Myslím, že SOR by nemal problém tromfnúť cenu akéhokoľvek výrobcu, lebo skutočná cena tých autobusov je podľa mňa omnoho nižšie ako je, takže SOR môže meniť ceny ako chameleón farby.
Myslím si, že je to trochu komplikovanejší problém. Slovak Lines nakupoval vo veľkom SORy C12 naraz. Vtedy tušim 100 kusov a dostal na ne veľmi priaznivú cenu. Ak sa nemýlim tak to boli necelé 4 milióny vtedajších korún. Bola to tiež prvá bývalá SAD-ka, ktorá obnovovala vozidlový park a vtedy ešte klimatizácia nebola samozrejmosťou. To, že odvtedy až na pár bežných SO a GO nezakúpili ani jeden nový či nízkopodlažný autobus pre prímestskú dopravu je už žiaľ vec druhá. A to, že sa rozhodli ísť cestou obnovenia vozidlového parku naraz namiesto postupného obnovavania je ich vec.. Okrem toho netreba zabúdať nato, že majiteľom Slovak Linesu je HB Reavis a jeho prvoradou činnosťou nie je v žiadnom prípade prevádzka osobnej dopravy ale developing. A podľa toho sa aj správa
Mňa vytáča niečo úplne iné. Beriem, že už dlhé roky plánujú prestavbu autobusovej stanice Mlynské Nivy ale tá stanica akoby zaspala dobu. O jej bezbarierovosti sa nedá ani hovoriť, ešte ani len tie eskalátory nie sú funkčné... proste hanba.
Za chvíľu sa zobudia VÚCišpáni a budú zas kvákať, že by sa malo nejaké % akcií previesť im. Treba to čímskôr predať, aby niekoho nenapadlo im vyhovieť.
Re #152765 roman2:
1. Závisí od požiadaviek kraja, či chce vozidlá s klimatizáciou alebo nie.
2. Slovenské čiary obnovili vozový park skôr, než inde na Slovensku začali kupovať vozidlá s klimatizáciou.
"Predajom zvyšných približne 40-percentných podielov štátu v autobusových spoločnostiach súkromníkom by sa mala zlepšiť úroveň cestovania."
Tá úroveň cestovania sa zlepšila takmer vo všetkých krajoch dalej od Bratislavy.Niektoré SADky nakupujú aj klimatizované prímestské autobusy(Crosswaye,niektoré Karosy-Irisbus,SORky C12...).Mal som tú možnosť cestovať v klimatizovaných Crosswayoch SAD DS na linke AS MN - Senec - Galanta a môžem povedať,že príjemnejšiu cestu som si ani nemohol priať ? Natíska sa mi teda otázka kde stál rozum firme Slovak Lines pri nákúpe SORov C12 a Karos Irisbus Axer To fakt nevedeli naškrábať odniekiaľ peniaze aj na klimatizáciu? ? V tomto pekle aké je vonku by klimatizácia mala byť samozrejmosťou nielen v MHD,ale aj v prímestskej doprave.Doparoma ved žijeme v 21.storočí...
to je už problém toho, že mesto nevie vyhnať jeden bordel zo sadu a poliši sú leniví jak kakaovníci, jak niekde riadiť prejazd (keby nejakých tajtrlíkov vyhnali z átu alebo fízlice aby odlepili rite od polohy sedmo a postavili ich na križovanie výjazdu z most Apollo v Petržalke aby umožnili jazdu Apollo - Bosákova), spraviť poriadok kde sa deje bordel. Keby riešili priestupky v parkovaní všade rovnako a nie príležitostne, rovnako ako iné veci a napr. nerobili opletačky MHD, keď treba dačo. V sade narkomani cez deň nebehajú a po tme tam málokto pôjde,že?!
nesmie to prejsť ani keby neviem čo... už len to, že sa povolila akákoľvek výstavba medzi Einsteinovou a Viedenskou cestou bolo trestuhodné. Mala sa radšej už vtedy vybudovať Eurovea namiesto Auparku a hento malo ostať ako zelená zóna, ale je obdivuhodné, že ešte aj primátor z Bratislavy, môže takto srať z vysoka na dedičstvo a krásy Bratislavy ?
Pre nespokojných s linkovým vedením som včera podumal nad dvomi variantami pár liniek, ktoré by pomohli zmeniť trasy k spokojnosti ľudí :
Variant A) ten už poznáte
Variant zmeny iba :
L4 : Zlaté piesky - Špitálska - ◄Šafárikovo nám. - Nám.Ľ.Štúra a späť
L5 : Rača - Špitálska - tunel - Karlova Ves a späť
Variant C) zmeny iba :
L3 : Rača - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - Vazovova - Ružinov (kópia L16)
L4 : Zlaté piesky - Špitálska - ◄Šafárikovo nám. - Nám.Ľ.Štúra a späť
L5 : Rača - Obchodná - tunel - Karlova Ves a späť
L9 : Ružinov - Špitálska - tunel - Karlova Ves - Dúbravka a späť
Ešte by ma zaujímalo ako vy vidíte reálnu potrebu vedenia súčasnej L12. Ja čo som videl, tak ľudia s ňou cestujú väčšinou po Šafko, od Šafka ide minimum ľudí, väčší balík nastupuje až na Jesenského. Výnimkou je poobede kedy ide ňou zo Šafka viac ľudí.
to si nemyslíš dúfam, každý autobus môže dojsť k poškodeniu bez toho aby si to odniesli cestujúci, t.j. poškodenie sa zistí vo vozovni, ako napr. pri Ik435 z Petržky, ktorým prehnili rámy alebo mali iné poruchy a už z vozovne nevyšli. Ale dobre napísal, že Braňo Záhradník si spravil kariéru na glorifiácií SORu (to ako, kto a koľko si nacpali vačky za sústavnú dohadzovanie všetkých tendrov SORu sa nevie) a očierňovaní Solarisu, ktorý bol vykreslený ako vražedné vozidlo. Určite nie je nikto ani zďaleka na tomto DF taká sviňa ako Záhradník.
zakaznik
Re #152765 roman2:
1. Závisí od požiadaviek kraja, či chce vozidlá s klimatizáciou alebo nie.
2. Slovenské čiary obnovili vozový park skôr, než inde na Slovensku začali kupovať vozidlá s klimatizáciou.