať ručne. Nuž a chýbajúce pásy, držiaky a umiestnenie vozíkov do stredu vozidla čím je obmedzený pohyb vo vozidle je prípad sám osobe. ?
nad tým ostal rozum aj mne stáť. Ale ten zoznam je iba o tých vlakoch o ktorých sa uvažuje. Podľa mňa keď tam jazdia klasické vozne a jazdí to málo vyťažené, tak by tam mohla jazdiť bageta, alebo dve spojené. Rušiť ale spojenie PD - Horná Štubňa je blbosť aká snáď existuje iba na Slovensku a možno ešte v takom mafiánskom Albánsku ?
A v ktorom z tých vlakov ich je vyše 100? V jednom? Počet cestujúcich nie je dôležitý, podstatná informácia je, že sa na Čadca - Skalitá podieľajú na krytí nákladov piatimi percentami.
No tak to je fakt paráda, rušiť obsluhu tratí, kde je počet cestujúcich vyše 100 (Brezno-Červená Skala až 129, Čadca-Skalité až 172). Nech zrušia tie vlaky, ktoré majú obsadenosť povedzme do 40 ľudí, ale snáď tam nechcú dať namiesto vlaku 4 autobusy? To by bola čo za úspora?
Doporučujem si toto kuknúť. Je tu množstvo vozidiel MHD ako napr. DVOJSTOVÁK, GANZ, 6MT, SGP, T2, T3, RTO, 8TR, 9TR a myslim, že aj Viedenská električka... ?
Viem, ze sa moze pouzit aj inde, len ma zaujimalo z akeho dovodu je zriadeny. Vidim to tak, ze to bude kvoli tomu co napisal toldo (a sucasne tu myslienku velmi chvalim).
predpokladam ze bude pustat vozidla mhd aj ked budu mat zelenu auta odbocujuce z jegeho dolava smerom k trnavskemu... takto to je napriklad aj na mliekarenskej...
Taký "semafór" slúži na riadenie premávky všetkých vozidiel idúcich vo vyhradenom páse pre MHD. Môže byť použitý úplne hocikde. (napr. aj PRED zastávkami Mliekarenská, Lachova, VŠ Manažmentu). Aj pri Zimáku funguje asi tak, že vozidlá v buspruhu majú voľno o pár sekúnd skôr ako ostatné autá. (Viem že je tam koordinácia s Bajkalskou ale napr. v nedeľu večer nie je, tak vtedy sa to dá využiť...)
Vsimol som si ze na krizovatke Trnavska cesta / Jegeho je na semafore (Trnavska cesta smer TrMy) umiestneny aj elektrickovy semafor (gule) - naco ma sluzit? Lebo vacsinou sa to (mimo elektriciek) pouziva na preferenciu vozidiel pri vychadzani zo zastavky, ale myslim, ze sa spominalo, ze zastavka zostane v sucasnej polohe..
Pre Juraja21: Ahoj Juraj, čo som dnes pozeral, stačilo by ten označník na zast. Gagarinova smer Čiližská posunúť kúsok dopredu, na úroveň prvého prístrešku.
A na co ty motoráčky budou, když se zruší osobní doprava na regionálních tratí? Na Slovensku moc osobních vlaků nejezdí po zrušení tam bude jezdit skoro nic a na to snad není třeba mít tolik vlakových souprav. Nebo to bude jezdit na hlavních tratích?
Časopis zamestnancov a priaznivcov DPB? Ako sa dá k takému dostať, ak je teda nielen pre zamestnancov DPB?
Pre zaujímavosť: Železničné ozveny (noviny pre zamestnancov Železničnej spoločnosti Slovensko) sú prezenčne voľne k dispozícii v Centre vedecko-technických informácií SR - t.j. knižnica pri zastávke "Patrónka".
810zssk
Prva veta je sucasne odpoved pre Igorka.