no keď si spomínam tak sedačky v T3 a K2 boli fajn, teda aj sú ešte v T3. Lenže tie ak si môžeš všimnúť sú tvarované, ibaže SORky sedadlá tvarované nemajú tak ako T3, ktorých sedadlá nemajú zlom ale plynulú oblú časť, zatiaľ čo SORmá zlom a ešte aj na hovno výplň pod poťahom, ktorá akoby tam nebola.
Pominu-li ,,inovovany" design (za ty penize by se dala poridit vozova skrin jinych kvalit i vzezreni), ale tim se prilis zabyvat nebudu. Davam si otazku, jaky vyznam budou mit pro dopravce 3. nejvetsiho mesta v republice kramy, jenz i pres svou vysokou porizovaci cenu ujedou ,,az 120 km" na jedno dobiti. Zatimco v pracovnich dnech mohou byt nasazovany pouze ve spicky, kde sotva vydrzi. Aby tato ekologická vozidla mohla byt vyuzivana i o vikendech (kdy je vetsi dostatek vozidel a nemusi jezdit ty nejstarsi, jako v dobe zvysenych prepravnich naroku), tak by se na celodennich kursech stridali nejen ridici, ale behem jejich smeny i vozidla, aby se mohly vymenit za nabite, o personalnim zajisteni a z neho vyplyvajicich nakladech se ani nezminuji. Dalsi otazkou take je, zdali prinos bude az tak ekologicky, protoze dani za tuto vysokou porizovaci cenu bude zpomaleni obnovy vozoveho parku a Karosy B732 budou svymi exhalacemi znecistovat zivotni prostredi dele, nez kdyby byly co nejdrive nahrazeny napr. Solarisy Urbino 12, nejlepe na alternativni pohon.
Na linku 38 v minulosti byly doplnkove nasazovana kloubova vozidla, to uz je vsak minulosti, ale i tak Karosy B XX2 spolu se Solarisy Urbino 12 maji vetsi kapacitu nez malometrazni paskvil EBN10.5, ktery ji ma jeste dale zmensenou akumulatory ukrytymi za podivnymi dvermi, jako od nakladni dodavky. http://kouzlodopravy.cz/mesta/ostrava/elektrobus/slides/005.html
Mym nejvetsim favoritem je jina znacka nez Heuliez nebo Solaris, ale Solaris je prijatelny a na spickove urovni. Prekvapuje mne, ze DPO, a.s. majici dlouhodobe vztahy s firmou SOLARIS BUS COACH, Sp. z o.o. ma bohate zkusenosti s kompletovanim trolejbusu i pro narocne svycarske klienty se nakonec, patrne z politickych duvodu vyda timto smerem.
Myslenka neni spatna, ale provedeni...
Ach! ZERO
Pro porovnani prikladam starsi foto Solarisu Ganzu Trollina 18 z Rima, ktere v casti site jezdi na akumulatorovy pohon. http://mhdcr.biz/trol/rim/8515_2.htm
Jsem zvedav, ve ktere vyznamnejsi evropske destinaci by si koupili SOR EBN10.5
Sedadlá v bambusoch boli blbé, lebo boli lavicovité a šmykľavé. Laminátová sedačka v T3 je však geniálna a hneď za ňou je preglejková sedačka viedenského Duewagu ? .
"Videl som obstarávania" neznamená nič. Výberové konania sa nehodnotia podľa toho, za koľko sa autobus kúpil vo vedľajšom meste. Bohužiaľ. Však čo im bránilo ponúknuť lepšiu cenu aj do BA?
Len tak mimochodom, tú vyššiu kvalitu si ochotný ty osobne hradiť z vlastného? Žiadne kecy o tom, že peniaze sú a kde by "sa" mohli zobrať. Proste zo svojho.
Jediný dovod, prečo sa zastávam SOR-u, je ten, že pociťujem potrebu vytvoriť protiváhu niektorým iracionálnym odporcom.
Áno, SOR používa lacnejšie materiály a preto je lacnejší.
Ja sa však pýtam, kde je ten rozdiel, ktorý ti umožňuje tvrdiť, že je omnoho lacnejší, než čokoľvek iného?
ale to je koľko rokov nazad sa pozri! Je rok 2010 a my kupujeme do BA SORky, ktoré sú na tom interiérovo asi tak ako Citelis, ktorý vychádza z modelu z 90-tych rokov. Asi nie je všetko v poriadku.
no mysli si kľudne, že mám fajnovú riť, ale sú ľudia čo majú problém s chrbticou a keď sedia na tvrdom čo im tlačí na zakončenie chrbtice, tak to bolí a nemálo. Niesom doktor ale niesom ani debil, aby som nevedel pochopiť, že také sedenie je o ničom.
Moje postrehy: (zrovnávam to z cenovo temer totožnými značkami: Tedom, Solaris)
1.) Interiér SOR-u je obkladaný podstatne lacnejším a menej vkusným materiálom ako autobusy vyššie uvedených značiek.
2.) V radoch BN sú pri dverách "nosníky" obložené kobercom/textíliou miesto plastu resp. kovu. Porovnávané autobusy majú všetky diely obložené kovovými resp. plastovými krytmi nie textíliou, ktorá je nepodstatne lacnejšia a horšie sa umýva resp. skôr tepuje v jej prípade.
3.) Sedadlá: neviem ako v najnovších radách typu NB ale naše BN-ka majú mäkkú výplň a pri dlhšom sedení je cítiť až plastovú "kostru" sedadla. Od toho istého výrobcu berie sedadlá aj Solaris, ale tie sú podstatne lepšie polstrované.
4.) Tyče v interiéri: tu len poznámku, že napr. Solaris v niektorých obstarávaniach je dokonca lacnejší než SOR a dokáže pritom dodať kvalitné antikorové tyče. SOR a TEDOM sú v tom narovnako. Ba Tedom je možno aj horšie než SOR lebo som videl v niekoľko mesačnom autobuse Tedom olúpaný lak z nich.
5.) Výplne pri dverách. V radoch BN tam nie sú žiadne ale len jedna tyč navyše. V radoch NB je tam obyčajný laminát. Samozrejme za príplatok tam môže byť sklo ale SOR a TEDOM tam dodávajú automaticky sklo a cenovo sú narovnako.
To sú snáď všetky moje postrehy, ktoré som za tie roky premávky SOR-iek BN, Solarisov a rok premávky TEDOM-ov odsledoval. Všetko sa jedná o interiérové vybavenie nakoľko netuším aké súčiastky používajú od "kapotou". Keď sa na odhadom pozrieme cenový rozdiel v prípade interiéru môže byť pár stovák až tisíc € oproti porovnávaným autobusom. Samozrejme všetko závisí od toho v akom výberovom obstarávaní ponúkli aké ceny. Videl som obstarávania (sumy z nich) kde napr. taký SOR bol drahší než Citelis a tušímže aj TEDOM a pritom tie majú interiéry zariadené o niečo kvalitnejšími materiálmi.
niektoré materiály, nehovorím, že ostatné autobusy sú oproti SORu materiálové zázraky ale to,že stoja viac nie je len tak výmysel. Prosím ťa, prestaň už zastávať SOR, sú lepšie autobusy, síce za vyššie ceny ale oplatí sa to, ak chce DPB poskytovať kvalitu, SOR je designom a interiérom kdesi v 90-tych rokoch, vtedy by ohúril. Dnes je to akurát taká suchotina ako Citelis zvnútra.
S499.1023
Áno, SOR používa lacnejšie materiály a preto je lacnejší.
Ja sa však pýtam, kde je ten rozdiel, ktorý ti umožňuje tvrdiť, že je omnoho lacnejší, než čokoľvek iného?