Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #143453:
však neviem čo tu kto rieši tunel s Euroveou. Keď už by mala na niečo Eurovea prispieť tak na dodatočné vozidlá, ktoré by bolo treba na odklonené/nové/predĺžené linky, alebo sa kľudne mohli zaviazať, že do budúcna tam chcú mať električkovú trať s tým, že sa nejakými financiami budú na tom podieľať. Neviem prečo by investor nemal prispieť na MHD v okolí jeho stavby, keď aj MHD podľa mňa prispieva ku komfortu dopravy do daných zariadení. Potom návštevníkom/pracujúcim/obyvateľom daných budov odpadajú problémy kde parkovať auto a ostatné problémy s auto + prípadné zaobstaranie auta ak to dotyčný zvažuje. Navyše aj hladina hluku a znečistenia je výrazne nižšia, ak sa tam zavedie MHD, príp. ekologická trakcia a EUROVEA to od električkovej siete má na pár metrov...
Reply on: luky1 #143451:
Ale ten kamerový dohľad je dnes nutnou podmienkou pri výstavbe každého nového tunela, resp. pri generálnej oprave existujúceho. Všetku technológiu čo tam bude si vyžadujú dnešné normy a predpisy (napríklad z oblasti požiarneho zabezpečenia a pod.). Však si pozri čo všetko je v tuneli Sitina, porovnaj to so svojimi spomienkami na tunel z časov keď tadiaľ ešte nejazdili električky a uvidíš ten rozdiel.

Re #143458 810zssk: Myslíš, že aj ich platy budú odrážať to predražené nájomné? Sa choď pozrieť, koľko pracujúcich cestuje MHD do iných predražených kancelárskych budov. Obzvlášť, keď budú garáže opäť len pre manažmenť tých spoločností (a na tej promenáde zas až toľko miesta na divoké parkovanie nie je).
Reply on: 2xT3SUCS #143463:
Pointa tvojho prispevku?

Jednoducho, cestujuci co ma auto dnes nema vela dovodov ist MHD.
Reply on: enge2 #143408:
To by mohlo byť vyriešené odklonom L 50, resp. 70 cez Pribinovu a Olejkársku a od Čulenovej by sa napojili na terajšiu trasu.
som presvedčený, že kvalita električiek nijako nezaostáva za kvalitou ...ehm... cestujúcich. skôr naopak... na každú poruchu pripadne (najmenej) jedno úmyselné poškodenie ( označovače, okná, mechanizmus 2rí, sedadlá, tapacír, oblvaný interiér ap... asi tak...
Reply on: xbus #143440:
1513 a vyššie? ?
Re #143460 luky1: Neviem presne v ktorej časti river parku budú aké prevádzky, ale mám takého tušenia, čo si pamätám rozloženie tých budov, že väčšina je oveľa bližšie k "Chatam Sófer" ako k PKO.. Na úrovni zast. PKO sú akurát tie torzá budov ex. PKO. Teda keď sa otvorí river park I. časť, tak v smere z mesta bude vždy najvýodnejšie vystúpiť na Ch. Sófer a nie PKO. Teda neviem o tom že by na spodnom konci tunela mala vzniknúť zastávka, ako tam bola kedysi...
Keď sa postaví River park II a III (alebo ak sa postaví), čo bude na úrovni zastávky PKO a pôjde vyššie až smerom k tomu ústavu, poto tam bude najrýchlejšia doprava z mesta cez tunel.
Reply on: luky1 #143460:


Sorry, omylom som to odoslal dvakrát. Prvýkrát mi to oznámilo, že som poslal prázdnu správu...
Reply on: 810zssk #143456:


Mal som na mysli bežných návšetvníkov Riečneho parku, ktorí tam nebudú bývať ani pracovať. Napríklad turistov, ktorí bývajú v hoteloch v centre mesta (Ibis, Frankensteiner atd.). Pre nich je najlepšie použiť električku cez tunel.
Reply on: 810zssk #143455:


Mal som na mysli bežných návštevníkov Riečneho parku, ktorí tam nebudú bývať ani pracovať. Napríklad turistov, ktorí bývajú v hoteloch v centre mesta (Ibis, Frankensteiner). Pre tých je najlepšie použiť električku cez tunel.
Reply on: Puki #143457:
Nemyslim si... samozrejme, budu nim jazdit taki radovy zamestnanci, ale ja som narazal skor na tych co tam budu robit v predrazenych kancloch atd.. Ti tak jednoducho na MHD nepresadnu kym sa nezvysi jej kvalita.
Reply on: 810zssk #143455:
Tak to si teraz hodne mimo a dosť si prestrelil. A koľko percent ľudí teraz vďaka rekonštrukcii tunela bude jazdiť radšej moderným tunelom ako IAD? bude to aspoň tých 5% zamestnancov a obyvateľov?
Reply on: 810zssk #143455:
Sakra, priskoro som dal enter ? Otazne je ci to pri novom bude lepsie, tie elektricky stale nie su dost kvalitne.. zatial, zapchy to mozno zmenia ?
Reply on: luky1 #143454:
Ver mi, 99% obyvatelov a pracovnikov River Parku by cez ten rozpadnuty tunel s tou uzasnou rychlostou nikdy necestovalo a sadlo do IAD.
Reply on: S499.1023 #143452:

Dobre, beriem tvoj názor a aj názory ostatných. Všetci ste sa zhodli na tom, že opravu tunela treba dokončiť tak ako bola naplánovaná a zdá sa, že to naozaj tak bude lepšie. Nie som si však istým tým, či by Riečnemu parku bolo úplne jedno, ak by bol tunel zrušený a zasypaný. Veď najkratšia a najrýchlejšia cesta pre návštevníkov z centra mesta (napr. z Kapucínskej) do Parku bude práve električkou cez tunel. Okrem toho tunelom vedú siete, ktoré využíva aj Park, alebo nie?

Ozaj, vie niekto vymenovať čo najpresnejšie, čo všetko generálna oprava tunela zahŕňa (okrem výmeny koľají, potrubí, bezpečnostných prvkov)? V médiach sa objavili iba všeobecné informácie.
Reply on: S499.1023 #143452:
Škrtnite Euroveu, napíšte Riečny Park. Časová náročnosť trvania opravy je 30 sekúnd.
Reply on: luky1 #143442:
1) Pravdepodobne ti je známe, že výstavba salámovou metódou s rozdeľovaním lobbného v niekoľkých kolách je najdrahšia. 2) Eurovei by bolo srdečne jedno aj keby bol tunel zrušený a zasypaný.
Reply on: Valec #143447:


Tunel si pamätám ešte z čias, keď ním nejazdili električky, ale napr. bus 39 a IAD, preto ma zaujíma všetko, čo sa okolo neho deje. Nemám žiadne pochybnosti o tom, že jeho komplexná rekonštrukcia bola nevyhnutná. Otázne je, či sa to nedalo urobiť lacnejšie, v štandardnejšom prevedení, či niektoré nie práve najnutnejšie veci (napr. kamery a pod.) nemohli počkať do budúcich rokov a ušetrené prostriedky použiť tam, kde je ich treba viac.
Reply on: Valec #143446:
Ja som narazal najma na to ze tam bude NC 😉
Reply on: Valec #143446:
Ešte jedna presklenná prázdna búda straší pri letisku za Galanom....
Reply on: Petto #143420:
L133 by som podporil, keby sa z nej stala trošku racionálnejšia linka. Dokonca by som nenamietal keby sa pri 12min intervale na
u výlučne nasadzovali Solarisy a na L96 by boli výlučne klbáky. Ale musela by robiť iné spojenie ako "Záhradníkovo" - centrum, teda počas výluky by mohla riešiť aj spojenie Ovsište - Šafárikovo nám., keďže je dosť možné, že sa L95 interval predĺži. Navyše, má prísť 10 Tedomov, tak tie ak pôjdu na L133, môžu suplovať z časti L95 a tiež spojenie KV - Petržalka. Najlepšie by bolo keby bola na Štúrovej a nábreží dvojkoľajná trať a nie len jednosmerka, vďaka ktorej sa musia točiť 11,12,13 a 14. Navyše by namiesto 12 a 14 mohla byť len jedna linka, ako kedysi aj bola. Od existujúcej trate na Šafku by sa potom napojila trať na EUROVEU s pokračovaním na Vlčie hrdlo a Vrakuňu, príp. AS - Karadžičova a pri Steine by sa napojila na existujúcu trať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.