Osobne by som to riesil tak, ze by som vybudoval prestupny terminal na zastavke Jurigovo namestie kde by trolejbusy stali na zastavke elektriciek smer mesto (robili by taky okruh ako L33 pred zavedenim t-busov).. zda sa mi to omnoho jednoduhsie ako robenie prestupneho terminalu na Molecke... v tomto pripade by totiz stacilo umoznit trolejbusom jazdit po kusku elektrickovej trate a spravit odbocku z cesty na trat a za zastavkou naspat... naklady by to podla mna boli dost male...
Pripadá mi ale dosť nespravodlivé to, že v riešení problematiky prestupov sa omieľa v 75% diskusiách o prestupných termináloch furt Riviéra. Ak je to prestupom 32/33+eliny na Molecke, tak na to im kašlem. Je tam taká frekvencia spojov, že ak nestihne dakto jednu L33, tak o chvíľu ide 32 alebo 133 alebo zas 33, a opačne z DD na elinu argument:"nestíham svoju električku" sa dá veľmi ľahko vyriešiť redukciou počtu liniek a bude každý stíhať keď tade pôjdu 3-4 linky. Čo majú hovoriť ľudia čo denne prestupujú na AS a idú zo zastávky L50 (smer OD Slimák) na nástupište busov pri AS, kde chodci nemajú ani podchod a ani semafory? Ono je viac miest kde sa prestupuje, ktoré sú v horšom stave ako Molecova. Hentam majú ľudia prejsť cez 1-2 semafory a už sú posraní, čakajú snáď teleport, či čo? Neviem fakt čo tam chcete riešiť a ako, či umožniť pojazdovanie zastávky Molecova pre električky aj autobusmi/trolejbusmi? Nestačilo by riešiť to tak, žeby vodiči na Molecke dostali pokyn vyčkať vždy 1-2min na cestujúcich pri ceste na Kuklovskú?
Pokial sa vybuduje terminal na Riviere a 70 bude stat pri Novom moste s elinami na hrane, ja som predsa za vsetkymi desiatimi.
Mne sa totiz zda, ze, nemale percento ludi, ktore cestuje 133, cestuje prave do oblasti Niv alebo Petrzky, teda tam, kde nechodi elina a museli by dvojnasobne znacne nepoholdne prestupovat. Tym jasne, ze nechcem povedat, ze zle sa prestupuje len Dlhodielcanom; zjednodusovat prestupy by sa mali v celom meste.
neviem prečo sa tu rieši nejaká L133?! Namiesto riešenia s čím ju spojiť a či ju nechať premávať aj počas sedla či víkendov by som to uzavrel riešením takýmto : kúpiť nové t-busy pre hustejší interval na L33 a zaviesť premávku L17 aj počas poobednej špičky. V dlhšom časovom horizonte vybudovať električkovú trať k ASMN s predlžením do Prievozu a Vrakune a po Karadžičovej s napojením na existujúcu trať na Krížnej.
ja by som prv prešiel k zmene na 8//15 interval s menším počtom liniek a potom keď už budú aj nové eliny a ľudia si zvyknúť na prestupný systém aj medzi električkovými linkami, tak zaviesť 4//7-8 s ešte menším počtom liniek. Ibaže neviem teraz či by nebolo lepšie namiesto trate cez Mostovú a Jesenského vybudovať koľaj pre smer Šafko - nábrežie na Vajanského nábrežie, keďže Jesenského sa pri každej blbej akcií uzatvára a električky musia chodiť cez tunel. ?
aj ja by som mal jednu pripomienku : Čo takto využiť pre cestovanie do Auparku ráno poloprázdne spoje liniek 80,83,84,93 a 94, ktoré idú z mesta do Petržalky?! Najprv nech ľudia využívajú tie spoje, ktoré tadiaľ prechádzajú a potom tam zavádzať niečo gratis mimo otváracej doby! Aupark vôbec ako taký je maximálne debilne umiestnený, lebo zo zastávky smerom z mesta to je ešte kus pešo, navyše tam ani poriadne chodník nie je, treba ísť cez parkovisko. Mala sa radšej rovno postaviť Eurovea, ktorá má oveľa lepšiu dostupnosť a územie medzi Starým a Novým mostom malo zostať ako oddychovou zónou so zeleňou. V takom prípade by ani nebolo treba ťahať L50 do Petržky zbytočne ale rovno by riešila Euroveu zo zast. Malá Scéna.
Žiadne prečíslovanie by sa nekonalo a úsek Dlhé diely - Nový most by bol naďalej bez obsluhy ex133 počas sedla a víkendov. Čiže linka 70 v intervale 10/15/12//20, pričom pre úsek Nový most - Dlhé diely by platil 10/--/12//--
Re #159497 MatejBA: Za tie peniaze radšej presadiť terminál na Riviére a elinu na Nivy, neskôr na Dolné hony
Dobrý deň, nedá mi aby som sa nespýtal na tie nové Citelisy pre zdravotne znevýhodnených, ktoré mali jazdiť na školských spojoch do DSS Gaudeámus. Hoci tam bola začiatkomm decembra prezentácia týcto vozidiel, ešte stále tam jazdia staré vozy. Pýtam sa prečo.
viac menej sa cakalo na rekonstrukciu/prestavbu predstanicneho namestia a hlavnej stanice, kedze sa konecne sa mala presuvat a najma cast mala ist do podzemia ..
15 minutovy preklad musi byt na L73+173 alebo terajsej 70, kvoli prekladu s 87 a 74 pri Slovnafte ,preto som dal aj L73 a L173 v prekladovom 15 ( 30 kazda linka ) add vikend moze byt L73 20 minut cisto TEDomova
Add buspruhy - medzi Slovnaftom a Pristavnym mostom je sice iba dvojprudovka, no dalo by sa to riesit rozsirenim cesty o BUS PRUHY aspon v smere do mesta - snad niekedy bude take daco
ad 95 1. Tú funkciu plní i teraz na šafku, nie je dôvod ju meniť. Čas čo získaš skrátením pod nový most, dobehneš v električke v úseku Nový mosť - šafko (vdaka semaforom to bude trvať možno aj dlhšie)
2. Skrátenie km nie vždy znamená skrátenie jazdnej doby, kde hlavne v špičkách máš Nový most upchatý oveľa viac ako Apollo
3. nie som si moc istý či by nebolo treba následne pridať vozy na električkové linky, kvôli tej zachádzke cez tunel
4. ako už bolo spomínané (a dovolím si tvrdiť že možno viac ako 50%) ľudí ktorý prídu na šafko, pokračuju pešo smer Tesco. + spomínaná Eurovea , Uk a dalšie ciele dochádzky, ktoré by stratili priamy spoj
5. trasu ktoru navrhuješ obsluhuje na Lúkach 93 resp. 94 na Dvoroch a Hájoch 83 resp. 84 takže načo tou istou trasou ťahať ďalšiu linku. Zatial čo na šafko nemáš žiadne iné priame spojenie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marek1978